نشانک

کتاب شرلوک هولمز خالی نبند

کتاب شرلوک هولمز خالی نبند! – کتاب طنز

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

در مقدامه کتاب شرلوک هولمز خالی نبند می خوانیم:

احتمالاً شما و سایر اعضای جامعه ی بشری اطلاع دارید که شرلوک هولمز یک کاراگاه دست ساز بشر بوده (البته باقی کاراگاه ها هم ساخت بشر هستند به هر حال) و کلی داستان در موردش نوشته شده و به زبان های زنده و مرده ی دنیا ترجمه شده است. واقعیت این که من یک مقدار غور کردم (کار بدی نیست) و دیدم حق مطلب در مورد شرلوک (همین چند خط را نوشتم صمیمی شدیم!) ادا نشده. در عین حال به نظرم رسید (خیلی طول کشید تا رسید، راه دور بود) که بهتر است اثر، برای یک کار تصویری – نمایشی نوشته شود.

کتاب شرلوک هولمز خالی نبند

درباره کتاب

این کتاب کمی با با شرلوک هولمز و جان واتسن و کارهاشون شوخی میکنه و پای طلاق نیکول کیدمن و تام کروز و تام و جری تا بحث های فمنیستی و کاریابی و … رو به دفتر شرلوک هولمز میکشونه.

اکه دنبال کتاب کوچک و سبکی هستید که بتونید به راحتی همراه خودتون داشته باشید و تو وقتای ازادتون بتونید بخوانید این کتاب با ٩ داستان کوتاه طنزش میتونه گزینه ی خوبی باشه.

قسمت هایی از متن کتاب شرلوک هولمز خالی نبند

هولمز از جا بلند میشود و بارانی اش را می پوشد.
هولمز: شما یک لحظه صبر کنید من بروم بیرون و تحقیقا کنم بیام.
به سمت در می رود. سرش را از لای در خارج میکند، چند ثانیه ای نگاه می اندازد و بر می گردد. بارانی اش را از تن در می آورد و روی صندلی می نشیند!
هولمز: تحقیقات انجام شد، تام کروز شما با این زنه، اسمش چیه، آها پنه لوپه کروز ارتباط داره. خجالت هم نمیکشه. من ادله ی کافی و محکمه پسندی دارم. اونو به خاک سیاه می شونیم. از طرف اون به من حین تحقیقات پیشنهاد رشوه شد که همه رو رد کردم.

مرد : آقای شرلوک هولمز دستم به دامنت!
واتسن: ما مردمان انگلستان دامن نمی پوشیم.این عادت ناپسند مردم اسکاتلنده!
مرد: حالا هرچی پاتونه، به من کمک کنین واقعا موندم چه کنم.

تام: (بغض می کند) من در خیلی از قسمت ها تکه تکه می شم. خیلی وقت ها به خاطر کار های جری می رم زیر اره برقی و به دو قسمت تقسی می شم، اما همه به این اتفاقات غم انگیز و دل خراش میخندند! گاهی جری کارهایی می کنه که من منفجر می شم و همه جام جزغاله میشه اما باز هم مردم، مخصوصاً شما انگلیسی ها، به ماجرا می خندین! این همه خشونت و سنگ دلی و این همه خنده؟!
هولمز؛ البته ما انگلیسی ها عادتمونه. اما تو می گی چی کارش کنم تام؟ وقتی دنیا داره به این ماجرا می خنده یعنی همه عادت کردن یکی تکه تکه بشه و بقیه بخندن.

واتسن: اوه نه هولمز، تو رسماً داری وارد یک دعوای فمنیستی می شی. من دوستانه بهت توصیه می کنم این کار رو نکنی.
هولمز: من هم دوست ندارم این حرف ها رو بزنم، چرا تو توصیه می کنی که وارد این بحث نشم؟
واتسن: چون اصلاً دوست ندارم توی یادداشت هام در کارنامه مردی که همیشه پیروز بوده یک پرونده شکست ثبت کنم!

کتاب شرلوک هولمز خالی نبنداطلاعات کتاب

  • کتاب شرلوک هولمز خالی نبند
  • نویسنده: ابراهیم رها
  • انتشارات: حوض نقره
  • چاپ دوم
  • قیمت: ۵٠٠٠ تومان

این مطلب با همکاری شهرزاد کیانی نوشته شده است.