نشانک

معرفی و پیشنهاد کتاب

کتاب پرونده هری کبر

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب پرونده هری کبر رمانی است که عنوان پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز را به خود اختصاص داده است. این کتاب همچنین برنده جایزه بهترین رمان فرهنگستان فرانسه، نامزد دریافت سه جایزه ادبی و برنده جایزه ادبی گنکور دبیرستانی ها شده است.

در سی ژانویه سال ۱۹۷۵ میلادی، یک دختر ۱۵ ساله به نام نولا کلرگان به طرزی اسرارآمیز در شهر اورورای نیوهمپشایر ناپدید می‌شود. دبورا کوپر، زنی میان‌ سال، پس‌ از آنکه با پلیس تماس می گیرد، اعلام می کند که مردی را دیده است که نولا را وقتی به داخل جنگل رفته است دنبال کرده و او را کشته است. پس از چندی، پرونده به دلیل نبود مدارک کافی بسته می‌شود. در سال ۲۰۰۸ جنازه نولا به همراه نسخه‌ خطی کتاب “ریشه‌ های پلیدی” در حیاط خانه هری کبر، نویسنده مشهور “ریشه‌ های پلیدی”، پیدا شد و اکنون مارکوس گولدمن، که بر بی‌گناهی استاد خود یعنی هری کبر ایمان دارد، به اورورا می‌رود تا پرده از راز دو جنایتی، که ۳۳ سال پیش اتفاق افتاده بود، بردارد و…

پرونده هری کبر نتیجه کنجکاوی و همکاری گولدمن با پلیس اورورا، برای پرده‌برداری از راز این جنایت، است.

کتاب پرونده هری کبر - خلاصه کتاب پرونده هری کبر در کافه بوک

درباره کتاب پرونده هری کبر

در کتاب پرونده هری کبر، شخصیت هری کبر یک فردی است که در جوانی به دنبال خاص بودن است. او برای اینکه به فردی بی نظیر و نویسنده ایی سر شناس تبدیل شود اخلاق را زیر پا می گذارد. همچنین با نولا کلرگان دختری پانزده ساله آشنا می شود و با او عشقی ممنوعه را تجربه می کند.

سر انجام هری با تمارض به یکی از سرشناس ترین نویسندگان آمریکا تبدیل می شود و کتابی را به خود منصوب می کند که آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد. هری کبر سرانجام پس از چند سال از انتشار کتاب، استاد یک دانشگاه می شود.

در دانشگاه با دانشجوی جوانی  به نام مارکوس گلدمن آشنا می شود و همه جوانی خود را در او می یابد و…

پرونده هری کبر یک رمان هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی است. اگر رمان های رمز آلود و جنایی مورد علاقه شما هستند حتما این کتاب را در لیست کتاب خوانی خود قرار دهید.

کتاب پرونده هری کبر - معرفی و پیشنهاد کتاب پرونده هری کبر - رمان خارجی

قسمت هایی از کتاب پرونده هری کبر

“اداره پلیس، بفرمایید؟” “الو؟ من دبرا کوپرم، در ساید کریک لین زندگی می کنم. فکر می کنم همین الان دختری را دیدم که به سمت جنگل فرار می کرد، مردی هم تعقیبش می کرد.” “می تونید دقیق توضیح بدید چه اتفاقی افتاده؟” ” نمی دانم! کنار پنجره ایستاده بودم و جنگل را تماشا می کردم که ناگهان دختر جوانی را دیدم که به سمت جنگل می دوید… مردی هم تعقیبش می کرد… به گمانم دختر داشت از دست آن مرد فرار می کرد.” ” الان کجا هستند؟” ” دیگر آن ها را نمی بینم، باید توی جنگل باشند.” ” الان نیروی گشت می فرستم خانم.”

از همه جا مارکوس. دوست و آشنا، نانوایی محل، مسئول گیشه بانک و… یادت باشه که این خود شخصیت ها هستند که به تو الهام می دهند. نه کارهایی که می کنند. نویسنده هایی که گفتند تو رمان هایشان از هیچ کس الهام نمی گیرند، صد در صد دروغ می گویند. البته حق هم دارند، این طوری از کلی دردسر خودشون رو نجات می دهند.

نویسنده هایی که شب ها کتاب می خوانند، قهوه می خورند و هی سیگار می کشند، فقط یک افسانه اند. اگر می خوای یک نویسنده خوب باشی، باید خیلی منظم رفتار کنی، درست مثل تمرین بوکس می مونه. باید ریتم نوشتنت رو حفظ کنی. فقط این طوری می تونی از گزند بزرگ ترین دشمن نویسنده ها در امان باشی.

خطر نوشتن یک کتاب اینه که یک وقت هایی ممکنه کنترل شرایط از اختیارت بیرون بره. یک کتاب؛ یعنی چیزی که تو به تنهایی نوشتی و خیلی براش وقت صرف کردی. در اختیار همه قرار می گیره. این لحظه می تونه خیلی خطرناک باشه. پس یادت باشه، در هر لحظه باید کنترل شرایط رو در دست بگیری، فاجعه به بار میاد اگه یک نویسنده کنترل کتاب خودش رو از دست بده.

ببین مارکوس، یک لغت انتخاب کن، آن وقت تو همه کتابت ازش استفاده کن. مثلا پرندگان. بعد از یک مدت خواننده ها دیگه پرندگان را نماد کتاب های تو می دانند و وقتی که ببیننت مثلا می گویند: آقای گولدمن شما خیلی خوب درباره پرنده ها صحبت می کنی. هر بار هم که شچمشان به پرنده بیفتد، یاد کتاب تو می افتند. فقط وقتی بتوانی چنین کاری را انجام بدی می تونی ادعا کنی یک نویسنده شدی. بازم می گم، کلمه ها مال همه اند، مگر زمانی که تو آن ها بگیری و معنای خاصی بهشان بدهی. می دانی مارکوس، عده ای هستند که دوست دارند نشان بدند که رابطه اصلی یک کتاب با کلمه هاست، ولی این اشتباهه، رابطه یک کتاب باید با مردم باشه.

من هیچ وقت مفهوم پشیمانی را دوست نداشتم. در نظر من، پشیمانی یعنی کسی که بودیم و کاری که کردیم را قبول نداشته باشیم.

کتاب پرونده هری کبر - خلاصه کتاب پرونده هری کبر

اطلاعات کتاب

  • کتاب پرونده هری کبر
  • نویسنده: ژوئل دیکر
  • ترجمه: آریا نوری
  • انتشارات: البرز
  • تعداد صفحات: ۶۴۸
  • قیمت چاپ اول: ۳۰۰۰۰ تومان

نظر شما در مورد کتاب پرونده هری کبر چیست؟

کانال تلگرام کافه بوک را می توانید از طریق این لینک دنبال کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 125
دوست نداشتم: 74
میانگین امتیازات: 1.69

چاپ کتاب

18 دیدگاه در “کتاب پرونده هری کبر

کتاب خوب و جذابه، ترجمه چند اشکال داره، مترجم مانند همه مترجمان جوان، سرخپوست رو هندی ترجمه کرده، یه جاش رو ترجمه کرده جنازه را در عمق ۲۰ متری دفن کردن!!!!!! مگه دنبال نفت میگشتن، منظور نویسنده فاصله ۲۰ متری محل دفن از خونه بوده

سلام
واقعا کتاب بی نظیری هستش ،نویسنده این کتاب واقعا عالی هستش ومثل کتابهای دیگش مثل پرونده بالتیمور یا ماجرای گم شدن استفانی ملر که پشنهاد میکنم این دوتا کتابم رو هم حتما بخونید.
واقعا محشره

آیا فیلمنش زیر نویس فارسی داره؟

جالب بود تعلیق بالایی داشت و نمیشد زمینش گذاست.

بالاخره این کتاب رو خوندم 🙂 به نظرم داستان جالبی داشت امااااا راستش از ترجمه زیاد لذت نبرم . نمی دونم از این کتاب فیلمی ساخته شده یا نه اما فکر می کنم در قالب یک فیلم بهتر آدم رو جذب می کنه . اما بازم پیشنهاد می کنم که مطالعه اش کنید کتاب خوب و سرگرم کننده ای هست …

این کتاب یه سریال یک فصلی و ۱۰ قسمتی ازش ساختن که اونم جالبه ولی معمولا هیچ فیلمی به اندازه کتابش جذاب نیست .

سلام،لطف میکنین اسم سریالش رو بگین؟به نام کتاب سریالی پیدا نکردم

The Truth About The Harry Qubert Affair
نام اصلی کتاب هم همینه که مترجم جور دیگه ای ترجمه کرده

وای خیلی دوست دارم که این کتاب رو بخونم . هنوز نتونستم تهیه اش کنم چندتا کتاب فروشی رفتم هیچ کدوم نداشتن . ولی جزئ اولویت ها هست و حتما حتما می خونمش 😍

سلام،ببخشید به چه اسمی سریالش پخش شده؟

اگه این کتابو خوندین مطمئن باشین بهتر از این پیدا نمیکنین
اگه این کتابو نخوندین مطمئن باش بهترین رو هنوز نخوندین و جا برای زندگی کردن براتون هست 🙂
در یک کلام بگم ک ۴ روز مداوم خواب و خوراکو ازم گرفت تا تمومش کنم
کتاب مثلا اگر ۵۰۰ صفحه بود ، تا صفحه ی ۴۹۹ نمیتونین قاتل رو حدس بزنین و دقیقا وقتی فک میکنی قاتل رو پیدا کردی ، نویسنده بهت رو دست میزنه و یه لبخند از سر حسادت به ذوق نویسنده میاد رو لبات …

کاملا باهات موافقم.پرونده هری کبر یه کتاب معمایی،پلیسی،جنایی،عاشقانه،روانشناختی و آموزش نویسندگیه که هیچکس از خوندنش پشیمون نمیشه.

عالی بود من دو روزه تمومش کردم نتونستم از خوندنش دست بکشم

فوق العاده بود.بسیار مهیج،راز آلود و میخکوب کننده.

این کتاب تو سبک خودش عاالیه..و غیرقابل پیش بینی..

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *