نشانک

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید نوشته دونالد ترامپ

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید اثر دونالد ترامپ کارآفرین و میلیاردر آمریکایی می باشد که در زمینه تجارت فرد موفقی محسوب می شود.

ترجمه کتاب توسط احمد افخمی و محمد حسین اسماعیل زاده انجام شده و انتشارات فرهنگ صبا نیز این کتاب را به چاپ رسانده است.

ترامپ در این کتاب تجربه های ارزشمند خود را از دنیای تجارت در اختیار ما قرار می دهد. او از دانشگاه معتبر وارتون تحصیل کرده است و همزمان با دوره دانشجویی کار حرفه ای خود را آغاز کرده است.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب معروف پدر پولدار پدر بی پول نیز مقدمه ای برای این کتاب نوشته است.

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید - دونالد ترامپ - کتاب چگونه در زندگی برنده شوید در کافه بوک

 

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید در مورد چیست؟

این کتاب در بخش های کوتاه که هر کدام شامل چند صفحه می شوند نوشته شده است و در هر بخش نویسنده تجربه یا توصیه هایی را مطرح می کند و با یک مثال یا خاطره آن ها را توضیح می دهد. تجربه های ترامپ در این کتاب بیشتر از کسب و کار او نشات گرفته است و در این کتاب بحث های سیاسی مطرح نشده است.

همچنین آموزش های در این کتاب برای موفق شدن در زندگی شخصی نیز گنجانده شده است که البته آموزش های غیر رسمی می باشد.

نویسنده در این کتاب به مواردی مثل انجام چند کار به طور همزمان و فکر کردن همزمان به چند موضوع تاکید می کند و آن را یک مهارت لازم تلقی می کند.

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید در کافه بوک به طور کامل معرفی شده است - کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

 

کافه بوک چه نظری در مورد کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

نحوه نگارش کتاب بسیار ساده و خواندن آن لذت بخش می باشد. نکته ها و تجربه های مطرح شده در این کتاب نیز می تواند به همه افراد کمک کند.

فراموش نکنیم که ترامپ در دنیای کسب و کار یک فرد بسیار موفق است که توانسته است از زیر یک بدهی سنگین خود را نجات دهد و ثروت عظیمی سرهم کند. در این کتاب تجربه های او می تواند همه افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

قطعا این کتاب ارزش آن را دارد که بارها و بارها آن را بخوانیم. مخصوصا اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید.

 

این کتاب را به چه افرادی توصیه می کنیم؟

اگر شما یک کارآفرین هستید و در حال راه اندازی کسب و کار خودتان هستید خوانده این کتاب می تواند دید شما را به نحوه مدیریت موضوع ها بسیار باز کند.

اگر مدیر کسب و کار هستید باید بیشتر از یک بار این کتاب را بخوانید و سعی کنید از آموزه های آن استفاده کنید.

اگر می خواهید روابط حرفه ای تری در زندگی و محیط کاری خود داشته باشید این کتاب می تواند به شما کمک کند.

اگر هم به طور کلی مایل هستید که دید وسیع تری نسبت به موضوعات مختلف داشته باشید خواندن این کتاب را به شما توصیه می کنم.

کتاب چگونه در زندگی برنده شوید - پشت جلد کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

 

قسمت هایی خواندنی از کتاب

” وفادار بودن به خودتان و کارتان، یک ارزش است. یادتان باشد که ارزش ها را باید حفظ کنید. هیچ کس نگفته که پای بندی به اصول ساده است ولی هر جور که حساب کنید، این یک کار ضروری است. در غیر این صورت کار شما و مخاطبان تان چه ارزشی خواهند داشت؟ کارتان را درست و ساده نگه دارید. در درازمدت شما نه فقط از نظر مالی که از جنبه های دیگر هم ثروتمند خواهید بود. “

” یک ذهن بزرگ برای مشغول بودن به افکار و انگیزه های زیادی احتیاج دارد. پس حتما کاری کنید که ذهن تان به بهترین وجه ممکن درگیر باشد. چه بسا همین برگ برنده شما شود. “

” هر روزتان را با یک صفحه سفید و از نو شروع کنید، با باز کردن ذهن تان به خودتان فرصت شروع دوباره بدهید. “

” اگر به خود بهترتان فرصت بدهید، زندگی بهترین نوع ماجراجویی خواهد بود. همه ما یک مورد استثنایی برای ارائه داریم. وظیفه ما این است که آن مورد استثنایی را کشف کنیم و با علاقه هرچه تمام تر روی آن کار کنیم.”

” هیچ وقت فکر نکنید که کارهای تان را عالی انجام داده اید یا بیشترین تلاش تان را کرده اید. این جور طرز فکر باعث خرابی و نابودی انرژی درونی تان می شود. همیشه جایی برای بهتر شدن و بیشتر کار کردن هست. “

” در کل اگر می خواید پولدار شوید، دو نکته کلید اش صبر و کارآمدی است: در کاری که انجام می دهید صبر و مداومت داشته باشید و هم زمان سعی کنید به کارآمدی برسید. ترکیب این دوتا برای من که خیلی خوب جواب داده است. “

” هیچ‌ وقت فکر نکنید علامه‌ دهر هستید. اول اینکه دانستن همه‌ چیز، امکان پذیر نیست و دوم اینکه، این دانستن همه‌ چیز نه برای شما و نه برای دیگران هیچ لذتی ندارد و سوم اینکه شما اگر همه چیز را بدانید فرصت ماجراجویی‌ های زیادی را از دست خواهید داد. پس یادتان باشد که با گسترش افق‌ هایتان، فکرهای بزرگ داشته باشید و همزمان ارزش‌ تان را بالا ببرید. موفقیت‌ های چشمگیر، این‌گونه به وجود می‌آیند.”

” نگذارید ترس به هیچ‌ کدام از بخش‌ های زندگیتان نفوذ کند. ترس یک برخورد شکست‌ آور و یک احساس منفی است. ترس‌ هایتان را سریع شناسایی کنید و از بین ببرید. ترس را بردارید و به جای آن رفتار حل مساله، ایمان به خود و سخت‌ کوشی را بگذارید. این فرمول را به کار گیرید و آن وقت از روی قدرت با مسائل برخورد خواهید کرد نه از روی ترس و این یعنی پیروزی.”

” کارآمدی، استفاده موثر از زمان است. یاد بگیرید که خودتان را همیشه رصد کنید و ببینید که چقدر وقت برای یک کار گذاشته‌اید. زمان‌ بندی، راه محشری برای این است که مغزتان به کار بیفتد و حرکاتش به بهترین شیوه تنظیم شود. اگر می‌ خواهید پولدار شوید، دو نکته کلیدی‌ اش صبر و کارآمدی است: در کاری که انجام می دهید صبر و مداومت داشته باشید و هم زمان سعی کنید به کارآمدی برسید. ترکیب این دوتا برای من که خیلی خوب جواب داده است.”

 

آیا این کتاب چگونه در زندگی برنده شوید را خوانده اید؟

نظر شما در مورد آن چیست؟

 

با دنبال کردن اینستاگرام کافه بوک از مطالب جدید خبردار شوید!