نشانک

کتاب های گابریل گارسیا مارکز

کتاب عشق سالهای وبا

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب عشق سالهای وبا  بعد از کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز، از نظر شهرت و محبوبیت جایگاه خاصی دارد.

کتاب عشق سالهای وبا یکی از عاشقانه های معروف جهان رمان است. فلورنتینو، جوانی لاغر اندام و نحیف از خانواده ای متوسط است. او فرزند نامشروع مردی است که صاحب یک شرکت کشتیرانی است. او در کودکی پدرش را از دست داده است و با مادرش که مغازه ای خرازی دارد زندگی می کند. در جوانی در تلگرافخانه مشغول کار می شود و وقتی برای رساندن یک تلگراف به خانه ای وارد می شود، با دیدن دختر خانواده (فرمینا) عاشق او می شود. فرمینا که مادرش را در کودکی از دست داده است با پدرش زندگی می کند و….

در سال ۲۰۰۷ از روی این کتاب یک فیلم هم ساخته شده است. مارکز هرگز اجازه نداده بود از روی کتاب های او فیلمی ساخته شود اما بالاخره اجازه داد که عشق سالهای وبا به فیلم تبدیل شود. گفته می شود او مبلغ ۷ میلیون دلار بابت این کار دریافت کرده است.

کتاب حلقه ای است، یک حلقه ی ماجرا را که می خوانی، حلقه باز می شود و با ماجرایی بزرگ تر، تکان دهنده تر، زیبا تر و غمگین تر رو در رو می شوی. شخصیت های اصلی رمان هر کدام داستان خود را تعریف می کنند و در کنار داستان خویش با داستان شخصیت دیگر داستان رو در رو می شویم، شخصیت دیگر راوی می شود و داستان پیش می رود تا همه چیز شکل بگیرد. داستانی از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم.

کتاب عشق سالهای وبا

هرچند کتاب صد سال تنهایی یک کتاب عالی و مشهور است اما شخصاً کتاب عشق سالهای وبا را بیشتر می‌پسندم. به نظر من خواننده خیلی راحت‌تر می‌تواند با این کتاب ارتباط برقرار کرد تا با کتاب صد سال تنهایی. و اگر خواننده حرفه‌ای نیستید پیشنهاد می‌کنم با کتاب عشق سال‌های وبا شروع کنید و سپس کتاب صد سال تنهایی و یا دیگر کتاب‌های مارکز را بخوانید.

اما از طرف دیگر درک این موضوع نیز سخت است که چرا همیشه فیلم‌ها و کتاب‌هایی که با موضوع عشق هستند تا این اندازه تلخ شروع می‌شوند؟ چرا همیشه باید سختی‌های راه بیشتر خودشان را نشان بدهند؟؟ انگار یک قانون نانوشته وجود دارد که هرچیزی پیرامون عشق باید سخت و دشوار باشد. عشق سالهای وبا نیز از این قانون نانوشته پیروی می‌کند.

ولی در این رمان، مارکز آخر کتاب را در زیباترین حالت ممکن تمام می‌کند و خواننده با رضایت کتاب را می‌بندد. پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب را بخونید و از آن لذت ببرید. ترجمه کتاب نیز که توسط اقای کیومرث پارسای صورت گرفته خیلی خوب و روان است.

[ » معرفی و نقد کتاب: کتاب چرا ادبیات؟ – اثر ماریو بارگاس یوسا – ترجمه عبدالله کوثری ]

عشق سالهای وبا

جملاتی از متن رمان

اگر به موقع ملتفت شده بودند که حذر کردن از فجایع مهم زندگی زناشویی خیلی آسانتر از آزارهای کوچک زندگی روزانه است، ممکن بود زندگی برای هر دوی آن‌ها آسانتر شود ولی تنها چیزی که یاد گرفته بودند این بود که عقل موقعی به سراغ آدم می‌آید که دیگر خیلی دیر شده است.

ترس او، ترس از مرگ نبود. نه، ترس از مرگ سال‌های سال بود که در قلبش وجود داشت و همراهش زندگی می‌کرد. سایه‌ای بود که به سایه خود او اضافه شده بود.

در هشتاد و یک سالگی هنوز عقلش می‌رسید که فقط با چند نخ نازک و پوسیده با این جهان پیوند دارد، نخ‌هایی که ممکن بود بدون هیچ گونه احساس درد پاره شوند. خیلی ساده، با یک غلت زدن عوضی در هنگام خواب. تمام سعی و کوشش خود را به کار می‌برد تا آن نخ‌ها پاره نشوند چون می‌ترسید که در ظلمت مرگ، خدا را جلوی چشم خود نبیند.

مرد به رغم چندین عشق طولانی و پرمخمصه، یک بند فقط به او فکر کرده بود و پنجاه و یک سال و نه ماه و چهار روز سپری شده بود. لزومی نداشت تا مثل زندانی‌ها روی دیوار سلول هر روز خط بکشد تا زمان را به خاطر داشته باشد و قاطی نکند.

فلورنتینو آریثا بدون این که به خود رحم کند هر شب نامه می‌نوشت. نامه‌ای پس از نامه دیگر در دود چراغ روغن نخل سوز در پستوی مغازه خرازی، و هر چه سعی می‌کرد نامه‌هایش بیش‌تر به مجموعه اشعار شعرای مورد علاقه‌اش در کتابخانه ملی که در همان زمان به هشتاد جلد می‌رسیدند، شباهت پیدا کنند، نامه‌ها طولانی‌تر و دیوانه‌وارتر می‌شدند. مادرش که در ابتدا در آن عذاب عشق تشویقش کرده بود، رفته رفته نگران سلامتی او می‌شد. وقتی از اتاق خواب صدای بانگ اولین خروس‌ها را می شنید به طرف او فریاد می‌کشید: «داری عقلت را از دست می‌دهی، مغزت معیوب می‌شود، هیچ زنی در عالم وجود ندارد که لیاقت این همه عشق را داشته باشد.»

مشخصات کتاب
  • کتاب عشق سالهای وبا
  • نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
  • مترجم: کیومرث پارسای
  • انتشارات: آریابان
  • تعداد صفحات: ۵۲۰
  • قیمت: ۳۶۰۰۰ تومان

نظر شما در مورد کتاب عشق سالهای وبا چیست؟ لطفا اگر این رمان را خوانده‌اید نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید. با نظر دادن در مورد کتاب‌ها در انتخاب کتاب به همدیگر کمک کنیم.

[ لینک: کانال تلگرام کافه بوک ]


» معرفی چند کتاب دیگر از ادبیات امریکای لاتین:

  1. رمان جنگ آخر زمان
  2. کتاب باغ همسایه
  3. کتاب سور بز
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 636
دوست نداشتم: 374
میانگین امتیازات: 1.7

چاپ کتاب

86 دیدگاه در “کتاب عشق سالهای وبا

با سپاس از شما عشق سالها ی وبا از نظر موضوع با درون‌مایه با صد سال تنهایی فرق داره این کتاب عاشقانه با نگاه به اجتماع و فرهنگ مردم جامعه است و صدسال تنهایی بسیار غنی تر و در حد یک حماسه برای ملت کلمبیاست و مردم کلمبیا با آن زنده شدن

*اسپویل

من انتظار داشتم آخر کتاب آمریکنو بیاد کشتیو فرمینارو بکشه
همونطور که هی اشاره میکرد فرمینا از خبر مرگ دو عشاق پیر توسط قایقران با پارو خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بود
و من حس میکردم گابریل‌گارسیامارکز با اشاره چن باره به این موضوع میخاد مخاطبو برا مرگ فرمینا توسط آمریکنو آماده کنه
که اگه اینطوری میشد خیلی پایان عاشقانه بهتری داشت اینطوری دو تا عاشق واقعی مث خیلی از داستانا بهم نمیرسیدنو این به عشقشون اعتبار میبخشید و فلورنتینو جواب بچه‌بازیش با دختر چهارده ساله رو میگرف

سلام خیلی وقته خریدم ولی دلم نمیخواد بخونم 🙃
متاسفانه من اول صدسال تنهایی رو خوندم توی مدت طولانی چون خیلی سخت خوان بود و اصلا نتونستم باهاش ارتباط بگیرم اون شخصیتها کارهایی ک میکردن اصلا برام جذاب نبود و هی ب خودم میگفتم خب که چی ….
و حالا عشق سالهای وبا رو موندم بخونم یا نه
با خوندن نظرات مختلف دودل شدم😶

کتاب بسیار خوبی بود. داستان جذاب، پر از لحظه های واقعی عشق، استیصال، لغزش و هیجان برای شخصیت ها. فرمینادازا زنی که خود را فدای خانواده و روابط اجتماعی دست و پا گیر می کند و فلورنتینو که درگیر هوس های جنسی برای فراموش کردن عشق ناکام خود است، در آخر با عشق به آرامش می رسند به دور از هیاهوی جامعه و انسان ها و روابط کسالت آور اجتماعی. بی نظیر بود.

