نشانک

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ایده بوک

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ، مدیر و موسس کمپانی دوو است. این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های کیم وو چونگ خطاب به کشورش است که بعد از گردآوری به شکل یک کتاب در آمده است. این کتاب در کره تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب شد و به دلیل پیام‌های جهانی‌اش یکی از موفق‌ترین کتاب‌های جهان نیز، لقب گرفته است.

کیم‌وو – چونگ پس از جنگ کره، با دستان خالی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا را تاسیس کرد. شرکت او با کشتی به چک‌اسلواکی اتومبیل صادر می‌کند، در ایرلند ویدیو تولید می‌کند و در «سیلیکون ولی» در کالیفرنیا مدیریت بخش طراحی ریز‌تراشه‌های کامپیوتر را به عهده دارد. دیگر محصولات شرکت او مانند «پونتیاک لومان» لیفت تراک‌های «کاتر پیلار» و قطعات مختلف هواپیماهای «بوئینگ» و نیز قطعات کامپیوتری «لیدینگ ادج» بازار آمریکا را احاطه کرده است.

پشت جلد کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست آمده است:

شما باید با کیم‌وو چونگ آشنا شوید، نه تنها به این دلیل که پسربچه فقیری بود که با تلاش و کوششی وصف‌ناپذیر، گروه صنعتی دوو را با بیش از ۲۵ میلیارد دلار فروش سالیانه تاسیس کرد و یا به این دلیل که رهبران جهان، نبوغ افسانه‌ای او را در کار و تجارت ستوده‌اند؛ شما می‌بایست با وی آشنا شوید، زیرا سرگذشت وی مجموعه‌ای از راهنمایی‌های خلاقانه و کاربردی در راه رسیدن به موفقیت در کار و زندگیست.

[ مطلب مرتبط: کتاب کفش‌باز – خاطرات بنیان‌گذار نایکی ]

خلاصه کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

همان‌طور که اشاره شد، این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های کیم‌وو چونگ خطاب به مردم کشورش است. در مقدمه کتاب آمده است که: «کیم در این کتاب با احساسات فراوان از موفقیت‌هایش سخن می‌گوید: «من هیچ‌گاه مانند یک انسان دیوانه برای کسب درآمد ناچیز کار نکرده‌ام»؛ او از انجام کارهایی که دیگران آنها را غیرممکن می‌دانند لذت می‌برد.»

کتاب از ۴ قسمت و ۵۲ فصل تشکل شده است. هر فصل به طور خلاصه موضوعی را بررسی می‌کند. ۴ قسمت اصلی این کتاب عبارت است از:

  1. رویاپردازی
  2. مدیریت
  3. رشد کردن
  4. رهبری

به عنوان نمونه، فصل‌های قسمت اول کتاب که ۸ مورد است شامل این موارد می‌باشد: تاریخ متعلق به رویاپردازان است / فلسفه من در زندگی: چرا من از بدو تولد خوشبین بودم / چگونه رویاهای سازنده داشته باشیم / تفریح من کار کردن است / دنیای بزرگی در انتظار توست / اقلیت خلاق / چه کسی نابغه را از خواب بیدار می‌کند؟ / خوشبختی واقعی چیست؟

چرا اسم کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» انتخاب شده است؟

هر کجا می‌روم سریعاً متوجه می‌شوم چگونه می‌توان در آن جا تجارت را آغاز کرد، من روزی به مزاح گفتم همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خودم هم به سراغ آن رفتم، البته بسیاری از مکان‌ها نیز وجود دارند که با طلا پوشانده نشده‌اند و تجارت و پول درآوردن در آن جا آسان نمی‌باشد و نیاز به کار سخت و طاقت‌فرسا دارد، البته من این موضوع را صرفا جهت نشان دادن طرز تفکرم بیان کردم.

کتاب را می‌توان یک کتاب انگیزشی – مدیریتی دانست که برای بسیاری از افراد می‌تواند کتاب جذابی باشد. راهکارهای مدیریتی نیز در این کتاب آورده شده است اما بحث اصلی کیم‌وو چونگ در این کتاب انگیزه دادن به جوانان است. کیم‌وو چونگ از جوانان کره و از جوانان سراسر دنیا می‌خواهد که خودشان را باور داشته باشند و برای پیشرفت خودشان و کشورشان تلاش کنند.

