نشانک

آرامش در پرتو ایمان

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب آرامش در پرتو ایمان با عنوان فرعی ۳۱ کلام معجزه‌گر برای کامیابی در زندگی اثر جوئل اوستین است. او یک واعظ، کشیش تلویزیونی، نویسنده و کشیش ارشد در کلیسای لیک‌وود است. این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای پروتستان در شهر هیوستن ایالت تگزاس آمریکاست. مردم جهان او را با نام مستعار «کشیش خنده‌رو» می‌شناسند. (+)

پشت جلد این کتاب آمده است:

شاید شما الان در برهه سختی از زندگیتان قرار گرفته باشید، اما اجازه دهید شما را به چالش بکشم. از کلمات نه برای توصیف موقعیتتان، بلکه برای تغییر آن استفاده کنید. از این کتاب به عنوان راهنمایی روزانه در جهت اعلام پیروزیتان استفاده کنید. سلامتی را اعلام کنید. خوبی را اعلام کنید. فراوانی را اعلام کنید. با آنچه می‌گویید به سرنوشت خود جان می‌بخشید.

[ معرفی کتاب: رمان ملت عشق – نشر ققنوس ]

کتاب آرامش در پرتو ایمان

همان‌طور که از عنوان فرعی مشخص است، این کتاب روی قدرت کلمات تمرکز دارد و در ۳۱ فصلی که دارد، خواننده را تشویق می‌کند تا کنترل کلام خود را در دست بگیرد و از آن به شکل مثبت استفاده کند. جوئل اوستین اعتقاد دارد که افکار انسان وقتی به کلمات تبدیل شدند قدرتی ویژه پیدا می‌کنند و هر کدام از ما باید تلاش کنیم از این قدرت خاص برای کامیابی در زندگی بهره ببریم.

در قسمتی مقدمه کتاب چنین آمده است:

کلمات ما از قدرتی خلاقانه برخوردارند.  هرگاه واژه‌ای بر زبان می‌آوریم، چه خوب و چه بد، به آنچه می‌گوییم جان می‌دهیم. بسیاری از مردم درباره خودشان، خانواده‌شان و آینده‌شان چیزهای منفی می‌گویند. حرف‌هایی مثل «هرگز موفق نخواهم شد. این بیماری مرا از پا خواهد انداخت. اوضاع کار آن‌قدر خراب است که گمان نمی‌کنم از پسش برآیم. فصل آنفلوآنزا دارد می‌آید، به احتمال زیاد مریض خواهم شد.» این افراد نمی‌فهمند که دارند آینده‌شان را پیشگویی می‌کنند. در کتاب آسمانی آمده است: «ما میوه کلمات خود را می‌خوریم.» این جمله بدان معنی است که ما آنچه را می‌گوییم، به دست می‌آوریم. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۵)

همه ۳۱ فصل کتاب ساختار مشابهی دارند. در ابتدای هر فصل پاراگرافی کوتاه و شبیه به عبارت‌های تاکیدی آمده است که با «من ایمان دارم که…» شروع شده است و در ادامه فصل اوستین درباره آن صحبت می‌کند و مثال‌هایی می‌آورد. در پایان کتاب نیز – به عنوان کلام آخر – نویسنده چکیده‌ای از مطالبی که می‌خواهد خواننده آن‌ها را دریافت کرده باشد بیان می‌کند.

درباره کتاب آرامش در پرتو ایمان و به طور کلی کتاب‌های در این سبک نظرات بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد و می‌توان گفت خوانندگان این کتاب‌ها در دو دسته کلی قرار می‌گیرند: دسته اول افرادی هستند که این کتاب‌ها را دوست دارند و آن را مایه آرامش فکری می‌دانند، از آن انرژی می‌گیرند و به احساس مثبت دست پیدا می‌کنند. دسته دوم افرادی هستند که از آن متنفرند و این نوع کتاب‌ها را عامل اصلی تنبلی می‌دانند و فکر می‌کنند با کلام هرگز کاری از پیش نخواهد رفت.

پس از خواندن یک فصل از کتاب آرامش در پرتو ایمان، خواننده به سرعت متوجه می‌شود که این کتاب شباهت بسیار زیادی به کتاب‌هایی مانند چهار اثر، قانون جذب، قانون سپاسگزاری و… دارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر در دسته اول قرار می‌گیرید این کتاب را تهیه کنید چون در غیر این صورت کتاب آرامش در پرتو ایمان چیزی برای شما ندارد.

[ معرفی کتاب: کتاب آزادی حیوانات – نشر ققنوس ]

آرامش در پرتو ایمان

جملاتی از متن کتاب آرامش در پرتو ایمان

من ایمان دارم که برکات بی‌نظیر خداوند در زندگی‌ام جاری‌اند. من انفجاری از خوبی‌های خداوند را خواهم دید که به‌ناگاه زیاد و زیادتر خواهند شد. من عظمت بی‌حد و حصر لطف خداوند را تجربه خواهم کرد و همین تجربه مرا به جایگاهی بالاتر از آنچه آرزویش را داشتم ارتقا می‌دهد. برکات انفجاری سر راه من قرار خواهد گرفت. این باور من است. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۱۵)

هر کدام از ما در قلبمان آرزوها و اهدافی داریم؛ وعده‌هایی که مصریم تحقق یابند. شاید باور داشته باشید که فرزندی وارد زندگیتان می‌شود، یا سلامتیتان را دوباره به دست می‌آورید، یا به‌زودی در سازمانی دولتی استخدام می‌شوید. در اعماق وجودتان می‌دانید که خداوند با روح شما از آن وعده سخن گفته است. او مسئول زایش چنین باوری در درون شماست. اما بیش‌تر اوقات، تحقق وعده الهی زمانبر است و ما نومیدی‌های متعددی را پشت سر می‌گذاریم و به همین دلیل، منفی‌نگر می‌شویم و دائم فکر می‌کنیم که وعده الهی محقق نخواهد شد. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۲۳)

اگر نگران این هستید که وقت کافی برای رسیدن به آرزوها و اهدافتان ندارید، باید به خاطر بیاورید که کاری را که ممکن است شما در چندین سال انجام دهید، خداوند در کسری از ثانیه انجام می‌دهد. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۷۱)

چگونه می‌توانید از آنچه خداوند تاکنون برایتان مقدر کرده است بهره ببرید؟ پاسخ بسیار ساده است: فقط طوری رفتار کنید که انگار متبرک شده‌اید. طوری حرف بزنید، طوری راه بروید، طوری فکر کنید، طوری بخندید، طوری لباس بپوشید که انگار متبرک شده‌اید. همه اعمالتان را با ایمان کامل انجام دهید. روزی خواهید دید که همه‌چیز رنگ واقعیت به خود گرفته است. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۱۰۱)

خداوند همان کسی است که آن رویا را در قلب شما قرار داده است. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۱۳۷)

من ایمان دارم که برای انجام دادن هرکار خوبی که خداوند برایم مقدر فرموده مجهز شده‌ام. خالق جهان هستی مرا قدرتمند و تدهین کرده است. هر قید و بند و هر محدودیتی از من برداشته شده است. حالا زمان درخشش من است. بالاتر خواهم رفت، بر هر مانعی غلبه خواهم کرد، و چنان پیروزی‌ای را تجربه خواهم کرد که تاکنون تجربه نکرده‌ام! این باور من است. (کتاب آرامش در پرتو ایمان – صفحه ۱۶۹)

مشخصات کتاب

  • عنوان اصلی: آرامش در پرتو ایمان
  • عنوان فرعی: ۳۱ کلام معجزه‌گر برای کامیابی در زندگی
  • نویسنده: جوئل اوستین
  • ترجمه: شبنم سمیعیان
  • انتشارات: ققنوس
  • تعداد صفحات: ۲۰۸
  • قیمت چاپ اول – زمستان ۱۳۹۲: ۸۵۰۰ تومان

نظر شما در مورد این کتاب چیست؟ لطفا اگر آن را خوانده‌اید نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

[ لینک: اینستاگرام کافه‌بوک ]


» معرفی چند کتاب موفقیت دیگر:

  1. کتاب چهار میثاق
  2. کتاب پیام گم گشته 
  3. کتاب خودتان را دوباره بسازید