نشانک

شماره ۱۰ ره آورد مدیریت

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ره آورد مدیریت، فصلنامه ای است که در آن چکیده ارزشمندترین کتاب های روز مدیریت گنجانده شده است. در شماره ۱۰ ره آورد مدیریت که زمستان ۹۶ به چاپ رسیده است چکیده ۵ کتاب آورده شده است که ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت می کنیم.


در دنیایی که تغییرات روز به روز پیچیده تر و سریع تر می شوند، مجله هایی مثل ره آورد مدیریت یک فرصت محسوب می شود تا بتوانیم دانش و توانمندی های خود را ارتقاء ببخشیم.


یکی از ویژگی های ارزشمند این مجله این است که خلاصه کتاب هایی را در اختیار شما قرار می دهد که ممکن است هیچگاه ترجمه ای از آن ها به فارسی ارائه نشود. بنابراین شما اگر تسلط به زبان انگلیسی ندارید و یا با تهیه کتاب های دسته اول در زمینه مدیریت مشکل دارید، ره آورد مدیریت یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.


ویژگی دیگر این مجله این است که چکیده مطالب را ارائه می دهد و در زمان شما صرفه جویی می کند. اما این موضوع شاید همیشه یک ویژگی مثبت نباشد!

قسمتی از سخن آغازین شماره ۱۰ ره آورد مدیریت :

امروزه تکنولوژی در تمامی جوانب زندگی نفوذ کرده و زندگی فردی و اجتماعی انسان ها را به اشکال مختلف تحت تاثیر خود قرار داده است. از این رو بر آن شدیم تا در این شماره کتاب هایی را معرفی و عرضه کنیم که قدری این تغییرات را کالبد شکافی نموده و زوایای پنهانی از این تغییرات و چگونگی برخورد با آن ها را بیان کند.

شماره 10 ره آورد مدیریت

مطالب شماره ۱۰ ره آورد مدیریت

در این شماره چکیده ۴ کتاب و معرفی یک کتاب آورده شده است:

  • کار عمیق نوشته کال نیوپورت – چکیده کتاب
  • برقراری پیوند نوشته جان ماکسول – چکیده کتاب
  • چرای خود را پیدا کنید نوشته سایمون سینک – چکیده کتاب
  • بهترینت، بهتَرَک نیز شد نوشته جیسون و جودی ووماک – معرفی کتاب
  • تنوع در هایت‌مدیره‌های اثربخش نوشته رام کومار میشرا – چکیده کتاب

[ لینک مرتبط: کتاب دروغ های مسلح – برنده ی جایزه‌ی کتاب تجاری سال ۲۰۱۷ ]

در کتاب کار عمیق، نویسنده به این نکته اشاره می کند چطور می توانیم با انجام کار عمیق در یک زمینه متخصص و سرآمد شویم. کال نیوپورت – نویسنده کتاب – کار عمیق را تمرکز تمامی حواس و تفکر بر یک فعالیت می داند. ره آورد مدیریت نیز چکیده این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال استفاده از حداکثر ظرفیت هایشان هستند توصیه می کند.

قسمت هایی از چکیده کتاب کار عمیق:

بشر دوست دارد کاری را انجام دهد که معنادار باشد. ما این گونه سرشته شده ایم. انجام دادن کاری که از آن لذت می بریم و یا ایجاد تغییری هر چند اندک در جهان پیرامون، رضایت زائدالوصفی در ما ایجاد می کند. برای دستیابی به این حس رضایت مندی چاره ای جز کار عمیق وجود ندارد.

یکی از کارهای مشهور بیل گیتس «هفته های تفکر» بود که طی آن ها از وظایف کاری اش در مایکروسافت دوری می گزید و به همراه چندین کتاب و قلم و کاغذ به یک کلبه پناه می برد. هدفش از انجام چنین کاری تفکر عمیق پیرامون مسائل بغرنجی بود که فراروی مایکروسافت قرار داشتند.

در کتاب برقراری پیوند، جان ماکسول به این موضوع می پردازد که چگونه برخی از افراد به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند. او در این کتاب شناخت ۵ اصل اساسی و به کارگیری ۵ مهارت عملی که او را به یکی از بزرگترین سخنرانان مدیریت تبدیل کرده است با شما در میان می گذارد.

قسمتی از چکیده کتاب برقراری پیوند:

واقعیت این است که برای برقراری پیوند نیازی نیست حتما نابغه باشید، کوهی از کاریزما داشته باشید و یا مانند خطیبی نامدار روی صحنه ظاهر شوید. تنها کافیست مثبت باشید، خودتان را باور داشته باشید، روی دیگران متمرکز شوید و از نظر بصری، فکری، عاطفی و کلامی با مخاطبانتان پیوند بخورید.

در کتاب چرای خود را پیدا کنید (find your why)، سایمون سینک به یک پرسش به ظاهر ساده اما بسیار پیچیده جواب می دهد: چرا کسب و کار خود را بنیان نهاده اید؟

در ادامه سایمون به شما کمک می کند که چرایی ایجاد کسب و کار خود را پیدا کنید.

در کتاب تنوع در هایت‌مدیره‌های اثربخش، به این موضوع پرداخته می شود که چطور بهترین ترکیب در هیات مدیره باعث اوج گرفتن بهره‌وری می شود.

قسمتی از چکیده کتاب تنوع در هایت‌مدیره‌های اثربخش:

اثربخشی کلی تیم هیات مدیره نه تنها نتیجه استعدادها و کاردانی اعضاء است، بلکه این اثربخشی از ماهیت تعامل میان اعضای تیم هیات مدیره نیز سرچشمه می گیرد.

خلاصه شماره 10 ره آورد مدیریت

مشخصات مجله

  • شماره ۱۰ ره آورد مدیریت
  • زمستان ۹۶
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول: یاسر آسمان‌دره
  • تعداد صفحات: ۱۰۲
  • قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

در کانال تلگرام کافه‌بوک همراه ما باشید.