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست با مقدمه‌ای زا لوئیس کارار شروع می‌شود که به بحث در مورد کارهای کیم‌وو چونگ می‌پردازد. در همان صفحات اول کتاب، به تحسین کیم پرداختم و با خودم فکر می‌کردم که این آدم چقدر بزرگ و با عظمت است. وقتی ماجرای کودکی کیم را مطالعه می‌کنید و بعد در ادامه موفقیت‌های شگفت‌انگیز او را می‌خوانید شما هم به وجود چنین آدمی افتخار می‌کنید. کیم با کارهایی که انجام داد اقتصاد کره را دوباره زنده کرد و نقش مهمی در بهبود وضعیت کره ایفا کرد.

کیم جوانان هر کشوری را غنیمت آن کشور می‌داند و اعتقاد دارد جوانان باید رویاپردازان بزرگی باشند و با تمام توان سخت تلاش کنند. او در کتابش می‌نویسد: «در کودکی حتی یک سکه هم در جیبم نبود اما رویاهای بزرگی در سرم بود.» به شخصه وقتی کتاب را تمام کردم، لذت بردم و بسیار خوشحال شدم که با شخصیت و افکار کیم بیشتر آشنا شدم و به همه افراد مخصوصا جوانان هم توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه کنند.

در اینجا ذکر یک نکته شاید لازم باشد. ممکن است در برخورد اول این کتاب هم صرفا یک کتاب موفقیت‌گونه با حرف‌های انگیزشی باشد. حقیقت این است که در دنیای امروز کتاب‌های موفقیت و حرف‌های از این دست، قدرت خود را از دست داده‌اند. اما نباید فراموش کنیم که این کتاب توسط چه کسی نوشته شده است. کیم‌وو چونگ کسی است که می‌گوید: همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خودم هم به سراغ آن رفتم. او مرد عمل است و با یک تاسیس یک شرکت جهانی این موضوع را ثابت کرده است.

[ لینک: هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی – نشر چشمه ]

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

جملاتی از متن کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

در آن‌وقت حتی یک سکه هم در جیبم نبود، اما رویاهای بزرگی در سر داشتم، من هنوز به خوبی احساساتم در آن زمان را به خاطر می‌آورم، مانند حسی که در نیمه‌شب به هنگام ترک کتابخانه و یا بازگشت به خانه پس از یک روز سخت کاری داشتم، به آسمان نگاه می‌کردم و آن را مال خودم می‌دیدم، می‌توانستم آن را در آغوش بگیرم،  هیچ‌چیز در آن زمان برای من غیرممکن نبود، طراوت و نشاط جوانی در من موج می‌زد و قلبم را با آرزوهای بزرگ پر کرده بود، هیچ‌چیز نمی‌توانست من را از حرکت باز دارد. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۳۵)

در یک تجارت هیچ‌گاه نمی‌توانی ۱ و ۱ را جمع کنی و حاصل آن ۲ باشد، باید ۱ و ۱ را تبدیل به ۱۰ کنی و سپس آن را تبدیل به ۵۰ کنی، این روش درست تجارت است. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۴۰)

تجارت تنها سود کردن نیست، کمتر ضرر کردن نیز بخشی از تجارت است. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۷۰)

در طی سالیان گذشته من محصولات بی‌شماری را به بازارهای جهانی فروخته‌ام، اما یک مشکل همیشه من را آزار داده است: محصولات کره‌ای همیشه معروف به طراحی خوب، کیفیت و قیمت مناسب بوده‌اند. اما کم دقتی در مراحل پایانی تولید محصولات در کره همیشه بهانه‌ای برای خریداران بوده تا بتوانند از قیمت محصولات کم کنند و چنین موضوعی نه تنها به معنی ضرر در فروش می‌‌باشد بلکه مایه آبروریزی برای من به عنوان یک کره‌ای است. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۱۲۳)

چرا دکترها همیشه مورد احترام هستند؟ به عقیده من تنها دلیل این موضوع این است که آنها در امری خاص متخصص هستند که دیگران از آن بی‌اطلاعند، چرا یاد نویسندگانی چون «داستایوفسکی»، «کامو» و «کافکا» هم‌چنان زنده است؟ به دلیل این که آنها توانستند به بالاترین سطح دانش ادبیات برسند و در آن تخصص داشته باشند، مرتبه‌ای که دیگران به آن نرسیدند. پس مهم نیست که رشته شما چه باشد، سعی کنید در رشته خود بهترین باشید و اگر می‌خواهید بدانید از کجا باید شروع کنید، می‌توانم به شما بگویم خودتان را غرق کارتان کنید، عقاید نو، درک و دانش به کسانی می‌رسد که فکرشان تنها معطوف به آن کار است. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۱۵۷)

رابرت شولر می‌گفت: «همه چیزهایی که ما امروزه در اختیار داریم در گذشته غیرممکن بود.» (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۱۸۰)

به عقیده من این مهم نیست که چه کاری انجام می‌شود، مهم این است که شخصی آن کار را انجام دهد که استعداد آن کار را دارد. شخصی که استعداد ورزشی دارد باید ورزشکار شود، کودکی که استعداد موسیقی دارد نباید توسط پدر و مادرش مجبور به ادامه تحصیل در رشته مهندسی شود به دلیل این که او در آینده فقط تبدیل به یک مهندس بی‌استعداد خواهد شد. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۲۲۸)

شرکت‌های بزرگ کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و نمی‌بایست کار شرکت‌های کوچکتر را از آنها بگیرند. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۲۵۳)

هرچه قدرتمند‌تر می‌شوید، افتاده‌تر باشید. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صحفه ۲۷۷)

مشخصات کتاب

  • کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست
  • نویسنده: کیم وو چونگ
  • ترجمه: آرمین هدایتی
  • انتشارات: کتاب پارسه
  • تعداد صفحات: ۲۸۰
  • قیمت: ۲۲۰۰۰ تومان

👤 نویسنده مطلب: سروش فتحی

نظر شما در مورد کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست چیست؟ لطفا اگر این کتاب را خوانده‌اید حتما نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.


» معرفی چند کتاب دیگر:

  1. خودتان را دوباره بسازید
  2. تختخوابت را مرتب کن
  3. رهبری
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 373
دوست نداشتم: 113
میانگین امتیازات: 3.3

چاپ کتاب

18 دیدگاه در “کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

سنگ فرش هر خیابان از طلاست در باره کدوم باور هستش؟

سلام لطفا مترجم های بر تر هر کتاب روهم معرفی کنید

بهترین ترجمه از کیه؟

سلام بنده دبیر متوسطه دوم هستم
در طول چند سال تدریسم هر سال در تمام کلاسهایم یک جلسه را اختصاص به معرفی و توضیح این کتاب به دانش آموزان می دهم.
جمله آقای کیم که گفته بودن(( جوانان هر کشوری غنیمت و ثروت جاودان آن کشور هستند و آنها باید رویاپردازان بزرگی باشند)) را به دانش آموزان که جوانان و آینده سازان کشور هستند، تاکید می کنم و با تمام وجودم به این جمله باور دارم.

بهترین ترجمه کدوم هس؟ برا کیه؟

این کتاب ومطالبش محشرہ
من نزدیک بہ۱۸ سال پیش خوندمش
دوبارہ میخام بخونم

من این کتاب رو تو کتابخانه قدیمی خونمون پیدا کردم . وقتی شناسنامشو دیدم نوشته بود چاپ سال ۷۷ . خیلی کنجکاو شدم بخونمش . واقعا کتاب فوق العاده خوب و با ارزشیه . اگه نخوندینش من بهتون توصیه می کنم حتما بخونید . پشیمون نمی شین

همین امروز این کتابو هدیه گرفتم از دوستم

این کتاب رو یکی از اساتیدم بهم هدیه دادن،ازخوندنش واقعا لذت بردم.

سلام اینجا چه کافه ی دنجیه و من واقعا غرق اینجاشدم.

سلام
من امروز با سایتتون آشنا شدم، براى خرید چکار باید کرد ؟! گزینه خرید نداشت یا من پیدا نکردم

سلام – کافه بوک در زمینه معرفی کتاب کار می کند اما شما می تونید از وب سایت های فروش کتاب، کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست را تهیه کنید.

ایکاش ما هم چنیین شخصیتهایی مثل کیم ووچونگ داشته باشیم
کتابش فوق العاده علیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *