نشانک

برگ اضافی - خلاصه کتاب

کتاب برگ اضافی

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب برگ اضافی یادداشت هایی است از شرق تا غرب که سومین سری از سفرنامه های منصور ضابطیان است. قبلا در کافه بوک کتاب های مارک و پلو و مارک دو پلو را معرفی کرده ایم و اکنون نوبت به سومین کتاب از این سری می رسد.

بعد از این که از دو کتاب قبلی اقای منصور ضابطیان استقبال خوبی شد، ایشان تصمیم گرفتند که کتاب برگ اضافی را نیز به هوادارن تقدیم کنند. کتاب برگ اضافی اما یک مقدار متفاوت از دو کتاب قبلی است.

در برگ اضافی، نویسنده فقط به بیان خاطرات و اتفاقات کوتاه پرداخته است. گویی دوستی از سفر برگشته و برای شما خاطراتی را که هر لحظه به یاد می آورد بازگو می کند.

در کتاب برگ اضافی هم عکس هایی وجود دارد که نسبت به دو کتاب قبلی بهتر و زیباتر هستند. خاطرات و داستان ها کوتاه هستند و هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

کتاب برگ اضافی - منصور ضابطیان

 درباره کتاب 

کتاب برگ اضافی یک کتاب فوق العاده خوش خوان است. خاطرات بیان شده کوتاه و کامل هستند. اما بی نقص نیست. عکس های استفاده شده بهتر و دیدنی تر هستند اما همچنان هیچکدام توضیحی ندارند. شاید بعضی از عکس ها واضح باشند اما همه آن ها این ویژگی را ندارد. یک ایراد کوچک دیگر که کتاب دارد آن است که در بعضی موارد فقط اسم شهر بیان شده است و خواننده احتمالا نمی داند که آن شهر در کدام کشور است. البته بعضی وقت ها در متن به کشور هم اشاره شده است ولی در همه موارد این طوری نیست. به عنوان مثال در مورد شهر کراکف در متن توضیح می دهد که در لهستان است ولی مثلا هیچ اشاره ای نمی کند که شهر براتیسلاوا در کدام کشور است.

کتاب برگ اضافی - خلاصه کتاب برگ اضافی

قسمت هایی از کتاب

بانکوک – در تایلند می شود هزار و یک چیز برای خوردن پیدا کرد که تصورش را هم نمی کنید. از نارگیل های تازه که آن قدر خوشمزه اند که آدم در حسرت این می گذارند که چرا همان میمون باقی نمانده تا موزهای کبابی که بوی عجیب و غریبی دارند.

بوداپست – عین چی باران می آید. از قطار که پیاده می شویم انگار همان اول شیلنگ آب را می گیرند رویمان و خلاص.

آمستردام – اینکه آقای رابی ویلیامز چه نمایشی را بر صحنه آورد جایش اینجا نیست، بلکه جایش در یک کتاب درباره هنر اکتینگ خواننده بر صحنه است. شاید همین کافی باشد که تقریبا تا دو روز بعد از کنسرت من ترجیح می دهم که گوشه خلوتی پیدا کنم، چشم هایم را ببندم و آنچه را بر صحنه دیده ام را توی ذهنم مرور کنم.

بارسلون – هر لحظه منتظرم یک نفر بیاید و بگوید اینجا جای من است که نشسته ای. اما هیچکس نمی آید و من تا اخر کنسرت نزدیک ترین آدم به خواننده می شوم. تنها ترسم این است که مبادا انریکه دستم را بگیرد و بالا بکشد و بخواهد یکی از ترانه هایش را باهم بخواینم. چه آبروریزی می شود آن موقع!

کتاب برگ اضافی - خلاصه کتاب برگ اضافی

  • کتاب برگ اضافی
  • نویسنده: منصور ضابطیان
  • انتشارات: مثلث
  • تعداد صفحات: ۱۶۰
  • قیمت چاپ سوم: ۱۸۰۰۰ تومان

 

نظر شما در مورد کتاب برگ اضافی چیست؟

وب سایت منصور ضابطیان را می توانید از طریق این لینک ببینید.

همچنین صفحه اینستاگرام منصور ضابطیان را می توانید از طریق این لینک دنبال کنید. بعضی از عکس های کتاب مارک دو پلو و نیز دیگر عکس های سفرهای مختلف نویسنده را می توانید در صفحه او مشاهده کنید.