نشانک

کتاب بابا لنگ دراز

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر است که توسط محسن سلیمانی ترجمه و از سوی انتشارت افق، منتشر شده است.

جین وبستر از بستگان مارک توین و فرزند بزرگ خانواده بود. در کودکی با جد مادری، مادربزرگ و مادرش زیر یک سقف زندگی می‌کرد. او در چهل سالگی، پس از به دنیا آوردن دخترش، در اثر تب زایمان درگذشت.

کتاب بابا لنگ دراز - معرفی کتاب بابا لنگ دراز را در کافه بوک بخوانید

کتاب بابا لنگ دراز

شخصیت اصلی داستان، « جودی آبوت » دختر سرزنده و باهوشی است که در یک پرورشگاه بزرگ می شود اما با پشتیبانی مالیِ حامیِ ناشناس خود می تواند به مدرسه خصوصی راه یابد.

جودی که حامی خود را نمی شناسد و فقط در یک نگاه از پشت سر دیده است، او را « بابا لنگ دراز » می نامد و اغلب درباره زندگی و فعالیت هایش به او نامه می نویسد (رمان در قالب همین نامه ها روایت می شود).

جودی در مدرسه به سختی تلاش می کند تا فاصله فرهنگی خود با جامعه پیرامونش را که ناشی از بزرگ شدن در انزوای پرورشگاه است، جبران کند. در پایان، «بابا لنگ دراز» خود را معرفی می کند.

کتاب بابا لنگ دراز - نقاشی کتاب بابا لنگ دراز - کتاب بابا لنگ دراز را در کافه بوک بخوانید

نظر ما در مورد کتاب بابا لنگ دراز

حتما کارتون جذاب و شیرین بابا لنگ دراز را دیده اید. همان جودی ابوت معروف و دوست داشتنی!

این داستان به شیوه‎ای بیان شده که هر فردی، در هر سن و سال، ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کند.

در این داستان علاوه بر وجود جنبه‎های سرگرم کننده، توجه به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، نوع دوستی، صبر و پایداری و… به چشم می‎خورد.

پ.ن: به جرأتــ میشه جزء بهتریــن کتآبهـآ قرآرش دآد. وقتی کتآبو می بنـدم پُرَم از حس خوب
پُــر از حسآیـی که فقط یه دختر میتونه بفهمه…
پ.ن۲: خوندنـش به شـدتــــ پیشنهـآد میـشه

کتاب بابا لنگ دراز - معرفی کتاب بابا لنگ دراز در کافه بوک - کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر

قسمت هایی خواندنی از کتاب بابا لنگ دراز

بابا لنگ دراز عزیز، شما یک دختر بچه مامانی نداشتید که اورا در کودکی از گهواره اش دزدیده باشند؟ شاید آن دختر من باشم! اگر ما شخصیت های یک رمان بودیم، شاید گره گشایی آخر رمان کشف همین قضیه بود. واقعا خیلی عجیب است آدم نداند کیست. یک جورایی هیجان انگیز و رمانتیک است…

نامه نوشتن به کسی که انسان ندیده و نمی‎شناسد کمی مضحک است، اصلاً برای من نامه نوشتن عجیب و غریب است من کسی را نداشتم که برایش نامه بنویسم بنابراین اگر نامه‌های من درجه یک نیست امیدوارم ببخشید… من همه عمر تنها بوده‎ام، ناگهان یک نفر پیدا شده که نسبت به من و سرنوشت آینده من اظهار علاقه کرده است، لذا من تمام این تابستان راجع به شما فکر کرده‌ام.
احساس می‎کنم خانواده‎ای پیدا کرده‎ام،حالا نمی‎دانم شما را چه خطاب کنم، چون هیچ اطلاعی از شما ندارم. ولی آنچه مسلم است شما پاهای درازی دارید و من تصمیم گرفته ام، شما را بابالنگ دراز خطاب کنم، امیدوارم به شما برنخورد، این شوخی بین ما دو نفر خواهد بود و به مادام لیپت هم نخواهیم گفت.

بابالنگ دراز عزیز من عاشق دانشکده هستم و بیش از همه عاشق شما که مرا به دانشکده فرستادید، آنقدر خوشحالم که از شدت هیجان خوابم نمی برد. شما نمی دانید اینجا با پرورشگاه «ژان گریر» چقدر فرق دارد. دلم برای دخترانی که نمی‎توانند به این دانشکده بیایند می‎سوزد.

خوشی های بزرگ زیاد مهم نیست، مهم این است که آدم بتواند با چیزهای کوچک خیلی خوش باشد. باباجون من رمز واقعی خوشبختی را کشف کردم و آن این است که باید برای حال زندگی کرد و اصلا نباید افسوس گذشته را خورد یا چشم به آینده داشت بلکه باید از همین لحظه بهترین استفاده را برد. من می خواهم بعد از این، زندگی فشرده بکنم و هر ثانیه از زندگی ام را خوش باشم. می خواهم وقتی خوش هستم بدانم که خوش هستم.

بابا لنگ دراز عزیزم، این روزا به هر بهانه ای اشکم در میاد. باورت نمیشه همین یه جمله رو که تایپ کردم اشک تو چشام جمع شد. دلم این روزا نرم شده. داشتم میخوابیدم ولی یه استرس یه دلشوره منو مجاب کرد بیام نت. آخه هر وقت دلشوره میگیرم،فکرای نبودن خانوادم میاد جلو چشمام و من اشکم در میاد. برا همین مجبورم خودمو با چیزای دیگه مشغول کنم الان همه خوابیدن و من…
منم دارم تو تاریکی تایپ میکنم. دلم نقاشی میخواد بکشم که آروم بشم. تنها چیزی که تو این مواقع کمکم میکنه اینه که دعا کنم اتفاق بدی نیافته و دعا و دعا و دعا. بابا لنگ دراز مینویسم حال همه ی ما خوب است،اما… تو باور نکن

کتاب بابا لنگ دراز - معرفی کتاب بابا لنگ دراز در کافه بوک - خلاصه کتاب بابا لنگ دراز را در کافه بوک بخوانید - کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر

باباجون آنقدر که تفریح ‎های دانشکده برای من ناراحت کننده است درس‎ های آن مشکل نیست. بیشتر اوقات من نمی‎ فهمم دخترها چه می‎ گویند و برای چه می‎ خندند. شوخی ‎های آنها مربوط به گذشته است که همه کس جز من در آن سهیم است. احساس می‎ کنم در این دنیا بیگانه هستم و زبان مردم را نمی فهمم. در اینجا کسی نمی ‎داند که من در یتیم‎ خانه بزرگ شده‎ ام. من به سالی گفتم که پدر و مادرم فوت کرده‎اند و یک آقای مسنی مرا به دانشکده فرستاده. نمی‎دانید چقدر دلم می‎خواهد مثل سایر دخترها باشم ولی خاطره «موسسه خیریه ژان گریر» که دورنمای دوران طفولیت من است بزرگترین تفاوت بین من و آنهاست.

من در تیم بسکتبال پذیرفته شدم. دانشکده روز به روز بهتر و بهتر می‌شود. من دخترها، معلم‌ ها، کلاس‌ ها و باغ دانشکده و تمام خوراکی‎ های آن را دوست دارم. قرار بود فقط ماهی یکبار برای شما نامه بنویسم، در صورتی که هر چند روز یکبار چندین ورق سیاه کرده ‎ام. آخر من آنقدر هیجان ‎زده شده بودم که هر وقت ماجرایی تازه می ‎دیدم دلم می ‎خواست راجع به آن با یک نفر صحبت کنم. امیدوارم این پرچانگی مرا ببخشید.

بابالنگ دراز عزیز از عیدی کریسمس تشکر می‎کنم. من از پوست روباه، گردنبند و… خوشم می ‎آید ولی از همه بیشتر شما را دوست دارم. ولی بابا شما نباید مرا اینطور لوس کنید. وقتی شما مرا به لذائذ زندگی عادت می‌ دهید چطور انتظار دارید که بتوانم حواسم را جمع کنم و برای زندگی آینده‎ام زحمت بکشم؟ حالا می ‎توانم حدس بزنم چه کسی بستنی روز یکشنبه و درخت عید کریسمس را به مؤسسه ژان گریر می ‎فرستاد. به خدا حق این است که در پرتو این اعمال خیر همه عمر سعادتمند باشید.

بابالنگ دراز عزیز. شما کجا هستید. شما را به خدا به یاد من باشید. من خیلی تنها هستم و دلم می‎خواهد یک نفر به یاد من باشد. آه بابا کاش شما را می‎شناختم آن وقت هرگاه یکی از ما غمگین بود یکدیگر را دلداری می‎دادیم. گمان نمی‎ کنم بتوانم بیش از این در لاک ویلو بمانم. خیال دارم از اینجا بروم. من بیماری تنهایی دارم و تشنه خانواده هستم.

کتاب بابا لنگ دراز - خلاصه کتاب بابا لنگ دراز - قسمت های خواندنی کتاب بابا لنگ دراز

این مطلب با همکاری خانم الهام یوسفی نوشته شده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 635
دوست نداشتم: 204
میانگین امتیازات: 3.11

چاپ کتاب

36 دیدگاه در “کتاب بابا لنگ دراز

سلام من از این داستان واقعا خوشم اومده از این داستان ها باز هم بذارید

سلام من سالها پیش یه رمان از بابا لنگ دراز خوندم شاید حدود ۲۰سال پیش زمانی که ۱۶ساله بودم . البته قبلش کارتونش که خیلی خیلی برام جذابیت داشت رو دیده بودم . بعد از سالها این کتاب(عاشقانه های کلاسیک بابا لنگ دراز)رو خریدم و مطالعه کردم . و یه سوال داشتم آیا رمان اصلی در قالب همین نامه هاست و داستان کارتون رو از متن نامه ها بیرون کشیدن . یا اینکه این کتاب که معرفی کردید فقط بخش نامه نگاری جودی است.
چون من این کتاب رو که خریدم جا خوردم انتظار داشتم داستان جودی مثل کارتون پیش بره و در لابه لای داستان اشاراتی به نامه نگاری بشه . اما کتاب مذکور فقط نامه های جودی است.
یعنی این عین رمان است ؟یا نه؟

سلام
کتاب رو به تازگی در روز تولدم هدیه گرفتم، عااااااالی بود، فقط اینکه نامه معروف “بابا لنگ دراز عزیزم:

تمام دلخوشی دنیای من به این است که ندانی و دوستت بدارم!

وقتی میفهمی و میرانی ام چیزی درون دلم فرو میریزد …

… چیزی شبیه غرور!

بابا لنگ دراز عزیزم لطفا گاهی خودت را به نفهمیدن بزن

و بگذار دوستت بدارم …

بعد از تو هیچکس الفبای روح و خطوط قلبم را نخواهد خواند …

نمیگذارم … نمیخواهم …!

بابا لنگ درازِ من همین که هستی دوستت دارم …

حتی سایه ات را که هرگز به آن نمیرسم …!” توی کتاب نبود!!!! خیلی عجیب بود برام…

این متنی که گفتید تو کتاب نبود واسه کتاب ( از بابا لنگ دراز به جودی ) هست دوست عزیز باید اونو بخونید

کتاب خیلی جذاب طنز غمگین و عاشقانه ای هست من خوندمش عمم پارسال برای روز دختر برام خریده بود کتاب عالی جاده کتابم هم اینطوری ⁦💕💕💕💕

سلام من تاره این کتاب و امروز گرفتم بخونم . گفتم اول گوگل ببینم کی خونده نظرش چیه بعد شروع کنم . دقیقا جلدش شبیه عکس کتابی هست که شما گذاشتید .
امیدوارم لذت ببرم

مال من عکسش این نیست

سلام ممنون بخاطر سایت فوق العادتون
لطفا درمورد کتاب های زیر هممطلب منتشر کنید و بگید چه ترجمه ای بهتره
۱- میدل مارچ
۲- جین ایر
۳- سه تفنگدار
۴- فرانکشتاین
۵- کرانفورد
۶- نیکلاس نیکلبی
۷- هاکلبری فین
۸- کلبه عمو تام
۹- دیوید کاپرفیلد
۱۰- کاراوال
۱۱- داستان دو شهر
۱۱- اوژنی گرانده
۱۲- دکتر جکیل و آقای هاید

من خودم بابا لنگ دراز دارم مهربون وعزیزه

خیلی جذبم کرده جوری ک خودمم برا بابا لنگ دراز نامه مینویسم://// یه کتاب مشابهش معرفی کنید لطفن

میدونی این رمان انقد … اصلا کلمه ای پیدا نمیکنم ک توصیفش کنم رمان های زیادی خوندم ایرانی و خارجی ولی هیچکدوم تا این حد ب واقعیت نزدیک نبودن درست مثل اینک جودی ابوت زنده بوده و زندگینامشو نوشته ن جین وبستری ک اونو خلق کرده

جودی آبت عزیزم
دو روز گذشته رو به خواندن کتاب تو گذراندم.با همان لذت و شوقی که شروع به خواندن کرده بودم با شوق و لذتی حتی بیشتر از پیش، آن را تمام کردم تقریبا یک نفس همه را خواندم، توصیفاتت در مورد ویلای لایک ویو انقدر کامل و زیبا بود که فکر کردم خودم احتمالا تابستان گذشته را در آن گذرانده ام . بارها به بالای آن تپه که با آقای جروی عصرانه خورده بودی رفتم البته همه اش در خیالم. روزها رو در اتاق دانشگاه با سالی و ژولیا گذراندم .گاهی لباسهای تور و ساتن صورتیت را به تن کردم و از آن همه زیبایی به رقص با خود درآمدم. جودی آبت عزیزم،در آخر من هم برایت نامه ای نوشتم تا بگویم تلاشهایت برای نویسندگی ، ظاهرا کارساز بودند. چون تقریبا صد سال از نوشتن کتابت میگذرد،با این حال من با شوق وصف ناپذیری دو روز تمام در کتابت زیستم.
با ارادت و امید به شادی شما و بابالنگ دراز عزیز

سلام کتاب بابا لنگ درازی که من دارم مال سال ۷۹ هستش انتشارات مدبر و مترجمشم خانم سوسن اردکانیه بنظرم بهترین ترجمه ییه که برای این کتاب انجام شده

عالییی الان کتابخانه های ورامین ندارنش ؟
راستی چند جلد داره؟

عالی خیلی علاقه دارم بخوندمش

از هر ترجمه ای میخرید فقط ترجمه مهدی نصیری و سها بعنونی نخرید که افتضاحه. مترجم پررو هر جا خواسته خودش یه مزه ای پرونده

سلام ترجمه میمنت دانا بدنیست خیلی منونگرفت شایدانتخاب درستی نبودبایدرمان بابالنگ درازترجمه نوشین ابراهیمی یامحسن سلیمانی می گرفتم کامل وقشنگتر ترجمه شده واحساس یه بچه یتیموکامل بیان میکنه جمله های عاشقانش. توترجمه میمنت دانا نیست ولی محسن سلیمانی تواینترنت خوندم که بهترین وکاملترین ترجمه است ولی cdکارتون بابالنگ درازدیدم بیشتردوسش داشتم تارمانشوراستش کارتونش بیشترمنوگرفت احساس بچه یتیم کاریزمابودن جودی ابوت وتأثیروجذب مردم ودوستاش توسط رفتاروحرکات جودی استعدادوپیشرفت یه بچه یتیم یعنی جودی وموفقیتایی که یه بچه یتیم تونست کسب کنه وجملات عاشقونش به قیمش واحساساتش به جرویس ونشون دادن طبقه پولداروفقیرجولیاپندلتون. وجودی وجدال بینشون وبازهم تأثیرجودی روی جولیای پولدارازخودراضی که اونونودوست وباستعدادومهربونترکردوصبروحوصله.وکمک های بزرگ جودی به دوستاش همه وهمه توترجمه بی نقص وقشنگ محسن سلیمانی وcdکارتونش محسوسه ومشخصه ولی ترجمه میمنت. دانا بدنیست ولی اصلأبه خوبی محسن ونوشین ابراهیمی نیست بایدقبلش تحقیق میکردم بعدمی خریدم متأسفانه برعکس شدبعدش رفتم توسایت وتحقیق تواینترنت فهمیدم که اینجوری بوده بایدبگمcdکارتونش خیلی قشنگه وکامل قابل درکه احساس ورفتاریه بچه یتیم وتأثیراتش رودیگران وهمچنین ترجمه محسن یکی ازین دوتاروبخرین ترجمه میمنت دانا خیلی خوب نیست بدم نیست ولی جملات عاشقانه کاملأحذف. شده بعضی قسمتاش کامل نیست وخوب ترجمه نشده

این کتاب رو دوبار خوندم وقتی حالم بده میرم سراغش کلی انرژی میگرم از جودی و واقعا حالم خوب میشه

یکی از بهترین و زیباترین رمان هاییه که خوندم . نویسنده ی این کتاب یعنی خانم جین وبستر با قلم دلنشینش یه رمان متفاوت و زیبا و در عین حال موندگار رو خلق کرده 🙂

سلام من بارها کارتونش و دیدم زبان اصلی و زیر نویس
و کتابشم خوندم
کتابش ب جذابیه کارتونش نیست اصلا

سلام من عاشق شخصیت جودی هستم من هم مثل خیلیا کارتونو دیدم اما از خیلیا هم شنیدم که کتابش بهتر از خود کارتون هست
من قصد خرید این کتاب رو دارم اما این از انتشارات مختلفی منتشر شده و خیلیا ترجمش کردن
میخواستم بپرسم به نظر شما بهترین ترجمه از کی هستش؟

سلام.
متاسفانه ما ترجمه های مختلف این کتاب رو با همدیگه مقایسه نکردیم به همین خاطر با اطمینان نمی تونیم نظر بدیم.

سلام دوست عزیز
بنظرم از روی تعداد چاپ میشه حدس زد کدوم ترجمه بهتره
همین ترجمه که فک کنم حدود ۸ بار چاپ شده و هم ترجمه انتشارات قدیانی که حدود ۱۲ بار چاپ شده فکر میکنم دو ترجمه خوب باشن

سلام فکرمیکنم محسن سلیمانی یانوشین ابراهیمی خیلی خوب نوشتن اما. بقیه مترجما بعضی جاهاشو حذف کردن.،،،،جملات عاشقانشو بهش

بله کارتونش عالیه عالیه … من فکر کنم در یک ماه گذشته بیست بار کارتنشو از اول تا آخر دیده ام یک کارتون انگیزشی فوق العاده

این کتاب فوق العاده ست…
خیلی دوسش دارم…

سلام شما خیلی عاااااالی هستین.خیلی سایتتون باحاله
من این کتابو میخوام ازسایت شما نمیشه خرید کرد؟؟؟

سلام دوست گرامی – کافه بوک فروشگاه کتاب نیست. ما فقط روی معرفی کتاب کار می کنیم.

ببخشین ما این کتابو میخوایم باید از کجا تهیه کنیم؟ شما ندارین؟

سلام. لطفا از کتابفروشی ها تهیه کنید. و یا می تونید از خود انتشارات تهیه کنید.
ما در کافه بوک فقط معرفی کتاب انجام میدیم.

سلام
شما خیییییییییییییلی باحالین
مرسی که هستین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *