نشانک

شماره ۹ ره آورد مدیریت

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ره آورد مدیریت، مجله ای است که در آن چکیده ارزشمندترین کتاب های روز مدیریت گنجانده شده است. در شماره ۹ ره آورد مدیریت که پاییز ۹۶ به چاپ رسیده است چکیده ۴ کتاب و معرفی یک کتاب آورده شده است.

روی جلد شماره ۹ ره آورد مدیریت عکس جف بیزوس به همراه جمله ای از او به چشم می خورد:

دو برابر کردن تعداد آزمون و خطا در هر سال، خلاقیت و نوآوری شما را دو برابر می کند.

یکی از ارزشمندترین چکیده های این شماره از ره آورد مدیریت، چکیده کتاب راه آمازون The Amazon Way است که توسط جان راسمن نوشته شده است. در ادامه بیشتر در مورد این کتاب صحبت می کنیم.

شماره ۹ ره آورد مدیریت

مطالب شماره ۹ ره آورد مدیریت

چکیده بهترین کتاب های مدیریتی که در این شماره آمده است:

  • شبیه یک خُل‌و‌چِل فکر کنید نوشته استیون لویت و استفن دابنر
  • تزلزل ناپذیر نوشته تونی رابینز
  • راه آمازون نوشته جان راسمن
  • پایبندی به رسالت نوشته لیانا دونی – معرفی کتاب
  • فردا را امروز بساز نوشته جیسون سلک، تام بارتو و متیو رودی

در کتاب شبیه یک خُل‌و‌چِل فکر کنید – Think Like A Freak هشت راهکار ارائه می شود تا با به کارگیری آن ها کمی مبارزه جویانه تر و خلاقانه تر بی‌اندیشید و از زاویه ای جدید و با نیرویی متفاوت تامل کنید.

فریکانمیک یک جهان بینی است که در دو کتاب پرفروش در سال های ۲۰۰۵ فریکانمیکس و ۲۰۰۹ سوپرفریکانمیکس به دنیا معرفی شد. فریکانمیک هنر و علم این است که شما کار خود را بکنید و اجازه دهید اعداد و داده ها هم کار خودشان را بکنند.

نشریه ره آورد مدیریت مطالعه چکیده این کتاب را به مدیران و کارآفرینانی که می خواهند خارج از چارچوب بی‌اندیشند توصیه می کند.

قسمت های کوتاهی از چکیده این کتاب در شماره ۹ ره آورد مدیریت :

غالبا نخستین گام در راه کشف چیزهای جالب و جذاب پذیرفتن جهل و ناآگاهی نسبت به آن موضوع است.

در دنیا افراد کمی هستند که بیشتر از دو سه مرتبه در سال فکر می کنند، من با دو سه بار فکر کردن در هفته برای خودم اسم و رسمی در جهان دست و پا کرده ام.

آنتونی رابینز در کتاب تزلزل ناپذیر – unshakeable قصد دارد به یک سوال مهم پاسخ دهد:

وقتی کسب و کارها ثبات گذشته را ندارند و در نتیجه آن بیکارها از نداشتن شغل رنج می برند و دارندگان شغل با دلهره از دست دادنش می خوابند، وقتی بازارهای اساسی سرمایه گذاری حرکات کاتوره ای دارند و به نظر می رسد سرمایه گذاری بلندمدت با مخاطرات بزرگی همره است، چطور می توان امنیت مالی کوتاه مدت و بلند مدت را برای خود تدارک دید؟

قسمت هایی از چکیده این کتاب:

تزلزل ناپذیر بودن یعنی اینکه مطمئن باشید علیرغم همه آنچه اقتصاد می تواند باعثش شود، از نظر مالی در امنیت خواهید بود. این مرحله یک پله بالاتر از استقلال مالی است و بسیاری در رویای رسیدن به آن هستند.

سرمایه گذاران تازه کار فکر و ذکرشان یک چیز است: «چگونه پول دربیاوریم؟» اما سرمایه گذاران عمده جهان تمرکزشان را روی پرسش دیگری معطوف کرده اند: «چطور در این سرمایه گذاری پولم را از دست ندهم؟»

اگر پورتفولیویی متوازن بسازید که مهیای رویارویی و بهره بردن از بازارهای خرسی باشد هرگز از رکود فصلی بازار بیمناک نخواهید بود.

شماره ۹ ره آورد مدیریت

[ لینک مرتبط: کتاب دروغ های مسلح – برنده‌ی جایزه‌ی کتاب تجاری سال ۲۰۱۷ ]

در شماره ۹ ره آورد مدیریت چکیده کتاب فوق العاده راه آمازون آورده شده است که یکی از بهترین مطالب این شماره است.

این کتاب چهارده راز رهبری جف بیزوس را شرح می دهد. جف بیزوس همواره معتقد بود بهتر است یک استارت آپ شکست خورده را تجربه کند تا این که بی هیچ تلاشی به زندگی عادی ادامه دهد و در هشتاد سالگی حسرت کارهای نکرده را بخورد.

چهارده راز رهبری جف بیزوس جهت نمایی است برای تصمیم سازی و هدایت بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون.

قسمت هایی از چکیده کتاب The Amazon Way:

بزعم جف بیزوس: «اگر تمام توجه خود را به رقبای خود معطوف کنید، در این صورت باید بنشینید و منتظر بمانید تا اینکه رقبای شما یک حرکتی بکنند؛ اما توجه به نیازهای مشتری باعث می شود که هموراه پیشرو باشید.»

در سال ۲۰۱۲ سایت آمازون برای ۴۹ دقیقه از کار افتاد که چیزی نزدیک ۵٫۷ میلیون دلار ضرر به شرکت تحمیل کرد.

وقتی مجبور باشید از کمترین چیزها بیشترین استفاده را ببرید، اینجاست که نوآوری و ابتکار خود را نشان می دهد. برای رهایی از یک جعبه تنگ و تاریک، تنها راهی که وجود دارد این است که ابتکار عمل نشان دهید و راهی به سوی بیرون پیدا کنی.

کتاب فردا را امروز بساز – Organize Tomorrow Today هشت عادت سازنده را برای ما شرح می دهد که می توانیم با استفاده از آن ها افسار زمان و زندگی مان را به دست بگیریم، شاخ و برگ های مسیر موفقیت را کنار بزنیم و در زندگی شخصی و کاری مان به دستاوردهای بیشتری برسیم.

4 مورد از ۸ عادت سازنده در این کتاب عبارتند از:

  1. حداکثر استفاده از زمان
  2. بیاموزید که چگونه با خود سخن بگویید
  3. چگونه سخن گفتن با دیگران را بیاموزید
  4. غیرعادی شوید

معرفی شماره 9 ره آورد مدیریت

مشخصات مجله

  • شماره ۹ ره آورد مدیریت
  • پاییز ۹۶
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول: یاسر آسمان‌دره
  • تعداد صفحات: ۱۰۲
  • قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

نظر شما در مورد این نشریه و مطالب آن چیست؟