نشانک

کتاب های سفرنامه مارک و پلو در کافه بوک

کتاب مارک دو پلو

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ایده بوک

کتاب مارک دو پلو مجموعه ای دیگر است از سفرنامه ها و عکس ها که توسط منصور ضابطیان نوشته شده است. بعد از کتاب مارک و پلو که با استقبال خوبی روبه رو شد منصور ضابطیان کتاب مارک دو پلو را منتشر کرد که میشه گفت حتی بهتر از کتاب قبلی است.

کتاب مارک دو پلو شامل سفر به کشورهای زیر است:

  1. کنیا
  2. بلژیک
  3. چک
  4. هلند، آلمان
  5. پرتقال
  6. یونان
  7. عراق
  8. برزیل

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسند: مارک دو پلو مجموعه ای جدیدتر است از سفرهایی که در دو سال اخیر رفته ام. سفرهایی به این سوی و آن سوی جهان که نمی دانم هدف واقعی اش چه بوده و چیست. اما این را می دانم که با سفر، مفهوم لذت از جهان هستی را بیشتر دریافته ام و احساس خوشبختی بیشتری کرده ام. این احساس خوشبختی به واسطه ی بخش خوشگذرانه ی سفر نیست که در حضر هم می توان خوش گذراند، اما احساس خوشبختی نکرد. این احساس تنها با تجربه ی سبک زندگی مردم جهان است که پدید می آید.

کتاب مارک دو پلو از منصور ضابطیان - خلاصه کتاب مارک دو پلو

درباره کتاب

کتاب مارک دو پلو نسبت به کتاب قبلی نویسنده یعنی مارک و پلو یک کتاب بهتر و مفصل تر است. در مارک دو پلو نویسنده اتفاقات هر کشور را مفصل تر شرح می دهد و به نسبت عکس های بهتری هم در کتاب آورده است.  هرچند که بازهم عکس های کتاب چندان مخاطب را جذب نمی کند و نیز درباره هیچ عکسی هیچ توضیحی داده نشده است. صرفا خود خواننده باید رابطه عکس با متن را تشخیص دهد، البته در بعضی مواقع اگر رابطه ای باشد!

هرچند عکس های داخل کتاب خیلی خوب نیست اما خواندن کتاب را بسیار جذاب تر و راحت تر می کند. در طول خواندن کتاب فقط و فقط لذت می برید و اصلا احساس خستگی نمی کنید. طنز در نوشته ها به زیبایی به کار برده شده و حال شما را خوب می کند. بعد از خواندن این کتاب عطش شما برای مسافرت دو چندان می شود و داقعا دوست دارید که شما هم در زندگی این چنین ماجراجویی کنید.

در کنار خواندن این مجموعه لذت بخش و اتفاقات آن، آدم پی می برد که سفر رفتن چندان هم سخت و پردردسر نیست. مثلا در همین کتاب مارک دو پلو در سفر به کنیا می خوانیم که منصور به هنگام سفر به دلیل عجله کردن و…. چمدون خودش را فراموش می کنه و اون رو جا میذاره. اما به همه این مشکلات اوقات خوبی رو در کنیا سپری می کنه و خیلی هم از سفرش لذت می بره. یا مثلا قبل از سفر به جمهوری چک، روز قبلش در تهران تصادف می کنه و بدنش حسابی کوفته میشه و پاش هم دچار درد شدیدی میشه اما تحت هر شرایطی به سفر میره و کلی هم حال می کنه!!

کتاب مارک دو پلو - خلاصه کتاب مارک دو پلو در کافه بوک - کتاب مارک دو پلو اثر منصور ضابطیان

قسمت هایی از کتاب

کنیا – چند زارفه، چند شیر و یک امیرعلی

دیدن آدم های موبایل به دست در کنیا، باعث می شود آدم احساس دوری از وطن نکند! هرکسی را می بینم گوشی به دست دارد حرف می زند. به نظر می رسد اینجا، آدم ها هرچه از طبقه ی فرودست تر باشند، میزان استفاده شان از موبایل بیشتر است.

اگر روزگاری گذرتان به کنیا افتاد، دو چیز را از دست ندهید: غذا و میوه. بخش گوشتی غذاهای کنیایی با ذائقه ما ایرانی ها سازگار است.

به محمد می گویم که مسلمانم و می خواهم نگاهی به مسجد بیندازم. می پرسد از کجا آمده ام؟ کلمه ایران را که به زبان می آورم گل از گلش می شکفد و چند بار تکرار می کند احمدنجات، احمدنجات و بعد سخنرانی مفصلی می کند در باب شجاعت احمدی نژاد و این که چقدر خوب توانسته آمریکا را شکست بدهد و چقدر مردم ایران خوشبختند که او را انتخاب کرده اند و این که احمدی نژاد امید مسلمانان است و…

بلژیک – آخرین تانگو در بلژیک

بعضی شهرها هستند که همان لحظه ورود، حسی غریب دارند. حسی که همان اول آدم را با خودش می برد. بروکسل از آن شهرهاست. پر از توریست است، اما در عین حال آرام و راحت.

درست است که بلژیکی ها به شیک پوشی میلانی ها نیستند، درست است که به آرتیستی پاریسی ها نیستند و درست است که به زیبایی بارسلونایی ها نیستند، اما مردمی صمیمی و دوست داشتنی اند. با یک لبخند همیشگی روی صورت.

چک – ردیف کارت پستال ها

ساعت ۵ قطار به پراگ می رسد. شهری که اصالتش را از همان لحظه ورود به رخ آدم می کشد.

در فرانسه، آلمان یا حتی اسپانیای خونگرم، محال است که ساعت سه نیمه شب چیزی برای خوردن و رفع گرسنگی پیدا کنید، اما در پراگ در همان زمان، حتی رستوران های مک دونالد و KFC هم بازند و نه تنها باز، که پر از جمعیتی اند که بی توجه به زمان دارند با اشتها غذا می خورند. از این جنبه شاید پراگ را تنها بتوان با نیویورک مقایسه کرد.

کتاب مارک دو پلو - پیشنهاد و معرفی کتاب مارک دو پلو

  • کتاب مارک دو پلو
  • نویسنده: منصور ضابطیان
  • انتشارات: مثلث
  • تعداد صفحات: ۲۰۰
  • قیمت چاپ پنجم: ۱۹۰۰۰ تومان

نظر شما در مورد کتاب مارک دو پلو چیست؟

وب سایت منصور ضابطیان را می توانید از طریق این لینک ببینید.

همچنین صفحه اینستاگرام منصور ضابطیان را می توانید از طریق این لینک دنبال کنید. بعضی از عکس های کتاب مارک دو پلو و نیز دیگر عکس های سفرهای مختلف نویسنده را می توانید در صفحه او مشاهده کنید.