نشانک

خلاصه کتاب دختر خوب

کتاب دختر خوب (یک رمان جنایی – معمایی)

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب دختر خوب به عنوان اولین اثر نویسنده، مجموعه‌ای از حوادث پیچیده و هیجان انگیز را برای مخاطب خود ترسیم می‌کند تا جایی که بسیاری از منتقدان از آن به عنوان رقیبی برای رمان دختر گمشده یاد می‌کنند.

میا دنت ناراحت از منتفی شدن قرار ملاقات، به تنهایی پشت میزی در کافه نشسته و در افکارش غرق شده است.

غریبه ای جذاب و اسرار آمیز به او ملحق می شود و میا دعوت او را برای قدم زدن می پذیرد…

در ادامه میا دختر کوچک قاضی معروف شهر به طرز مشکوکی گم می شود، این اتفاق حقایق زیادی را بر ملا میکند!

مادر میا که از رفتارش با دخترش در گذشته پشیمان است سعی میکند با همکاری با کارآگاه پرونده سرنخی برای پیدا کردن میا بدست بیاورد اما…

کتاب دختر خوب - خلاصه کتاب دختر خوب

درباره کتاب دختر خوب

کتاب دختر خوب رو که شروع کردم خیال نمیکردم درگیر همچین موضوعی بشم. شاید بتونم بگم جزو قوی ترین کتاب های با تم جنایی – معمایی هست که خوندم.

کتاب به صورت گزارش از زبان چند شخصیت داستان و به صورت قبل و بعد از اتفاق بیان میشه.

هر فصل از زبان یک شخصیت داستان بیان میشه که باعث میشه خواننده خسته نشه و با اینکه شاید فکر کنین کتاب دخترونه است اما به نظرم خیلی راحت میشه به خانم های جا افتاده و آقایون هم پیشنهادش کرد، چون کتاب بیشتر از زبان همین افراد بیان میشه و احساساتشون رو خیلی خوب به تصویر کشیده.

بر عکس بقیه کتابهای جنایی که تابحال خوندم، پایان کتاب اصلا قابل حدس زدن نبود و هر فکری که میکردم اشتباه از آب در میومد. کتاب از همون ابتدا هیجان داشت و لازم نبود منتظر بمونم تا به نقطه اوج برسم و این باعث شد یک نفس تمومش کنم.

دختر خوب توی سایت گودریدز با رمان دختر گمشده مقایسه شده، اگر اون رو دوست داشتین این کتاب رو هم دوست خواهید داشت!

اگر کتاب با تم معمایی و جنایی دوست دارین حتما این کتاب رو بخونین.

دختر خوب نشر آموت - خلاصه کتاب دختر خوب - کتاب دختر خوب

قسمت هایی از کتاب دختر خوب

در چند روز گذشته او را همه جا تعقیب کرده‌ام. می‌دانم از کجا خرید می‌کند، کجا کار می‌کند. نمی‌دانم چشمانش چه رنگی است، یا وقتی می‌ترسد چه شکلی می‌شود؛ ولی به زودی خواهم فهمید.

او یک آرشیتکت است. پس باهوش است و حتما توان حل مسئله ی فوق العاده ای هم دارد، مثلا اینکه چطور از شر یک جسد پنجاه و چند کیلویی خلاص شود، بدون اینکه کسی بو ببرد.

مادر خوبی بودن یک مبارزه ی باخت – باخت دائمی در تمامی ساعات تمامی روزهاست.

یکبار از او پرسیدم چرا نقاشی را دوست دارد، چرا این تنها کاری است که او را مجذوب می کند. جواب داد نقاشی می کشد؛ چون این تنها راهی است که با آن می تواند مسائل را تغییر دهد. می توانست اردک ها را تبدیل به قو و روزهای ابری را آفتابی کند. جایی بود که لازم نبود در آن واقعیت جریان داشته باشد.

حالا که ایمیل اختراع شده، بیشترین ارتباطی که داریم، فرستادن مطالب اینترنتی برای یکدیگر است.

همه‌چیز را نمی‌شود با چشم به خاطر سپرد: با دست‌ها و انگشت‌ها حفظ می‌کنیم. برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های جمجمه‌ها. پوست خشکیده. هیچ رفتاری بی‌معنی نیست. با هم لاس نمی‌زنیم. نیازی به این کار نیست. حرفی از روابط گذشته و آدم‌های دیگر پیش نمی‌کشیم. سعی نمی‌کنیم حسادت یکدیگر را تحریک کنیم. اسم‌های بامزه برای هم انتخاب نمی‌کنیم. حتی به واژه‌ی عشق اشاره نمی‌کنیم.

کتاب دختر خوب - خلاصه کتاب دختر خوب - نشر آموت

اطلاعات کتاب

  • کتاب دختر خوب
  • نویسنده: ماری کوبیکا
  • ترجمه: فرشاد شالچیان
  • انتشارات: آموت
  • تعداد صفحات: ۴۱۶
  • قیمت چاپ اول: ۲۷۵۰۰ تومان

این مطلب با همکاری وستا گرگیج نوشته شده است.

 اینستاگرام کافه بوک

کانال تلگرام کافه بوک

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 202
دوست نداشتم: 128
میانگین امتیازات: 1.58

چاپ کتاب

16 دیدگاه در “کتاب دختر خوب (یک رمان جنایی – معمایی)

خیلی خیلی رمان جذابیه، بنظر من با اینکه نویسنده کمی ناشناس هست اما قلمش حتی از آلیس فینی نویسنده ی کتاب های دیزی دارکر و سنگ کاغذ قیچی هم قوی تره . و جالب ترین نکتش از نظر من پایان بندی داستان بود که دقییییقا تا آخرین جمله ی کتاب هم همچنان خواننده رو سورپرایز میکنه.
من به شدت لذت بردم از این کتاب و به کسانیکه فن ژانر جنایی و معمایی هستن توصیه میکنم به هیچ عنوان این کتابو از دست ندن.

واقعا کتاب خوبی بود ، خیلی وقت بود دنبالش میگشتم که بخونم و خیلی ناگهانی پیداش کردم .
اصلا تصورم نسبت به کتاب این نبود !
تمام لحظاتی که توی اول داستان همراه شخصیت اصلی داستان “میا” دچار استرس شدم ، بعد از خوندن صفحات پایانی کتاب کاملا برام مفهوم شد .
عجیب بود و واقعا نمیشد همچین پایانی رو براش پیش بینی کرد . و البته نکته ی مهم تر تو روند رمان اینه که نویسنده از اون ابتدا به این موضوع پایانی اشاره نکرده و این باعث میشه در پایان شما کاملا شوکه بشید .
البته این نظر و دریافت من از کتاب بود .
پیشنهاد میشه حتما بخونید اگر به این سبک از داستانها علاقه من هستید ، چون واقعا سرگرمتون میکنه و کل داستان کشش خوبی داره که شما رو همراه میکنه باخودش .
امیدوارم لذت ببرید😊

رمانی که با خوندن چند ورق اول حس غریبگی تون با شروع رمان جدید خیلی زود از بین میره …
داستان با آرامش خاصی پیش میره و ذره ذره هیجانش رو به رخ میکشه …
دو ویژگی این رمان در نوع خودش بی نظیره …
اول توصیفات بسیار دقیق و زیبا در جا جای رمان که لذت کنار هم چیدن کلمات رو میشه ازش برداشت کرد ؛ به خصوص توصیف موقعیت هایی که هزاران بار برای همه پیش میاد ولی کسی حتی فکرشو نمیکنه بیان ساده ترین چیز ها چهقدر میتونه جذاب باشه …
و دوم ، پایان عالی رمان … ۹۹ درصد رمان فکر میکنی یه رمان جنایی معمایی هست که صرفا برای هیجان زده شدن میخونیش … و توی یک درصد آخر ماجرا طوری برمیگرده که شاید در لحظه اول فکر کنی گنگ و مبهم هست ، و نیاز باشه اون یک درصد رو به اندازه ۹۹ درصد بهش دقت کنی و به این برسی که تمام مدت ” دختر خوب ” ذهنت رو تسخیر کرده بود و حتی شاید نیاز باشه برگردی و از اول برخی صحنه ها رو مرور کنی … !
درامی که پشت جنایی و معمایی بودن این رمان خوابیده قطعا ذهن هر کسی رو درگیر میکنه و اثرش رو بر روی مخاطب میذاره …
بدون شک ماری کوبیکا ، قدم شگرفی با نگارش ” دختر خوب ” برداشت ؛ تمام این ها وقتی جذاب تر میشه که اولین رمان این نویسنده هستش ! بدون شک به شخصه منتظر رمان های جدید این نویسنده هستم .
از حق هم نگذریم ترجمه ی آقای شالچیان بی نظیر بود و با تمام محدودیت های ترجمه در ایران به خوبی فضای رمان رو در قالب اصلی نگه داشتند و توصیفات رو به زیبایی هر چه تمام تر به زبان فارسی بیان کردند .

هنر نویسنده کتاب «دختر خوب»این بود که همه چیز در صفحه آخر و خط آخر روشن میشود…

سلام میشه اسم چند تا رمان جنایی معمایی مهیج رو بگید

سلام…

کتاب دختر خوب رو خیلی شانسی خریدم…….. یکی از اون کتاب هایی که خیلی از خریدنش خوشحال شدم… واقعا مطالبی که در موردش نوشتید درسته …. کتاب جذابه و تا تمومش نکنی نمی تونی بذاریش زمین……

البته قسمت زیادی از این جذابیت رو مدیون مترجمش هست… که خیلی عالی و بدون غلط اون رو به فارسی برگردان کرده…….راستش به عنوان یه رمان خون حرفه ای که ۹۰ در صد هم ترجمه شده می خونه…….مدت زیادی بود که یه ترجمه خوب ندیده بودم… متاسفانه ناشرها برای پایین آوردن قیمت کتاب … کتاب ها رو میدن به مترجم های تازه کار و ناشی… که گاهی وقتی کتاب رو دست میگیری تا بخونی… اصلا از خوندنش پشیمون میشی…. انگار که متن رو دادن مترجم گوگل ترجمه کرده باشه!!……..
ولی آقای فرشاد شالچیان…….که متاسفانه اصلا شناختی ازشون ندارم…….. حق مطلب رو در ترجمه ادا کردن و با توجه به محدودیت های موجود در ایران……. که نمی تونن هرچیزی رو ترجمه کنن…… به خوبی تونستن قصه رو با جذابیت کامل ترجمه کنند…
من مطمئنا اگه بازم ترجمه ای به قلم ایشون ببینم می خرم ……….و همین طورم اگر کتابی از این نویسنده ی جدید بازم ترجمه بشه……خواهم خرید…….
و ممنون از شما که اینقدر کامل و صحیح در مورد این رمان نوشتید…

یکی از بهترین رمان هاست . و البته عاشقانه هم هست
تنها کتابی که وقتی شروع میکنی دوست داری ۱۰۰ یا ۵۰ صفحه پشت سر هم بخونی

سلام ببخشید یه سوال داشتم دختر عموی بنده به کتابهای معمایی علاقه دارد و من بهش رمان درون آب رو معرفی کردم خیلی دوست داشت بعد بهش رمان دختری در قطار رو بهش دادم گفتم حتما دوست داره چون من دوست داشتم ولی اصلا خوشش نیومد که هیچ ،دیگه کتاب دوست نداره به نظر شما این کتاب مناسبیه؟
با تشکر فراوان

سلام – اگر درون آب رو دوست داشته شاید این کتاب رو هم خیلی دوست داشته باشه اما هیچ بعید نیست که مثل دختری در قطار از این کتاب هم خوششون نیاد!!

یکی از بهترین کتاب هایی بود که خوندم و پایانش هم اصلا قابل حدس زدن نبود.

سلام مناسب چه سنی است هم دختر گمشده و هم دختر خوب؟

سلام – برای نوجوانان و جوانان مناسب هستش.

مناسب چه سنی؟دخترم ۱۱سالشه

سلام وقتی که نقد رمان” دختر خوب ” رو خوندم مصمم شدم رمان رو بخونم ، بالاخره موفق شدم امروز رمان رو تموم کنم ، تا آخرش رو خوندم و به حرف شما رسیدم ” پایان کتاب اصلا قابل حدس زدن نبود ” بابت معرفی این رمان ممنونم

خیلی خوشحالیم که تونستیم در انتخاب کتاب به شما کمک کنیم. موفق باشید و کتاب های بیشتری بخونید

نه اصلا مناسبش نیست رمان برای بزرگسالانه تاثیر خیلی بدی میتونه رو ذهن یه بچه بذاره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *