نشانک

کتاب مهار ناشدنی

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

بعد از کتاب زندگی بی حد و مرز، نیک وی آچیچ دومین اثر خود یعنی کتاب مهار ناشدنی را منتشر کرد.

در این کتاب هم مانند کتاب زندگی بی حد و مرز، می توانید تصاویری از لحظات مختلف زندگی نیک وی آچیچ را ببینید. این تصاویر بسیار الهام بخش هستند و مهار ناشدنی بودن نیک را نشان می دهند.

این کتاب که نام فرعی آن قدرت باورنکردی ایمان در عمل است، برخلاف کتاب قبلی کمتر در مورد زندگی شخصی نویسنده است و در آن بیشتر به مسائل انگیزشی و  مسائلی مثل ایمان داشتن به خدا و خود می باشد.

اما برش هایی از زندگی خود نویسنده را نیز شامل می شود که شاید جالب ترین آن ها ماجرای عاشق شدن نیک باشد. او ماجرای ازدواج خود را به شیوه ای جالب و هیجان انگیز در این کتاب تعریف می کند.

کتاب مهار ناشدنی - خلاصه کتاب مهار ناشدنی - نیک وی آچیچ

کتاب مهار ناشدنی در ۱۰ فصل به شرح زیر نوشته شده است:

  1. ایمان در عمل
  2. صعودی از دره به قله
  3. خدا دل ما را از عشق سرشته است
  4. شور زندگی
  5. بدنی ضعیف، روحی قوی
  6. قانون توفیق الهی
  7. قدرت ایمان
  8. عشق، ینیاد است
  9. اثر بال پروانه
  10. تاملات

کتاب مهار ناشدنی نوشته نیک وی آچیچ - معرفی کتاب مهار ناشدنی در کافه بوک

درباره کتاب مهار ناشدنی

این کتاب بیشتر به خاطر خود نویسنده است که معروف شده. نیک در طول سالها سخنرانی های زیادی در سراسر دنیا انجام داده و مخاطبان فراوانی دارد اما مطالب خود کتاب به غیر از مسائل زندگی نویسنده زیاد جذابیت ندارند و خواننده را شگفت زده نمی کند. در واقع کتاب بیشتر حاصل تاملات فردی است و محتوای قدرتمند و قوی ندارد.

در بیشتر جاهای کتاب میشه حدس زد که نویسنده هنوز در کار نوشتن خام عمل کرده و موضوعات را به خوبی بیان نمی کند.

فصل ده کتاب هم که در قالب پیام های تک صفحه ای و یا نهایتا دو صفحه ای آمده است از پویایی لازم برخوردار نیست. موقع خواندن این بخش از کتاب، این فکر به سراغ خواننده می آید که این قسمت صرفا برای حجیم کردن کتاب آورده شده است.

چیزی که در این کتاب می تونه توجه شما را هم جلب کند اشعار بسیار زیادی است که نویسنده از آن استفاده کرده است. شعر شاعرانی مثل مولانا و یا حافظ.

کتاب مهار ناشدنی - خلاصه کتاب مهار ناشدنی در کافه بوک

افرادی که می خواهند از زندگی نیک وی آچیچ باخبر شوند می توانند این کتاب را تهیه کنند و از ماجراهایی که به سر نیک آمده نهایت انگیزه را بگیرند.

پدرها و مادرها هم می توانند به خوبی از این کتاب استفاده کنند، چرا که نیک مدام از قدرتی که پدر و مادرش به او داده اند حرف می زند.

به نظرم افرادی که می توانند بهترین استفاده را از این کتاب ببرند نوجوانان هستند. این کتاب منبع انگیزشی خوبی برای آن هاست و شیوه تفکر مثبت را نیز به آن ها یاد می دهد.

قسمت هایی از کتاب

کتاب مهار ناشدنی در کافه بوک - خلاصه کتاب مهار ناشدنی نوشته نیک وی آچیچ

اگر کوششی نباشد، رشدی هم در کار نخواهد بود. شخصیت تو به واسطه روبه رو شدن با دشواری های زندگی ساخته می شود. شجاعت تو هنگامی بیشتر می شود که تو با ترس های خود روبه رو می شوی. توان تو و نیز ایمان تو با تجربه های زندگی تو آزموده می شوند.

از میکل آنژ پرسیدند که مجسمه داود را چگونه تراشیدی؟ میکل آنژ پاسخ داد: ابتدا مجسمه را در آن صخره دیدم، آنگاه زواید را از روی آن برداشتم تا مجسمه پدیدار شود! آن مجسمه پیش از آن که من آن را کشف کنم در همان صخره بود. من فقط آن را نشان دادم.

ایمان، یک اصل کلامی صرف نیست، بلکه قدرت ذهنی و عاطفی ما نیز محسوب می شود.

بالاخره، کین مرا دید. لبخند زدم. مستر خونسرد! ارواح عمه ام! در آن شرایط چطور می توانستم خونسرد باشم؟ پس از احوال پرسی مختصر، نه گذاشتم و نه برداشتم، و یکسره رفتم سر اصل مطلب: خوب، پس شما نامزد کرده اید؟ کین مکثی کرد. سپس گفت: بله…

من به خدا ایمان دارم. من به چیزهایی باور دارم که شاید نتوان آن ها را با چشم سر دید، یا با گوش ها شنید، و یا با دست ها لمس کرد. من با چشمان دلم می بینم، با گوش های دلم می شنوم، با دستان دلم لمس می کنم. هنگامی که ایمانم را در عمل می گذارم، از یاری خداوند بهره مند می شوم. خدا با کسانی ست که ایمان دارند و ایمان خویش را در عمل خویش می گذارند.

کتاب مهار ناشدنی از نشر ذهن آویز - خلاصه کتاب مهار ناشدنی

حقیقت آن است که راه موفقیت همواره در حال ساخته شدن است. یعنی تو تا جایی که راه ساخته ای، پیش می روی. برای پیشرفت بیشتر، باید راه بیشتری بسازی.

اطلاعات کتاب

  • کتاب مهار ناشدنی
  • نویسنده: نیک وی آچیچ
  • ترجمه: مسیحا برزگر
  • انتشارات: ذهن آویز
  • تعداد صفحات: ۳۴۳
  • قیمت چاپ دوم: ۱۵۰۰۰ تومان

نظر شما در مورد این کتاب چیست؟

 اینستاگرام کافه بوک

کانال تلگرام کافه بوک