هم کتابش و خوندم هم فیلمش و دیدم هر کدوم جذابیت های خاص خودش و داشت .

دوستان کتاب صوتی عشق سالهای وبا رو گوش دادم خیلی دلنشینه

سلام.فیلمشو دیدم.یه حس غریبی توی داستانه.اخرش نشون میده ارامش تنها در کنار عشق حقیقی بدست میاد و سکس باکسانی که دوستشون نداری ارامش قلبی به انسان نمیده.بنظرم جوامعی مثل ایران رانشون میده که ۹۹٪ادمها حتی نمیدونم چرا دارن در یک زندگی بدون عشق ادامه میدن و دلیلش را وجود بچه میزارن…درکل جالب بود

سلام من اصلا نپسندیدم بنظرم اگر ادب رعایت میشد تو کتاب خیلی طرفدار داشت.اگر میدونستم وقتمو نمیذاشتم‌برا خوندنش

سلام، کتاب رو امروز تمام کردم، به نظرم عاشقانه زیبایی بود، شخصیت ها خیلی زیبا پردازش شده بودند، هر چند مشخصه قسمت های زیادی از داستان حین ترجمه سانسور شده اما هیجان و حس داستان به خوبی به من منتقل شد.درسته که فلورنتینو در طول داستان هرزگی های بسیاری انجام داد که پیامدهای آن گریبانگیر زنان شد ولی به شخصه از کتاب مطالب بسیاری آموختم: شناخت روحیات زنان و مردان، تاثیر عشق بر زندگی انسان، عدم قضاوت بر اساس ظاهر، آشنایی با فرهنگ مردم اسپانیا و‌ روند مدرن شدن و ….

سبک نگارش و طرح اولیه رمان درابتدا سطحی به نظدمیرسه اما هرچی پیشترمیره به قدرت قلم نویسنده و شخصیت‌پردازی عالی مارکزبیش پی می بریم،ازبعدروانشناسی خیلی قابل تامل بود

کتاب صد سال تنهایی و عشق سال های وبا رو از مارکز خوندم این کتاب رو بیشتر از صد سال تنهایی دوست داشتم اینقد برام جذاب بود در عرض چند روز تمومش کردم با وجود اینکه تموم شده اما بعد چند ساعت ذهنمو به خودش مشغول کرده دوست دارم به همه توصیه کنم بخونن و دیدگاهشونو در مورد عشق بدونم.عشق واقعا چیز عجیبیه نمیتونی تعریف درستی ازش داشته باشی.ب نظرم فلورنتیتو عاشق فلورینا بود که بخاطرش از عشق آمریکا ویکونا گذشت ارتباط های زیادش دلیل بر این نمیشه که عاشق فلورینا نبود.

اسم این کتاب خیلی خاص وعجیبه وحتا هر آدم ناآشنایی رو به خودش جلب میکنه …عشق سال های وبا…بعد فیلمشو دیدم وبرام سرگرم کننده بود فقط همین سرگرم کننده درحال وهوای متفاوت سواحل دریای کارائیب وروابط عیاش گونه زودگذر که ازفرهنگ ما خیلی دور بود….بعد به توصیه دوست کتابخوانم بعنوان مرجع رمان عاشقانه خوندمش!!! تنها چیزی که بنظرم بهش نمیاد عشقه!!یک حسرت عشق اول دراین رمان هویداس….حسرت عشق ناکام اول!!که همین حسرت به جنون رسیده قهرمان قصه رو به هوسبازی های جنسی جهت جبران آن عقده اصلی کشانده!!! رمان بنظرم برای سن بیست سالگی جذابه وبعدش فقط سرگرم کننده س تا حدی

منم الان تموم کردم و برعکس بنظرم سرگرم کننده نبود بعضی جاها نویسنده حاشیه رفته و مطالبی گفته میشه ک برای خواننده اهمیتی نداره و بنظرم اونا اضافه ست فقط پایان داستان بنظرم خلاقانه بود

فراموش نکنید که سبک اثر رئالیسم جادویی است و داشتن آن صحنه های توصیفی از شاخصه های این سبک است ، هر چند مسیر داستان پر پیچ و خم است اما پیش برنده داستان عشق است ، به نوعی هزار و یکشب است . دامنه ادبیات سوای اخلاقیات است و قرار نیست از هر نوشته ای پیام اخلاقی دریافت نمایید ، کسانی که از این سبک لذت می برند ، از این داستان بهره خود را خواهند برد . در ضمن مقایسه بین دو فرهنگ از نظر خوب و بد و حق و باطل بیهوده است چون دیدگاهها متفاوت بوده وهمه خود را بر حق می دانند ، چند نفر از ما با فرهنگهای طوایف و قبابل مختلف ایران آشنایی کامل داریم ؟ چند نفر با کولی ها و غربتی ها ، لرها و عشایر مناطق دور ، اکراد، ترکها و بلوچها و رسم و رسومشان آشنایند ؟ از صبی های اهواز چه میدانیم ؟ با اهل حق ها و دراویش و سایر کیشها وادیان چقدر آشناییم ؟ خرافات خودمان را چقدر میشناسیم و باور داریم ؟ اگر بدون ترس ، از کنه جامعه خود بنویسیم و دستمان در خیالپردازی باز باشد اثر ما چیزی کمتر از صدسال تنهایی نخواهد بود ، (به یاد غلامحسین ساعدی)

دیدگاه این کتاب این است که عشق یک مسئله فیزیولیژیکی وهورمونی است و با جابه جایی پیک های شیمیایی بروز میدهد و هر انسانی با بروز این میل و خواسته در گیر میشود . در گیری با این مسئله یعنی نیاز به برقراری ارتباط، عوارضی و مشکلاتی در انسان پدید می اورد که شبیه عوارض بیماری مثلا وبا است. اتفاقا واقعی ترین و کم اغراق ترین و نزدیک ترین تعریف ودیدگاه در مورد عشق است همین نوشته ی ماکز است. در واقع میل جنسی مثل یک بیماری مهلک و دردناک ست که باید مورد درمان قرار بگیرد و مهار شود . لطفا در باره مارکز کم لطفی نکنید. مفاهیم بسیار عمیقی در این کتاب نهفته که باید بررسی و واکاوی شود. میل شهوت در انسان مثل بیمار شایع و همه گیر است که باید معالجه شود و جالب این که رفته رفته همین میل زمینی و الوده به امیال نفسانی تبدیل به عشق واقعی و پایدار می شود .در واقع فلورنتینو هم این مشکل را دارد. او با امیال خود درگیر است و قدرت مهار ان را ندارد ولی فراق و دوری و سختی کشیدن از جانب معشوق او را به عشق حقیقی میرساند در واقع همین فراق و تحمل دوری معشوق است که عاشق خام را پخته میکند، گرچه او را می سوزاند ولی او را قوی تر و عاشق تر میکند در واقع هر چه قدر فلورنتینو از معشوق خود دور تر است ،بیشتر عاشق او میشود .این همان راه درمان است که عشق الوده و ناخالص را به عشق خالص تبدیل میکند.
مشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کرد
کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
سلامت و پایدار باشید.

سلام کتاب الان تموم کردم .دوست داشتن ی کتاب ی بحث صلیقه ای هست نه خیلی فوق العاده بود نه خیلی بد نسبت به صد سال تنهایی خیلی قابل تر هستش اما خب یکی مثل من ممکن با قلم مارکز نتونه ارتباط بگیره کلا من با سبک نوشتاری مارکز نتونستم ارتباط بگیرم . ولی خب تعددادی از دوستان هم بسیار علاقه مند به ماکز هستند. اما تو بحث شخصیتها قطعا باید به تفاوت فرهنگی بین کشور ها دقت کرد شاید فردی ک به نظر ما و با فرهنگ ما هرزه تلقی میشه در داخل کشورش ی آدم نرمال و بی حاشیه ب حساب میاد .من ترجمه ابوالفضل قلی زاده رو خوندم که مطلوب بود و کتاب چهار صد و چهارده صفحه داشت.ممنون از بر و بچه های کافه بوک ، امیدوارم اینستا کافه بوک مجدد فعال بشه

به نظرم وقتتونو برای کتاب دیگه ای بذارین.
من هم مثل بعضی از دوستان از این کتاب خوشم نیومد.من نمیتونم بگم عاشقانه بوده، اگر هم باشه،زیبا نبود.کلا دیگه از مارکز نمیخونم.
اینکه فلورنتینو با خیلی ها رابطه جنسی داشت رو میذاریم کنار ،اما مگه میشه کسی که به خدمتکارش تجاوز کرده رو آدم دونست؟
یک زن هم که بخاطرش کشته شد و
یک دختر هم بخاطرش خودکشی کرد!!!
بعد به فرمینا میگه من بخاطر تو دست نخورده موندم.
خیلی ناراحتم از اینکه این کتاب رو خوندم.
فقط بخاطر اینکه تو عنوان گفته عشق در سالهای (وبا) و خیلی هم معروف بود انتخابش کردم.

منم مثل شما بنظرم کتاب جذاب نبود ،
ولی مگه قراره شخصیت های داستان ادمهای پاک و مقدس باشن و دست از پا خطا نکنن

سلام با خواندن این کتاب متوجه شدم چه ادبیات فاخر ی داریم ما ایرانیها و بیشتر از پیش به کتابها و رمانهای ایرانی علاقمند شدم
واقعا علت شهرت این کتاب فقط در شیوه نگارش عالی این کتابه ولی موضوع آن خیلی مزخرفه
و نام مقدس عشق را بر هرزگی فلورینتو گذاشته

خوب نبود اصلا خوشم نیومد
دیگه دارم تعجب میکنم با این همه اهل کتاب و رمان هستم.
….

این یکی رو اصلا دوست نداشتم و نمیپسندمش

بددترین هستتتتتتتتت☹🤦🏻‍♀️😬😭

توی نظرات دیدم دوستان زیادی به روابط فلورنتینو ایراد گرفتن و گفتن نویسنده اسم هرزگی رو گذاشته عشق و عشق عاری از این چیزاست و از این حرفا. با کمال احترام باید عرض کنم تعریف شما از عشق عین رمانای ایرانی آبدوغ خیاریه و توهمی بیش نیس. عشق سالهای وبا شرح یک زندگیه با جزئیات یک زندگی واقعی بدون سانسور. برای لذت بردن از یه کتاب نیازی نیس شخصیتهاش رو قضاوت کنیم یا خودمونو جای اونا بذاریم. ضمن اینکه تفاوت فرهنگی و اجتماعی رو هم در نظر بگیرین
در آخر باید بگم بنظر من پیام نویسنده و کتاب اون چیزیه که مستقیما نوشته نشده ولی خواننده میتونه برداشت کنه: پشیمونی و حسرت هر دو نفر مخصوصا فرمینا دازا بخاطر از دست دادن ۵۰سال زندگی عاشقانه

به نظر من جذاب بود ولی از لحاظ رابطه های جنسی در غیر اینصورت من هیچ عشقی در فلورینتنیو ندیدم عشق یه چیز مقدسه اون هرزه گی کرد گفت من عاشق هستم و موندم اون عشق نیست من عشق مجنون و فرهاد رو بیشتر قبول دارم چون پایبند یه نفر موند عشق اونا عشق بود نه فلورنتینیو به قول یکی از دوستان همین هرزگی این شازده موجب مرگ ۲ نفر شد

واقعا کتاب بی نظیری هست پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

سلام ؛ من سالها مقاومت زیادی در خوندن رمان های خارجی کردم و البته بعد شکست این مقاومت متوجه شدم خیلی هم اشتباه نمیکردم در کل این کتاب بد نبود اما نظرم به نظر یکی از مخاطبانتون نزدیکه .. توقع افراد خارجی از رمان پایینه که این کتاب اینهمه مشهور شده خیلی از رمان های ایرانی تسخیر کننده س حتی بدون توضیح جز به جز روابط جنسی !

سلام…ترجمه فاطمه ابراهیمی رو کسی خونده؟؟
نطرتون چیه؟میخوام سفارش بدم

بله من ترجمه ایشون را خوندم ترجمه روان وخوب بود

سلام
کدام ترجمه بهتر است؟
اقای فرزانه یا پارسای؟
من میخواهم سفارش بدهم کتاب رو
برای من مهم است چون ایران زندگی نمیکنم
معمولا دوست دارم کتاب رو بدون حذفیات بخونم
فیلمش رو دیدم
و چندین بار کتاب رو خوندم
و همچنین صد سال تنهایی
به جرات میتونم بگم این کتاب زیباترین تعریف عشق است
عشق هرگز نمیمیرد

یکی از عاشقانه ترین هاست
و عشق رو به زیبایی به تصویرمیکشد

کتابی بود که باید خونده میشد .پیامش هم قدرت عشق .خیانت و رسوایی. البته خدا را شکر ایران الان خیانتکارهاش اینقدر زیاد هست که بسیار ملموس باشه برامون .البته من اسم این را عشق نمیذلرم‌
عشق جایگزین نداره

سلام
میشه بگید بهترین ترجمه این کتاب از کی هست و کدوم انتشارات؟؟

سلام – ما دو ترجمه بهمن فرزانه از نشر ققنوس و کاوه میرعباسی از نشر کتابسرای نیک رو پیشنهاد می‌کنیم. البته مقایسه‌ای بین این دو ترجمه نیز در سایت منتشر شده و شما می‌تونید با بررسی دقیق‌تر یکی از اون‌ها رو انتخاب کنید: مقایسه ترجمه کتاب مارکز

📍حتما سانسور شده ، ✂️ به انگلیسی خوانده شود خیلی بهتره، در ترجمهء ” بهمن فرزانه” قسمتهایی گنگ ترجمه شده ، قسمتی در مورد *پوزیشن* گفته میشه که خود بهمن فرزانه هم احتمالا نفهمیده قضیه چیه 🤣 و تحت اللفظی ترجمه کرده، شب عروسی فرمینا داثا هم در کشتی ، سانسور شده… (خب گند میزنین به داستان، ترجمه نکنین بهتره..) کلا ترجمهء بهمن فرزانه خیلی خوب نبود…

من قبلا کتاب صد سال تنهایی نویسنده رو خوندم . دوست داشتم کتاب خوبی بود. یکی از ویژگی های مشترک هر دو کتاب بی قید بودن افراد بود مثلا سرهنگ بیش از ۲۰ بچه نامشروع داشت از زنهای مختلف، تو این کتاب هم یک شخص که به شکلی قهرمان دوم داستان بوده به شکل کامل با بیش از ششصد زن همخواب شده که شرح حدود ۲۰ مورد در جاهای مختلف کتاب با جزییات نوشته شد. عملا این کتاب قابلیت ساخت یک فیلم مبتذل رو دارد. عملا از کلمه عشق سواستفاده نوشتاری شده است. قهرمان بی منازه هم عملا شخصیت منفی فلورنتیو بود.

مگه هر کتابى رو میشه بصورت فیلم درآورد

میشه بفرمایید مخاطب این کتاب چ کسانی هستن و بیشتر برای چ سنینی توصیه میشه؟

سلام – این کتاب و بیشتر کتاب‌هایی که ما در کافه‌بوک معرفی می‌کنیم برای بزرگسالان است.

به نظر من اصلا کتاب خوبی نبود و هیچ چهارچوب واضح خوبی راجع به عشق نداشت،و شخصیت فرمینا درازا واقعا متزلزل هس آخرشم معلوم نشد عاشق شوهرش بود یا فلورنتینو
در کل👎🏼

با سلام مخاطب کتاب +۲۵ سال هستش😉.
در کل به نظرم کتاب بدی نبود از نظر ادبی و داستان ما رو کامل با خودش همرا میکنه.
ولی یه جورایی در این رمان فحشا زیاد هستش. و مبنای عشق روابط جنسی هستش.(هر چند یکی از معیارهای ازدواج هستش).
این نکته رو باسد مد نظر داشت که زمان نوشتن رمان چه زمانیه. نویسنده تحت تاثیر محیط این رمان رو نوشته. واقعیت رو باید قبول کرد بی خود نبود که یکی مثل فروید با نظریه هاش در همون زمان زندگی می کرد.

من تازه تموم کردم به نظرم شخصیت فرمینا متناقضه . یجا مشخص میشه با همسرش خوشبخته بعد یجای دیگه کتاب جور دیگه توصیف میشه . ولی در کل خوب بود .

به نظر من ابن کتاب عشق رو به تمسخر گرفته،از لحظه ایی که کتاب رو تموم کردم، همه اش به این فکرم که اون ور اب چقدر لاقید هستند، در این کتاب حتی کودک ازاری نیز موجه نشون داده شده کلا از پرفسور گرفته تا…..فقط به فکر….. هزاران مرتبه قلم خانم سیمن دانشور رو در به تفسیر کشیدن عشق ترجیح می دهم به جناب گابریل مارکز،

سلام ببخشید میشه لطفا بفرمااید در چه کتابی خانم دانشور در مورد عشق نوشتن که من مطالع کنم. ممنون

من هم کتاب ۱۰۰ سال تنهایی و هم کتاب عشق سالهای وبا را خواندم با عرض معذرت باید بگم خوندش رابه کسی توصیه نمی کنم پر از ابتذال و افکار بی قید و بند و ولنگاری که اسمش را عشق میگذارن آخه این آقای شخص اول کتاب چندتا معشوقه داشت دو نفر هم بخاطر هوس بازیه این آدم کشته شدن تازه وقتی توی کشتی بعشقش رسید اگر از مستی نبود دست بهش نمی زد والا

عشق چیزی غیر از رابطه جنسی نیست. آنهم موتور محرکه تولید نسله،

مرسی واقعا با این دیدگاه ابزاری، انسانیت رو زیر سوال بردین…

ادبیات امریکای لاتین درخشندگی خود را باید مدیون مارکسسیم لنینیسم بداند!

عشق کلا وجود نداره
یا میتونیم بگیم عشق همان دوست داشتن بیش از اندازه س
شما وقتی یه چیزی رو خیلی دوس داری میگی عاشقشم، مثل قرمه سبزی ای ک مادر از پنجشنبه صبح بلند میشه و با تمام وجودش برای یه ناهار نیم ساعته ظهر جمعه که بچه هاش دورش باشن درست میکنه
ولی وقتی یه چیز معمولی رو دوس داری ینی بود و نبودش فرقی نداره

تنها کتابیه که باعث شد تو یه روز ۱۵۰ صفحشو بخونم.توصیفاتش خیلی قشنگ بود و من عاشق این کتابم .با این حال که من دوست ندارم شروع داستان طول بکشه ولی این کتاب از فصل دوم داستان عشقی رو شروع میکنه باید بگم خیلیییی برام جذاب بود فصل اولشم قشنگ بود و اصلا حوصله سر بر نبود .
بهتون پیشنهاد میکنم مثه خودم ترجمه بهمن فرزانه رو بخونین عالیه.

از دید من زندگی یک مرد هرزه نامش رمان عاشقانه نمی شود ،خواندنش را هم به کسی توصیه نمی کنم

من از اونجایی که حافظه قوی ندارم کتاب صدسال تنهایی خوندنش خیلی منو اذیت کرد چون اسامی زیاد وشبیه به هم کتابو فراموش میکردم .مجبور بودم برگردم به عقب .ولی عشق سالهای وبا اصلا اینطور نیست خوندنش خیلی راحتو روان هستش.اوایل شاید کتاب ادمو جذب نکنه ولی در ادامه فوق العاده است.و من خیلی دوست داشتم .

کتابش خیلی مزخررررفه .. با زجر دارم میخونم تا تمام بشه .. چیه اخه واقعا😫😫

به نظر من انتظار خوانندگان خارجی از یه رمان خیلی کمه که این کتاب اینهمه معروفه
وگرنه رمان های ایرانی تسخیر میکنه ادم رو

برای من هیچ درس و پیامی نداشت.به نظرم توی اجتماعشون در خیانت و کثیفی غوطه ور هستن. یک هفته ست کتاب تموم شده ولی بازم نتونستم دلیل معروف بودنش رو متوجه بشم.مثلا در مقایسه با کتاب آتش بدون دود نادر ابراهیمی بنظرم بسیار کار سبک و توخالی ای هست.

تنها ایراد کتاب توضیحات ریز به ریز و جزئیات روابط جنسی شخصیت اصلی داستانه وگرنه این کتاب یک عاشقانه فوق العادس

سلام…میخواستم ببینم این کتاب خیلی صحنه هاش زیاد و با جزئیاته؟!

بله خیلی

خیلی دلم میخواد بخونم ولی امکان تهیش نیست …😔

این ماجرا توى کدوم کشور اتفاق افتاده ؟؟؟ کنار دریاى کاراییب کجاى امریکا میشه؟؟؟؟؟

باسلام،کتاب عشق سال های وبا اولین کتابی بود که من از این نویسنده مطالعه کردم.این کتاب دارای متنی بسیار ادبی و احساسی بود اما همانطور که اشاره شد،صفحات آغازین این کتاب همانند یک مقدمه ی طولانی بود.
مطالعه این کتاب برای آدم هایی که درکی درست از عشق دارند ،بسیار لذت بخش می باشد اما برای افرادی که به معجزه ی عشق ایمان ندارند،تاثیر کمتری بر جای میگذارد.هرچند بسیار گیرا است.
از نظر من،آدمی باید به درجه ای از فهم و کمالات رسیده باشد تا بتواند قلم در دست بگیرد و چنین اثری را بیافریند.

داستان عشق دو نفر تا ابد میباشد

من این کتاب رو خیلی سال پیش خوندم واقعا فوق العاده بود باید داستان رو تا آخر خوند بعد در موردش نظر داد ولی کاملا تمام داستان رو یادمه من این کتاب رو خیلی دوست داشتم وقتیکه تمومش کردم دلم میخواست دوباره از اول بخونمش

کتاب و تا نصفه خونده بودم نمیتونستم تمومش کنم تا اینکه فیلمش و دیدم و برام جذاب شد و با علاقه تمومش کردم بالاخره

تا به حال رمان هایی عاشقانه زیادی از نویسندگان خارجی خوندم و این اولین رمانی هست که بنظرم واقعا ارزش وقت گذاشتن نداره.

دفعه اولی که سعی کردم این کتابو بخونم به بن بست رسیدم …خیلی سریع شخصیت جدید به داستان اضافه میشد و هی قاطی میکردم که کی به کیه ! و نصفه موند کتاب
اما بعد ها دوباره شروعش کردم …تمومش کردم اما مورد پسندم نبود … نویسنده قلمش خوبه و خیلی خوب جزییات رو توصیف میکنه اما توصیف تعداد زیادی خیانت و رابطه من رو اذیت کرد !

منم با نظر شما موافقم
موندم چطور به این کتاب اجازه چاپ داده شده
واقعا جزییات توصیف شده کتاب قابل ستایشه
ولی دیگه ذکر اینهمه صحنه های. غیر اخلاقی ادمو اذیت میکنه

صد سال تنهایی مارکز منو از بقیه نوشته هاش ترسوند ۲۰۰ صفحه کتاب خوندم دیگ نتونستم ادامه بدم (هرچند قبل از اون خاطره دلبرکان غمگین من را خونده بودم) امیدوارم این کتاب تکرار صد سال تنهایی نباشه

۳۰۰ صفحه از کتاب رو خوندم هیچ علاقه ای برای خودندن مابقیش ندارم این اولین رمانیه که نمیه رهاش میکنم چرا جذبم نمیکنه

سلام من شنیدم این کتاب برای کسانی که تازه شروع به کتاب خوندن کردن و خیلی حرفه ای نیستند
یکم سنگینه و ممکنه کمی دلزده بشن. با این نظر موافقید؟

سلام.دور روزه که کتاب رو تموم کردم…خیلی دوستش داشتم.دلم می خواد چند روزی تو حال و هوای کتاب بمونم و کتاب جدیدی رو نخونم…

سلام
این کتاب رو خیلی ها معرفی کردن بهم
میخوام سفارش بدم
البته من از کتاب های جیبی خوشم نمیادونمیتونم بخونم
میشه بگین ابعاد این کتاب چقدره؟
لطفا
برام مهمه…

سلام. این کتاب جیبی نیست و ابعاد یک کتاب عادی رو داره.

کتابیه که باید تا آخر بخونی و بعد نظر بدی
واقعا خوب بود به محض اینکه تموم کردم دوست داشتم دوباره بخونمش

اوایله کتاب به نظرم بیشتر توصیفی هستش از اواسطش تازه داستان شرومیشه.به نظرم اوایله کتاب کسل کننده بود اما تا آخر بخونید بد نیس.

من‌حدود ۶۰ صفحه از کتاب را خواندم و اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم آیا بقیه کتاب به همین منوال هست ؟ لطفا راهنمایی کنید
فعلا که حسابی از خریدم پشیمان هستم

سلام. ۶۰ صفحه ابتدایی یک کتاب ۴۶۸ صفحه ای چیزی شبیه مقدمه است. به نویسنده اجازه بدید داستان رو شکل بده و به اصل موضوع برسه… به نظر ما بهتره کتاب رو ادامه بدید و حداقل تا صفحه ۱۵۰ بخونید. این کتاب از بهترین رمان های عاشقانه است.

بخون تا اخر اون وقت ناخود اگاه کتاب خون میشی

اهل کتاب خوندن هستم خیلی هم زیاد با این کتاب ارتباط برقرار نکردم‌متاسفانه البته طبق توصیه ادامه میدم متشکرم بابت پاسخگویی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *