نشانک

معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی (به‌روز رسانی)

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ایده بوک

در این مطلب از وب‌سایت معرفی و پیشنهاد کتاب کافه‌بوک، از شما دعوت می‌کنیم تا در کنار هم، پیرامون مسئله شروع کتابخوانی به بحث و گفتگو بپردازیم تا از تجربیات همدیگر استفاده کنیم و در نهایت بتوانیم لیستی از کتاب‌های خوب و جذاب تهیه کنیم که هر فردی را به کتاب خواندن علاقه‌مند کند. لطفا پیرامون این موضوع هر تجربه‌ای دارید در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

یک کتاب خوب هرکسی را به مطالعه و کتابخوانی علاقه‌مند می‌کند اما مسئله این است که در ابتدای راه و در ابتدای کتابخوان شدن با یک کتاب خوب کار را شروع کنیم. امیدواریم با کمک شما عزیزان در معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی به کسانی که به دنبال کتاب مناسبی برای شروع هستند کنک کنیم و در نهایت یک لیست خوب از کتاب‌های مناسب تهیه کنیم.

البته می‌دانیم که معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. در دنیای امروز تبلیغات در هر زمینه‌ای به شدت زیاد شده و اگر کسی بخواهد کتاب خواندن را شروع کند، به راحتی ممکن است تحت تاثیر تبلیغات در دنیای کتاب قرار گیرد و چه‌ بسا یک کتاب نامناسب برای شروع کتابخوانی انتخاب کند. در این صورت تنها چیزی که رخ می‌دهد دوری بیشتر و بیشتر از کتاب است. ما تلاش می‌کنیم تا از این اتفاق دوری کنیم و با معرفی کتاب‌های خوب و جذاب برای شروع کتابخوانی به دیگران کمک کنیم از کتاب لذت ببرند و بیشتر و بیشتر به کتاب نزدیک شوند.

اما شاید مهم‌ترین نکته برای شروع کتابخوانی و انتخاب کتاب این است که ما شناخت خوبی از خودمان داشته باشیم. بدانیم در چه زمینه‌ای مایل هستیم کتاب بخوانیم، آیا رمان را ترجیح می‌دهیم یا کتاب‌های فلسفی را، روانشناسی را ترجیح می‌دهیم یا کتاب‌های زندگی‌نامه را و یا شاید بهتر باشد در همه زمینه‌ها کتاب‌هایی بخوانیم؟ ممکن است این سوال پیش بیاد که: من از کجا بدانم به چه چیزی علاقه دارم؟

این سوال جواب ساده‌ای ندارد و ممکن است با انتخاب کتاب مناسب به هر زمینه‌ای علاقه‌مند شوید، بنابراین پیشنهاد ما در ابتدا این است که خود را محدود نکنید و کتاب‌های مختلفی بخوانید. به مرور متوجه خواهید شد که به چه کتاب‌هایی و در چه زمینه‌هایی علاقه دارید بیشتر مطالعه کنید و کتاب بخوانید. ضمن اینکه تاکید ما در وب‌سایت معرفی کتاب کافه‌بوک بر رمان است. چرا که رمان را نجات‌بخش می‌دانیم.

پس شاید بد نباشد دوباره تاکید کنیم که ما در اینجا توجه ویژه‌ای به ادبیات داستانی (رمان) داریم و ممکن است در آینده که لیستی از کتاب‌های مناسب برای شروع کتابخوانی را منتشر کردیم قسمت عمده‌ای از آن رمان و یا داستان کوتاه باشد.

[ مطلب مرتبط: گفت‌وگو درباره خرید کتاب ]

معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی

برای انتخاب کتاب خوب، علاوه بر شناخت خودمان، لازم است که از برخی از موضوعات پیرامون کتاب هم آگاهی داشته باشیم تا گرفتار یک کتاب سخت‌خوان براش شروع کتابخوانی نشویم. به عنوان مثال، اغلب کتاب‌هایی که به شکل جریان سیال ذهنی نوشته شده‌اند کتاب‌های مناسبی برای شروع کتابخوانی نیستند.

مثلا تصور کنید شما کتابخوانی را با کتاب‌هایی مانند رمان خشم و هیاهو، رمان خانم دلوی، کتاب پدرو پارامو و یا کتاب کنستانسیا شروع کنید! به شما قول می‌دهم در همین ابتدا با مشکل مواجهه خواهید شد. درک کتاب‌هایی که به شکل جریان سیال ذهنی نوشته شده‌اند در بیشتر موارد کار سخت و طاقت‌فرسایی است و حتی خواننده حرفه‌ای را نیز زمین‌گیر می‌کند.

ولی از کجا بدانیم که یک کتاب به چه شکل نوشته شده است؟ یک راهکار مناسب این است قبل از انتخاب کتاب درباره آن تحقیق کنید. ما در کافه‌بوک معرفی کاملی از هر کتاب ارائه می‌کنیم و شما با خواندن این معرفی‌ها می‌توانید تشخیص بدهید که آیا این کتاب برای شروع کتابخوانی مناسب است یا خیر.

یک نکته بسیار مهم دیگر برای کتاب خواندن و تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه‌ای این است که به شکل مدام کتاب بخوانید. اینکه در ابتدا کتاب مناسب و خوب بخوانید مهم است اما از این مهمتر ادامه مسیر است. شما هرچه بیشتر کتاب بخوانید، با کتاب‌های بهتر و مفیدتر آشنا می‌شوید و در این زمینه به یک آدم حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

اما برگردیم به سوال اصلی: کتابخوانی را از چه کتابی (کتاب‌هایی) شروع کنیم؟ بعید است این سوال را از کسی بپرسید و در جواب کتاب‌هایی مانند مزرعه حیوانات، گتسبی بزرگ، کیمیاگر، صد سال تنهایی و… به شما پیشنهاد نشود. البته این کتاب‌ها خوب هستند اما بهتر است در انتخاب کتاب خوب پیشنهادهای بیشتری پیش رو داشته باشیم.

ما (تیم کافه‌بوک!) اگر بخواهیم کتابی برای شروع کتابخوانی معرفی کنیم، رمان‌های کوچک و شاهکار دنیای ادبیات را معرفی می‌کنیم. کتاب‌هایی که ساده و روان هستند و در عین حال هر بار که مطالعه می‌کنید به عمق آن‌ها پی می‌برید. به عنوان مثال ما می‌توانیم کتاب‌های زیر را برای کسی که هنوز ابتدای راه است، معرفی کنیم:

  1. کتاب موش‌ها و آدم‌ها
  2. کتاب جاناتان مرغ دریایی
  3. کتاب گیرنده شناخته نشد
  4. رمان راز مادرم
  5. رمان شب‌های روشن
  6. کتاب کیمیاگر
  7. رمان مروارید
  8. کتاب دوست بازیافته
  9. رمان عصیان
  10. کتاب بیروت ۷۵
  11. کتاب سیدارتها
  12. کتاب داستان ملال‌انگیز
  13. کتاب ماه پنهان است
  14. کتاب مسئله اسپینوزا
  15. کتاب وقتی نیچه گریست

این لیست می‌تواند بسیار بلندتر هم باشد اما بهتر است در زمینه معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی به نکته مهم دیگری هم اشاره کنیم. همیشه به یاد داشته باشید که مترجم کتاب و ناشری که کتاب را روانه بازار کرده است، به راحتی می‌تواند با کیفیت کار خود شما را به کتاب علاقه‌مند و یا شما را از کتاب دور کند.

ما در کافه‌بوک تلاش می‌کنیم همیشه بهترین مترجم و بهترین ناشر یک کتاب را معرفی کنیم. بسیار مهم است که خواننده به هنگام مطالعه یک کتاب متن یکدست و تمیزی پیش رو داشته باشد و با جملات گنگ و بی‌سروته روبه‌رو نباشد. تقریباً این موضوع برای هر کتابخوانی اتفاق افتاده که یک کتاب خوب را با ترجمه‌ای بد مطالعه کرده و از آن کتاب بیزار شده است. پس یک بار دیگر هم تاکید می‌کنیم: بعد از انتخاب کتاب، ترجمه خوب را انتخاب کنید.

به طور کلی برای انتخاب کتاب به مجموعه کتاب‌های یک ناشر خوب هم می‌توانید اعتماد کنید. به عنوان مثال، عموم کتاب‌های جیبی نشر ماهی که بیشتر از ۵۰ جلد هستند – کتاب‌های جیبی نشر علمی فرهنگی – کتاب‌های پلیسی معمایی نشر قطره – مجموعه تجربه و هنر زندگی از نشر گمان – کتاب‌های فلسفی نشر نو و… کتاب‌های خوبی برای مطالعه هستند. البته دقت داشته باشید که از میان کتاب‌های این مجموعه‌ها، برای شروع کتاب ساده را انتخاب کنید.


یک مسیر دیگر نیز برای شروع کتابخوانی وجود دارد و آن هم مسیر کلاسیک‌خوانی است. کتاب‌های کلاسیک جایگاه ویژه‌ای در دنیای ادبیات دارند و برخی از آن‌ها آنقدر معروف هستند که حتی وارد زندگی روزمره شده‌اند. عموم این کتاب‌ها هم خواننده را به کتاب علاقه‌مند می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید در ابتدای راه کتاب‌های زیر را بخوانید و از آن‌ها لذت ببرید:

  1. رمان جنایت و مکافات
  2. رمان پیرمرد و دریا
  3. رمان خوشه‌های خشم
  4. رمان ماجراهای تام سایر
  5. رمان سرگذشت هکلبری فین
  6. رمان اتاق شماره ۶
  7. رمان دختر سروان
  8. رمان کاندید یا خوش‌باوری
  9. رمان آنا کارنینا
  10. رمان سفرهای گالیور

مجدداً اشاره کنیم که این لیست می‌تواند بسیار بلندتر باشد. ظرافت کتاب‌های کلاسیک این است که با هر بار خوانش، خواننده را بیشتر در معنای خود غرق می‌کند. بنابراین شما می‌توانید امروز این کتاب را بخوانید و ده سال بعد دوباره آن را بخوانید و بیشتر از قبل از آن لذت ببرید. پیشنهاد ما این است برای درک زیبایی این کتاب‌ها از خواندن نقد و گفت‌وگو درباره کتاب‌ها غافل نشوید.

این مطلب هنوز کامل نیست و در آینده با کمک کامنت‌های شما کابران عزیز تکمیل خواهد شد اما خیلی مهم است که شما کتاب‌ها را با تحقیق و براساس فاکتورهای مختلف انتخاب کنید. هر کتابی که در این مطلب پیشنهاد داده شد، یک معرفی کامل در سایت کافه‌بوک دارد و شما می‌توانید با مراجعه به آن، شناخت بهتری از کتاب داشته باشید.

لطفا شما هم توصیه‌ها و پیشنهادات خود را برای شروع کتابخوانی برای ما بنویسید و در معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی به ما و همه کابران کمک کنید. برای ما بنویسید که فکر می‌کنید چه فاکتورهایی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند و چه کتاب‌هایی را برای خواندن پیشنهاد می‌کنید؟

همچنین برای ما بنویسید که شروع کتاب‌خوانی شما با چه کتاب‌هایی بوده است؟

از کامنت‌های خوب شما عزیزان برای تکمیل کردن مطلب استفاده می‌شود و یا با نام خود شما در مطلب قرار خواهد گرفت.

» اینستاگرام کافه‌بوک

معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی

معرفی چند مطلب مفید:

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 546
دوست نداشتم: 188
میانگین امتیازات: 2.9

چاپ کتاب

133 دیدگاه در “معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی (به‌روز رسانی)

سلام وقتتون بخیر من خیلی واقعا دوست دارم کتاب بخوانم ولی همیشه استرس دارم که شاید برای همین هم تا حالا کتابی نخواندم

با سلام من اولین باره وارد کافه بوک شدم و نظرات شما عزیزان رو خوندم یه سوالی داشتم من یه دختر سال اول دبستان دارم می خوام کتابهایی براش بخرم که خودش بتونه بخونه و شروع به کتاب خواندن بکنه که برای روان خوندنش هم کمک کنه ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایین.

کتاب پیرمرد و دریا بدترین کتاب واسه شروع کتابخوانیه…چرا توی لیست نوشتین؟
هر کتاب معروفی که بهترین کتاب نمی تونه باشه واسه شروع.
به نظر من
شازده کوچولو
کیمیاگر
بهترن…

سلام من خیلی به مطالعه علاقه دارم ولی با تنبلی که به خرج دادم تا الان خیلی کم مطالعه کردم و الان مجدد دارم سعی میکنم که مطالعه رو عادت کنم برای خودم ولی بزرگترین مشکلم نبوده کتابیه که جذبم کنه ، من هنوز علاقم رو نمیدونم بخاطر همینم سعی میکنم با سرچ کردن و جست و جو کتابای همه پسند و معروف و برای شروع مطالعه کنم میخواستم اگه کسی میتونه لطف کنه کمکم کنه و چند تا کتاب واقعا عالی که برای شروع بهترینه معرفی کنه و اگه راهکار بهتری برای پیدا کردن مورد خوب برای مطالعه دارین بفرمایین

سلام
کتاب دختر شینا رو من خوندم ، دوسش داشتم
کتاب رمان شاه دزد ( رمان نوجوان)
قصه آلبالو پلو ( خوب بود)

سه شنبه ها باموری عاشقش میشی عالیه خودت سرچ کن ببین معرکست

لطفاً کتاب در رابطه با همین مقاله با موضوع سیاسی معرفی کنید .
برای شروع. با تشکر

فریدون سه پسر داشت، ۵۳نفر، خرمگس، تماما مخصوص، ۱۹۸۴

سلام ایا به نظرتون کسانی که کتاب زیاد میخونن چه مقدار از مفاهیم کتاب بعد سه ماه هنوز تو ذهنشون هست این طبیعی هست که من یادم میره مفاهیم کتابی که سه ماه پیش خوندم مثلا

تو فکر نباش من بعد سه روز اسمشو یادم میره😂😂😂😂

من خیلی سادم هیچی بلد نیستم ازشما کمک میخوام

من کتاب دایی جان ناپلئون رو خیلی پیشنهاد میکنم
کلبه عمو تام
آثار هوشنگ مرادی کرمانی هر کدومش(خمره، مهمان مامان، قصه های مجید)
پیرمرد و دریا

منم دارم تازه شروع میکنم کتاب خوندنو
خدا کنه که خسته نشم و ولش نکنم

ممنون از کمکتون برای انتخاب کتاب

سمفونی مردگان
دنیای سوفی
ملت عشق
مغازه خود کشی

سنین کودک ( زیر ۱۳ سال) به شدت کتاب های نشر هوپا رو بهشون پیشنهاد میکنم
نوجوان ( ۱۳ تا ۱۵) کتاب های نشر پرتقال اکثرا قشنگ و خوبن
جوان ( از ۱۵ سالگی به بعد) کتاب های جیبی نشر ماهی
این پیشنهادات صرفا برای اغاز کتابخونی هستش و بعد از ان باید به دنبال ژانر مورد نظر خود بگردند و در اخر هم می تونن اثار برجسته ادبیات رو مطالعه کنند
( لزوم یا حتمی نیست و بر اساس تجربه شخصی گفتم)

با تشکر
کتاب باز از یاد رفته

بنده رمان بسیار زیبا و خواندنی “لبه تیغ” اثر سامرست موآم رو پیشنهاد می‌کنم.

سلام
کتاب خوب کتابیه که خوب نوشته شده باشه اما الزاما برای همه نمیتونه خوب باشه
برای شروع
قلعه حیوانات
کیمیاگر
بچه های قالیباف خانه اثر مرادی کرمانی
….
….
کتاب شاهکار سووشون

حرفه‌ ای شدی
کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی
بعد از قلعه حیوانات حتمن رمان ۱۹۸۴ رو بخون

بینوایان ویکتور هوگو
ابله داستایوفسکی
غرور و تعصب
و….

سلام من قبل کتاب میخوندم زیاد بعد یه مدت ولش کردم الان دوباره میخوام شروع کنم اما شرایط خرید کتاب رو ندارم بنظر شما بده که از گوشی بخونم مثلا مث اپلیکیشن طاقچه؟

سلام ترنم.
اگه شرایط خرید کتاب رو نداری میتونی تو کتابخونه ها عضو بشی.اپلیکیشن های کتابخوانی رو هم من ازشون استفاده میکنم واسه مطمئن شدن از کیفیت اثر و ترجمه و کتاب صوتی و خوندن نظرات(این یکی خیلی حال میده انصافا😂)
و اینکه میتونی ازشون استفاده کنی و اصلا هم بد نیست.
ولی خودم به شخصه کتاب چاپی رو به همه چی ترجیح میدم :)))

سلام و عرض ادب خدمت شما
من خودم در دوران دبستانم پایه چهارم و پنجم به لطف معلم عزیزم به شدت کتاب خون شده بودم. بعد از اون که به پایه ششم رفتم تلاش کردم که به دنبال ژانر مورد علاقم برم ( فانتزی) و چندین کتاب خوب خوندم و در پی حرف اقا ارمان منم اون موقع ترجمه های ضعیفی خوندم و باعث شد که ۱۰۰% حوصلم سر بره.یک مدت هم مجموعه: رمان های جاویدان جهان نشر افق که جلد مشکی دارن با قطع جیبی رو خوندم که باز هم من رو از کتاب زده کرد و خیلی برام عذاب اور بود. یک سال دنبال کتاب نرفتم. تا اینکه توی دوران تابستانی مدرسه استاد ادبیاتم بهم کتاب های جدید با ژانر های جالب و مهیج بهم معرفی کرد ( در رویای بابل نشر چشمه اثر ریچارد براتیگان/ هابیت / شب های روشن نشر ماهی اثر داسایوفسکی) من هم در رویای بابل رو خریدم و خوندم و به شدت برام جذاب بود قلم اقای براتیگان که بعد از اون کتاب پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد براتیگان رو خوندم و الان هم در هین خوندن صید غزل الا در امریکا هستم.
به پایه نهم که رسیدم دبیر ادبیاتمون به شدت فرد کتابخونی بود و به من همیشه بهترین ترجمه های کتاب هایی که خونده بود رو میگفت و از قضا خودش نویسنده هم بود. با کتاب عشق در دوران وبا ( اثر گابریل گارسیا مارکز ترجمه کاوه میرعباسی) من رو واقعا عاشق کتاب خونی کرد برای بار چندم و بعد از اون هری پاتر و بلندی های بادگیر و کشتن مرغ مینا رو بهم پیشنهاد داد.

این شرح قصه کتابخون شدن من بود اما یک سری نکات هست که دوست دارم با همه به اشتراک بگذارم:
۱٫ لذت کتاب خوندن صرفا به خوندنش نیست (: لذت ورق زدن، بوی لای صفحات، کلکسیون کردن کتاب، اون غم بستن اخرین صفحه کتاب مورد علاقه، خریدن کتاب:) و یک سری چیز هایی رو برای ادم میاره که صرفا کتابخون ها می فهمن. مثل وسواس روی تمیزی کتاب که واقعا وسواس لذت بخشیه
۲٫ بسته نگاه نکنید. انواع کتاب رو بخونید و صرفا به یک ژانر مشخص وابسته نباشید.
۳٫ حتما بهترین ترجمه ها رو پیدا کنید چون واقعا واقعا واقعا تاثیر داره

پی نوشت: بسیاری از کتاب هایی که توی سایت کافه بوک هستن بهترین ترجمه هستند و من از اساتیدم میپرسم دقیقا ترجمه هایی رو میگن که وبسایت کافه بوک هم پیشنهاد کرده و از این لحاظ به شدت سایت قابل اعتمادی هستند

با تشکر
کتاب باز از یاد رفته

سلام دوست گلم
هر چیزی که موانع خواندن رو برداره خوبه. هر چیزی که در دسترس تره رو امتحان کن. فقط نذار از کتاب و مطالعه فاصله بگیری.

برای شروع کتابخوانی مهم ترین اصل اینه که شما بدونید درباره چه موضوعی دوست دارین کتاب بخونید یک عاشقانه آرام یا یک فانتزی پر فراز و نشیب یک عاشقانه کلاسیک یا یک اثر جنایی یا هم داستانی ترسناک که پشت شما رو به لرزه در بیاره .همه چیز از شما شروع میشه . اکثر افرادی که میشناسم ترجیح میدن با داستان های ترسناک ، فانتزی و عاشقانه شروع بکنن پس اگر واقعا سلیقتون رو نمیدونید میتونید از این سه ژانر آغاز کنید سیر کتابخوانی من از بچگی شروع شد اما میتونم بگم چندین سال پیش با کتاب های علمی و داستان های ار.ال استاین شروع کردم . شروع کتاب خوندن اسونه پس زودتر شروع کنید . با ارزوی موفقیت

سلام و عرض ادب
اما از نظر من شروع کتاب خونی به شدت مرحله مهمی هستش. بسیار درست گفتید که مهم ترین اصل پیدا کردن ژانر مورد نظر هست اما مشکل اینه که این کار کار ساده ای نیست (: در اخر کلامتون گفتید شروعش کار اسونیه:)
هر کسی که بخواد کتابخون شه باید بتونه با باقی کتاب باز ها تعامل کنه. بپرسه، بره کتابفروشی با فروشنده صحبت کنه، سرچ کنه، هر کتاب رو نقد هاش رو بخونه. متاسفانه این کار کار سختی هست و مجبوریم که یک سری پیشنهاداتی رو بدیم که معمولا مورد پسند هستند ( همونطور که گفتید ژانر های عاشقانه و جنایی یا ترسناک )
همونطور که یک کتاب خوب میتونه ادم رو کتاب خون کنه یک کتاب بد هم میتونه انسان رو از کتاب زده کنه پس باید حواسمون باشه که چی میخونیم

با تشکر
کتاب باز از یاد رفته

ایرانی:شوهر اهو خانم …. دایی جان ناپلئون ….دا
خارجی کلاسبک:بینوایان …. مردی که میخندد…..برادران کارامازوف….جنگ وصلح
خارجی سرگرم کننده:پدر خوانده…کین و ایبل…..باران ساز…میزری….درخشش

سلااام⁦🖐️⁩
من اولین رمانی که خودنم رو یادمه.
یادمه داشتم تو کتابخونه حوصله سربر بابام(آخه همش کتاب درسی و دانشگاهی و اینا بود😂) قدم میزدم که چشمم افتاد به یه کتابی که قبلاً ندیده بودمش. روش نوشته بود :

«به خاطر یک اسب»
اثر عالم حکمت

کنارشم زده بود : رمان نوجوان.
من اصلا اونموقع نمی‌دونستم رمان چیه و کتابی هم نخونده بودم.ولی حالا که فک میکنم یادمه که این علاقه من به کتاب که الان دارم ، از کودکیم وجود داشته.وقتایی که سک سک😍 میخریدم(دهه هشتادیا باهاش خاطره ها دارن😁⁦(⁩ کتابای داستانشو میخوندم و سی دی هاشو تماشا میکردم(وااای یادش بخیر😍 پیر شدیم بوخوداا😂😅)

الان که فک میکنم میبینم چه خوبه که کودک و نوجوان و…
با کتاب آشنا شن ، باهاش دوست بشن ، حرف بزنن و قدر یار مهربون رو بدونن⁦☺️⁩⁦♥️⁩
الان من به داداش کوچیکم ( الان کلاس پنجمه) غبطه میخورم.چون اون منو داره که با کتاب آشناش کنم و براش کتاب بگیرم.یادمه پارسال تابستون بهش کتاب شاهزاده و گدا رو هدیه دادم. اون موقع شبا دوتایی رو پشت بوم می خوابیدیم . شبا قبل از خواب و روزا هر فرصتی که گیر می آورد ، اون کتاب رو میخوند و به طرز عجیبی عاشقش شده بود.
منم خیییلی خوشحال بودم که داداشم کتاب دوست داره⁦ ؛

انگار رسالتم رو تو این دنیا به پایان رسونده بودم😂
منم وقتی به خاطر یک اسب رو خوندم ، انگار توش غرق شده بودم.
خلاصه که خوندنش یکی از بهترین خاطرات کودکیمه :))))

از بین این کتابا هم کیمیاگر یه ترکیب ناب ماجراجویی و عرفانه که میتونین باهاش شروع کنید.

مرسی از کافه بوک⁦😘

سلام!
تقریبا همه ی کتاب هایی که معرفی شده اند(چه در متن و چه در کامنت ها) از نوع داستانی بودند. من میخوام به دوتا کتاب غیر داستانی اشاره کنم.
۱) کتاب “آینده نزدیک” اثر کوین کلی. درباره تغییراتی که تکنولوژی در سال های آینده در زندگی ایجاد میکنه.
۲) کتاب ” تفکر سریع و کند” اثر دنیل کاهمن. الگو های رفتاری و خطا های رایج شناختی انسان ها(مثلا خطاهایی که در تصمیم گیری انجام میدیم) رو از منظر روانشناسی بررسی میکنه.

به نظرم کتابهایی با متنِ ساده و جذاب و صد البته ترجمۀ روان، بهترین گزینه برای شروع هستن.
کتابهای:
بادبادک باز و هزار خورشید تابان نوشتۀ خالد حسینی، ترجمۀ مهدی غبرائی، گزینه های خوبی هستن

کتابای خوبی معرفی کردین👌
حالا که اینطور شد منم یه پیشنهاد دارم برای شروع کتابخوانی😎
کتاب کاریکاتوریست از بتسی بایارس…
آلفی …
پسر بچه سیزده ساله ایه که با مامان و پدربزرگش توی یه خونه زندگی میکنن.
اگه بدونی اون چیکار می‌کنه…آلفی کمیک طراحی می‌کنه و میکشه و داستانایی مینویسه که فقط خودش درکشون می‌کنه و باهاشون می‌خنده. تو این کتاب اتفاقات جالبی برای آلفی میفته…
طی داستان تنهایی آلفی رو میچشی.اینکه چطور به گوشه دنجش وابسته است…بنظرم همه ما باید یه گوشه دنج داشته باشیم تا توش خودمون باشیم و هر وقت واردش شدیم ، احساس کنیم دنیا مال ماست و مهم نیست چه اتفاقی افتاده یا قراره بیفته…
بیشتر از این توضیح نمیدم تا بخونین و لذتش رو ببرین⁦☘️⁩⁦

سلام به کافه بوک که بزرگ ترین دلخوشی منه⁦☺️⁩⁦♥️⁩
چقدر خوبه که راجع به کتابایی که می‌خونیم حرف بزنیم.
امیدوارم تو این زمانه تنهایی ، دوستایی پیدا کنید که باهاش راجع به کتاب حرف بزنید و کیف کنید.من که یکی پیدا کردم.حالا اگه گفتی کیه؟
درست گفتی ، کافه بوک⁦😘
واقعا دمتون گرم که اینقدر خوب هستین.کارتون درسته👍😁

سلام
کتاب‌های خوبی معرفی کردید واقعا ، فقط برام جای سواله که چرا توی بخش اول تقریبا نصف کتاب‌ها درباره یهودی‌ها و نازی‌ها بود…🤔
خب از این که بگذریم من بچه که بودم کتابای آر.ال.استاین رو میخوندم ، واقعا برام جذاب بود…
اما کتابی که باعث شد من به کتاب خوندن مکرر روی بیارم کتاب موش‌ها و آدم‌ها اثر اشتاین بک بود…
کلا اشتاین بک کتابای خیلی خوبی می‌نویسه❤
در کل به نظرم از کتاب‌ها سبک شروع بشه خیلی بهتره…ممنون از سایت خوبتون🌹❤

اول از همه سلام به کافه بوک عزیز و تمام کتابخونای دوست داشتنی.
این سوال از اون سوالاییه که نمیشه براش یه جواب خاص در نظر گرفت.
اول از همه باید بدونین از چه ژانری خوشتون میاد و از اون لذت میبرین…
مثلاً من خودم ژانر فانتزی رو بیشتر از همه دوست دارم و بهتون سری کتاب ارباب حلقه ها یا سری هری پاتر رو پیشنهاد میکنم.
یا اگه علمی تخیلی دوست دارین کتابای ژول ورن منتظر شماست👌😉
یا مثلاً اگه داستانی یا درام دوست دارین ، تو این لیست بهتون کتاب کیمیاگر( که خودم باهاش عاشق کتاب خوندن شد⁦⁦) م )و کتاب ماه پنهان است( اینم یکی از بهترین تجربه های زندگیم بوده با اون پایان شاعرانه اش👌⁦♥️⁩)

همچنین میتونین کتاب های کلاسیک نشر افق (مثل زنان کوچک ، بابا لنگ دراز ، بلندی های بادگیر و …)شروع کنید.

اگر هم کتاب شعر دوست دارین ، هشت کتاب سهراب سپهری بینظیره⁦⁦♥️⁩⁩(پیشنهاد ویژه برای عاشقان شعر)

و یه نکته دیگه اینکه سعی نکنید از کتاب های شاهکاری مثل جنگ و صلح و صد سال تنهایی و امثالهم شروع کنید که بعداً پشیمون میشید.به خاطر نثر سخت و مفاهیم عمیق و شاید روایت کند( اشتباهی که خیلیا مرتکب میشن) چون در صورتی میتونی نهایت لذت از اینا رو ببری که یک کتابخونا تمام عیار شده باشی⁦☺️⁩🌷

و در آخر اینکه امیدوارم کتاب خوب بخونید و از خوندنش لذت ببرید⁦♥️⁩
خدا قوت⁦☺️⁩⁦♥️⁩

سلام دوستان . وقت بخیر . من تا الان هزاران هزار جلد کتاب خوانده‌ام و یک نویسنده هستم . به نظر من اگر میخواهید کتابخوانی را شروع کنید اول باید ببیند چی سبکی را پسند میکنید . مثلا من خودم سبک تراژدی و کمدی را بیشتر میپسندم . مثلا خواهر من یک آدم درون گرا است و کتاب هایی را میخواند که آدم هایی هم جنس و هم تفکر خودش نوشته باشند . ولی مثلا من اینگونه نیستم . او آدم درون گرایی است و همیشه ساکت است ولی من با وجود اینکه یک نویسنده هستم ولی اصلا آدم آرامی نیستم و کلا شوخ طبع و شاد هستم . و البته من و خواهرم کتاب هایی کاملا متفاوت میخوانیم . من بیشتر رمان دوست دارم ولی او کتاب های تاریخی و اطلاعات عمومی را دوست دارد . او آدم خجالتی هست ولی من کاملا برعکس او هستم . من وقتی ده سالم بود کتابخوانی را شروع کردم و البته یک اشتباهی را مرتکب شدم که باعث شد تمام عمر پشیمان باشم . همانطور که گفتم من وقتی ده سالم بود کتابخوانی را شروع کردم و کتاب هایی مثل بلندی های بادگیر و جین ایر را خواندم . کتاب هایی مثل غرور تعصب و ربکا و دزیره و کلا ادبیات کلاسیک جهان را خواندم . الان که فکر میکنم میبینم برای خواندن آن کتاب ها خیلی زود بود ولی البته از طرفی هم زیاد پشیمان نیستم چون باعث شد در سن دوازده سالگی یک رمان تراژدی را بنویسم و آن را به چاپ برسانم . دیگر حرف زدن کافی است فقط میخواستم بگویم اگر میخواهید کتابخوانی را شروع کنید باید اول حالات روحی و روانی خود را بشناسید . چون کتاب هایی که مناسب نباشند عواقب بدی دارند

سلام بزرگوار برا مسابقه کتابخوانی بانوان چه کتابی رو پیشنهاد میدین؟

پیرمرد و دریا به نظرم کتاب خوبی برای شروعه
یه نکته ای هم هست این که حتما لزومی نداره از کتابای با تعداد صفحات پایین شروع کنیم
به نظرم از همون اول به سراغ کتابهای فاخر با تعداد صفحه زیاد بریم خیلی بهتره تا اینکه هی یه سری کتاب کم حجم و بی فایده بخونیم که فقط وقتمون رو تلف می کنه و بدتر از کتاب خوندن زده می شیم
من جنایات و مکافات و آناکارنینا و حتی مرشد و مارگاریتا رو پیشنهاد می کنم

سلام و درود به تیم حرفه ای کافه بوک و دوستان گلم.من بشخصه کتاب های آنتوان دوسنت اگزوپری رو برای شروع به مطالعه پیشنهاد میدم ،اول از همه شازده کوچولو و بعد از اون می تونید. پیک جنوب ،زمین آدمها،پرواز شبانه و نامه به یک گروگان،خلبان جنگ،دژ،رو بخونید تا واقعا به دنیا ادبیات علاقمند بشید ،با سپاس

من کتاب (من پیش از تو) رو دوست دارم شخصا… برای شروع روانه و کشش لازم رو داره.
ولی پیشنهادم در کل داستایوفسکیِ به خصوص جنایات و مکافاتش.
کتاب های رومن گاری هم خوبند. لیدی ال و خداحافظ گاری کوپر

سلام وقت بخیر.

رمان مردی به نام اوه،جاناتان مرغ دریایی

این دو تا میتونه شروع خوبی برای کتاب خوان شدن باشن.

واقعا این نکته خیلی اهمیت داره

مثلا من مردی که می‌خندد ویکتور هوگو رو خریدن ولی دو صفحشو خوندم و از هر صفحه یک برگه کوچیک کلم نا آشناشو یادداشت کردم.
شاید بعد خوندن چندین کتاب بتونم از پس خوندن اون هم بربیام.
اما برای شروع مناسب نیست.

با سپاس

سلام
من میخوام شروع به کتابخوانی کنم اما هروقت خواستم شروع کنم ی کتاب یا ی رمانی خوندم ک مناسب نبوده
علاقه ای به داستان های عاشقانه ندارم
بیشتر کتاب هایی رو دوست دارم ک معنا و مفهوم می داشته باشه و چیزی یاد بده
مثل آثار های خوب و بزرگ
مثل اشعار و تاریخ ….
و اطلاعات عمومی ..‌
ممنون میشم راهنمایی کنید چون واقعا نمی دونم از کجا شروع کنم

سلام
میشه کتاب‌های تاریخی هم معرفی کنید؟
تاریخ اروپا،آسیا،آمریکا و…
ممنون

به نظر من شروع با داستان‌های کوتاه هم ایده‌ی خیلی خوبیه.

برای شروع کتاب خوانی باید از کتابهای کوتا با صفحات کم شروع کرد
برای مثال :کسی ک میخاهد وزن اضافه کند از روز اول نمیتواند ۳ وعده غذایی خود را به ۶ وعده تبدیل کند
پس کم کم به وعدهای خود اضافه میکند ک معده عادت و گنجایش داشته باشد
ذهن انسانم همینطوره یواش یواش با کتابای کوچک باید عادتش داد

آقا کتاب های دنیای سوفی و قلعه حیوانات هم انصافا برای شروع کتاب باز شدن خوبن، عجیبه توی این لیستتون نیستن!….

سلام من چندتا کتاب گرفتم ولی نمیدونم با کدوم شروع کنم کتابخوانیو میشه راهنمایی کنید که به چه ترتیبی بخونمشون
کافکا در کرانه
عقاید یک دلقک
دنیای سوفی
جز از کل
کوری
بینایی
راز
۱۹۸۴
ملت عشق

دوست عزیز شما کتاب های سختی و انتخاب کردین اگر در اول را کتاب خوانی هستین، همیشه سعی کنین از یه کتاب شروع کنین و دور و برتون و پر از کتاب نکنین ..
از بین این کتاب ها میتونین از ۱۹۸۴ شروع کنین
موفق باشین⚘

به نظر من جز از کل؛ چون خیلی جذابه. اگه به فلسفه یه علاقه‌ی اولیه دارید، دنیای سوفی. اگه عامه‌پسندتر میخواید -من کلا اینا رو توصیه نمیکنم؛ ولی- راز و ملت عشق. کوری و ۱۹۸۴ هم خوبن برای شروع. ولی کافکا در کرانه رو الان نخونید. عقاید یک دلقک هم چون فراز و فرود نداره، شاید برای شروع کتابخوانی زیاد جذبتون نکنه. در کل ترجیح من اینه آدم با کتابی شروع کنه که براش جذابیت داره.

سلام من چند ماهی هست که شروع به خواندن کتاب به شکل مستمر کردم تجربه شخصی ام این بود که اولین چیزی که مهمه اینه که بتونیم چیزهای زاید رو از زندگی حذف کنیم و اینطوری زمان بخریم برای مطالعه فرصت بیشتری ایجاد کنیم برای خودمون، هم فکر و روح مون رو خلوت کنیم از اضافات و هم محیط و سبک زندگی مون رو هدایت کنیم به سمت کوچک تر شدن و خلوت تر شدن، چند تا کتاب به من کمک کردند در این زمینه یکی کتاب فوق العاده دیگر اخبار نخوانید که می تونه در رهایی ذهن و روح از اضافات و علف های هرز فکری کمک کننده باشه، کتاب دیگر مینیمالیسم دیجیتال بود که عمل به توصیه هاش می تونه زمان بخره برای شما می تونه شما رو به سمت اصالت بیشتر در زندگی راهنمایی کنه و از اون طرف چیزهای زاید و اضافی رو به شما معرفی کنه که با حذف اونها زندگی آرام تر و بهتری داشته باشید از جمله در زمینه وابستگی به تکنولوزی و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، کتاب بعدی کتاب عادت های اتمی بود که در شکل گیری عادت های خوب مثل کتاب خوندن و یا از بین بردن عادت های منفی مثل اعتیاد به شبکه های اجتماعی مفید واقع بشه
به نظرم برای شروع کتاب خوندن شاید لازمه که اول بسترش فراهم شده باشه، ینی اول زمان لازم برای خوندن کتاب وجود داشته باشه، دوم روح و فکر شما آزاد باشه و بتونه در سکوت و خلوت در محتوای کتاب غرق بشه و تفکر کنه در موردش، سوم عادت کتابخوانی شکل گرفته باشه که به شکل خودکار این عمل اتفاق بیفته
شاید کتابهایی از این دست که بتونه این بستر رو فراهم کنه برای شروع کتابخوانی مفید واقع بشه

من تا به اینجا صد ها جلد کتاب خوندم ولی به نظرم مردی به نام اوه به هیچ وجه یک خواننده تازه کار رو جذب کتاب نمیکنه کلکسیون رمان های کلاسیک از نشر افق هم خلاصه هستن هم جذاب واقعا میتونن یک فرد رو عاشق دنیای رمان کنند

جالبه، برعکس من به دوستم برای شروع مردی به نام اوه رو پیشنهاد دادم. خوند و واقعا دوسش داشت و به کتابخوانی علاقه‌مند شد.

سلام من بیشتر رمان خوندم هم ایرانی هم ترجمه
ولی از وقتی ازدواج کردم کمتر سمتش رفتم اما بعد از مشکلی برام پیش اومد میخوام دوباره شروع کنم به خوندن
کتابایی که خوندم:
بامداد خمار -۳بار خوندم
شب سراب _ همون بامداد خمار هست ولی از زبان شوهرش نویسندش هم فرق میکنه
امشب اشکی میریزد
همخونه
گندم
یاسمین
دالان بهشت
سمفونی مردگان
پستچی
تمنای دل
بار دیگر شهری که دوست میداشتم
دختری در قطار از پائولا هاوکینز
اگر باران بیاید از تاکوچی ایشیکاوا _ ژاپنی
الانم دارم پاییز فصل آخر سال است میخونم

سلام
میشه کتاب هایی مثل رمان جین ایر معرفی کنید؟

“بلندی‌های بادگیر” و “غرور و تعصب”

سلام من تازه میخام شروع کنم به کتاب خوندن و کتاب رودخانه ی گزران ۱ رو انتخاب کردم اما دوست دارم بجز رمان کتاب هایی بخونم که تو زندگیم ازشون استفاده کنم برای موفقیت دوس دارم کتابایی بخونم که اطلاعاتمو زیاد کنه و به هدفم نزدیکترم کنه

به نظرتون بعد خوندن چند تا کتاب میتونیم کتاب های شاهکار رو بخونیم؟

طبیعتاً این چیزها قاعده نداره. هر کسی با هر میزان مطالعه میتونه هر شاهکاری رو بخونه اما دریافت یک خواننده حرفه‌ای با یک خواننده عادی متفاوته. بنابراین در مسیر مطالعه دنبال قواعد مشخص نباشید.

من خودم به شخصه از کیمیاگر پایولو کوییلو شروع کردم , خیلی لذت بخش بود اصن میخ کوبم کرده بود یهو سرمو میوردم بالا میدیدم ۵ ساعت گذشته , هنوزم که هنوزه ماهی یکبار صفحات هایلایتشو میخونم 😅

با درود بر دوستان
خودم رمان خواندن را با خلاصه رمان های کلاسیک شروع کردم.
البته همه رمان های کلاسیک را نخواندم فقط دو سه تا :))) چون حیف می شد.
در کل با خلاصه خواندن هم حوصله خواننده تازه کار سر نمی رود و هم از محتوا و داستان زیبای اون بهره می برد.
با توجه به علاقمندی ها و رده سنی هم می توانید کتاب ها را انتخاب کنید.
مثلا برای نوجوانان ، خلاصه رمان های ژول ورن را بسیار بسیار پیشنهاد می کنم مخصوصا سفر به اعماق زمین.

برای شروع کتابخونی پیشنهادای دیگه‌ای دارم…
این حرف، حرفِ من نیس و من فقط دارم از عزیزی نقل میکنم…
شاید بهترین کتابا برای شروع کتابای کلاسیک باشه، در هر سنی!
من اولین کتاب جدی‌ای ک خوندم کتاب دکتر جکیل و آقای هاید استیونسن بود ک اصن با همچین شروعی نمیشد عاشق کتاب نشم…
خلاصه ک برای شروع کتابایی مثع مردی ب نام اوه و شب های روشن و پیشنهاد نمیکنم
مقصود کلامم این نیس ک این کتابا برای شروع شاید سنگین باشه بلکه بنظرم فعلا حیفه…
کتاب خوب زیاده ولی خب برای کسی ک تازه وارده و هنوز شاید قدرت تحلیل داستان و فلسفرو نداره شاید این کتابا برای شروع فقط حیف باشه…
صبر کنید و زمانی سراغ نویسنده‌های بزرگ برین ک اطلاعاتتون راجب دنیای جذاب کتابا گسترده‌تر شه…
ممنون!♡

سلام
متشکر از سایت خوبتون.
من، به شخصه، توی بچگی‌ام، کتاب‌های آر.ال.استاین رو می‌خوندم، مجموعه ترس و لرز. یه دوره‌ای رها شد تا سه‌سال پیش، سیلی واقعیت رو خوندم؛ اثری که بر من گذاشت، باعث شروع مجدد کتاب‌خونی در من شد.
من با رمان‌های جان گرین شروع کردم. اشتباه در ستاره‌های بخت‌ما، شهر‌های کاغذی، در جستجوی آلاسکا و بعد، رمان علمی تخیلی من قاتل سریالی نیستم، اثر دن ولز رو خوندم. بعدش با خوندن سمفونی مردگان، وارد یه فضای تازه شدم و به تازگی، به پیشنهاد دوستان، سراغ خودکاوی و جنایت مکافات رفتم… هر دو بی‌نظیر.
ولی برخلاف بسیاری از دوستان، معتقدم کتاب خوندن، با آثاری مثل ۱۹۸۴ و دنیای سوفی و… ریسک داره. چون این آثار، بیش‌تر از اینکه دارای داستان قوی‌ای باشند، مفاهیم سنگینی رو دنبال می‌کنند. اوایل کار، باید جذب داستان شد تا یک نفر بتونه کتاب‌های اولش رو، تمام و کمال بخونه.

سلام به نظر من از کتابهای مرتبط با، موفقیت ، فروش، فکر مثبت و … شروع کنید که اگر به کتابخوانی علاقه مند شدید زندگی تان هم بهبود پیدا کند و اگر این کتابها را خواندید و به کتابخوانی علاقه مند نشدید چیزی را از دست نداده اید

من کتاب خوانی رو با رمان های جوجو مویز شروع کردم .. الان دوستارم بدانم برای اینکه شروع کنم و کتاب های فلسفی بخوانم از کدام کتاب استفاده کنم؟؟؟؟؟ ممنون میشم کمکم کنید

رمان دنیای سوفی رو پیشنهاد میکنم

با کتاب مزرعه حیوانات کتابخونی رو شروع کردم،دومیش رمان جذاب دختری که رهایش کردی بینهایت جذاب حتما ادمو جذب کتاب و ادامه دادن داستانش میکنه،بعدی هم چهار اثر از فلورانس اسکاول شین…هرکدومو برا شروع انتخاب بشه عالیه.

من ۶ سالگی با مجموعه ی سرزمین سحرآمیز نوشته ی تونی آبت
کتاب خوندن و شروع کردم

سلام
من میخواستم بگم من میخوام کتاب صوتی کودکانه بینوایان رو گوش بدم ولی پیدا میشه
میشه راهنما کنید

سلام – متاسفانه در زمینه کتاب صوتی اطلاعاتی نداریم اما خود کتاب بینوایان برای کودک و نوجوان رو می‌تونید از نشر افق تهیه کنید.

عالی بود مرسی از شما
من با کتاب های لویزا می الکوت کتابخوانی رو شروع کردم اولین کتاب زنان کوچک و بعد ادامە ی همین کتاب کە میشە سە کتاب دیگە
خیلی اتفاقی این کتابو انتخاب کردم ولی هیچوقت پشیمون نشدم و فکر کنم بهترین کتابی بود کە میشد در ابتدای کتابخوان شدن خواند

کتاب، غذای روح هست. اگر رو افکارمون کار نکنیم، به تدریج ذهنمون به سمت فکرهای پوچ و حتی ویرانگر میره. من از بین کتابهایی که خوندم، چهار اثر فلورانس و کتاب های مثبت اندیشی و شکرگزاری ، بیشترین آثار مثبت رو برام داشتند. از بین نویسنده های ایرانی هم کتاب خانم کیمیا مظفریان به اسم از فرش خاکی تا عرش خوشبختی ابدی ، افکارم رو واقعا تغییر داد و اثر خیلی مثبتی روم گذاشت

سلا م من با آقای کد خدایی موافقم بهتره با کتاب های کوچک و داستان کوتاه شروع کنید پیشنهاد من برای شما کتاب خدا همین نزدیکی هاست رو پیشنهاد میکنمبسیار زیبا و آموزنده است البته مجموعه داستان کوتاست رمان ربه کا هم برای شروع عالیست ولی من خودم با رمان نوجوان خواب شصت ساله رز شروع کردم نوشته ی آن شی هان پیشنهاد میکنم اگر در سن پایین تصمیم به کتاب خوانی دارید با این کتاب شروع کنیداگر فکر می کنید با رمان ایرانی بهتر می توانید شروع کنید رمان تاوان عشق نوشته فهیمه رحیمی عالیست همچنین رمان بسته شده به قلم کالین هوور نیز رمان ساده و عاشقانه بسیار دوست داشتنی ای می باشد

با سلام و ادب 👋
یادمه اولین باری که رفته کتاب فروشی (همراه با دوستی که اهل کتاب هم بود) واسم تجربه ای عجیب و غریب و خاصی بود ،‌ همینطور که پابه پای او بین قفسه های کتاب راه میرفتم ، واسم درباره کتابایی که خونده بود حرف میزد و اگه کتابی رو که خونده بود رو میدید، بهم نشون میداد ، منم سعی میکردم اسم های کتاب ها رو توی قفسه ها بخونم که یکمی سرگیجه گرفتم (اون موقع ۱۴ سالم بود) چون تا اون موقع هیچ کتابی نخونده بودم …
دوستم بهم کتابی معرفی کرد (استاد عشق👌که یکی از بهترین کتاب هایی هست که خوندم)و هدیه هم بهم داد (کتاب من منم که داستان های کوتاهی داره) .
بعد از اون رفتم سراغ کتاب هایی که معروف بودن و همینطور کم حجم (مثله شازده کوچولو و مزرعه حیوانات و .. ) ، تا اینکه توی عید بود و شهرداری ۲۰ درصد تخفیف کتاب گذاشته بود و همینطور از کتاب فروشی ای که چند تا کتاب خریده بودم اون هم ۲۰ درصد تخفیف گذاشته بود و من اون روز وسوسه شدم و کتاب بینوایان رو که ۱۴۰ بود رو ۸۰ تومان خریدم ، خلاصه اینکه منی که کتابی بیشتر از ۱۰۰ ، ۱۵۰ صفحه بیشتر نخونده بودم نشستم پای کتابی حدودا ۲۰۰۰ صفحه ای 😳 و در عرض ۲۰ روز تمومش کردم که اصلا باورم نمیشد ، قبل از اون کتابی که دستم میگرفتم هر خطی که میخوندم نگاه میکردم ببینم صفحه ی چندم هستم.

پ ن : به نظر من اول سراغ کتابایی برین که کم حجم و معروف هستن و خودتون کم کم کشیده میشید سمت علاقه تون .
من کلی کتاب دارم که نخوندمشون و خوشم نیومده شاید حتی بشه گفت نصفشون ، ولی خوبیش اینه که الان میدونم که چی بخونم چی نخونم .
🌺✋

سلام من کتاب زیاد میخوندم ولی نه به صورت حرفه ایی و تمام وقت فقط گاهی اوقات داستان کوتاه ویا کتاب هایی که قطور نباشند و فقط برای بیکار نماندن میخوندم مثل مربای شیرین و بچه های قالیباف خانه یا مثلا قلعه حیوانات و سه قطره خون.. یه روز رفتم پیش دوستم کار داشتم و توی کتابخانه بود خیلی از اون فضا خوشم اومد و تصمیم گرفتم برم توی فاز کتابخانی و روشن فکری(به اصطلاح بعضیا) .. خلاصه به دوستم گفتم و اونم کتاب ملت عشق رو بهم داد و خوندم و واقعا عالی بود بعد کتاب عقاید یک دلقک رو بهم داد و اونم بر علاقه من به کتاب افزود و بعد خودم رفتم کتاب سمفونی مردگان رو خریدم و شروع کردم به خوندن و بعضی کلمات اولین بار به چشمم میخورد و مجبور بودم تو اینترنت سرچ کنم ولی داستانش عالی بود و من خیلی دوست داشتم و الان تصمیم دارم کتابهای موش ها و آدم ها _ کوری _انسان خداگونه رو بخونم و واقعا این فاز و حال کتابخوانی رو دوست دارم

برای شروع باید همه ی اون ۱۵ تا رو به ترتیب بخونیم؟؟؟

خیر دوست گرامی – این موارد پیشنهاد بود برای شروع – هر کدام را که مایل بودید با تحقیق بیشتر انتخاب کنید و مطالعه کنید.

من وقتی ۱۰ سالم بود کتاب خوندنو با کتاب ده بچه زنگی از آگاتا کریستی شروع کردم و هنوزم که هنوزه اون کتاب از نظر من یک شاهکاره

به نظر من هم این کتاب فوق‌العاده است؛ ماجرایی هیجان‌انگیز و پایانی غافلگیرکننده!

من تازه یک ماهه که کتاب خوندن رو شروع کردم اونم با مزرعه حیوانات ، فوق العاده بود و بی نظیر ! وأقعا شاهکاره

سلام و عرض ادب . من کتاب ” آینه ای در تاریکی ” اثر شهاب میردار رو توصیه می کنم. این کتاب ترکیبی از ادبیات و فلسفه هست و فکر رو مجبور به کنکاش می کنه. این کتاب توسط نشر مایا چاپ شده

سلام کاملا صحیحه بعضی وقتا کسایی که کتاب خون رو شروع میکنن ممکنه انتخاب خوبی نداشته باشند ودرگیریک حس ناخوشایندشوند

کسی که برای اولین بار میخواد شروع کنه به کتاب خوندن یا دفعات اولشه طبعا نمیدونه دقیق از چه موضوع هایی خوشش میاد پس باید بعضی سبک های مختلف رو بخونه تا علاقه ش نسبت به هر سبک روشن بشه و اینکه هم حتما در بین خوندن رمان های خارجی که من برای کسهایی که تاره شروع کردن به خوندن کتاب کیمیاگر و جاناتان مرغ دریایی و قلعه حیوانات وشازده کوچولو که هم به نسبت کتابای کم حجمی هستن و دلزدگی و متن طولانی و توضیحات اضافه ندارن با وجوداینکه مطالب خیلی خوب و مفید و صدالبته زیبا دارن هم مقداری سبک هاشون فرق داره تم سیاسی و روانشناسی موفقیت و فلسفی ساده و در دل تعارف داستان دارند و اینکه حتما در بین شروع خوندن رمان ایرانی هم بخونید مثل ماهی سیاه کوچولو و چشمهایش و من او که زیبا هستند

من برای کسانی که تازه میخوان کتاب خوندن رو شروع کنن اینها رو پیشنهاد میدم
یک روز قشنگ بارانی : امانوئل اشمیت
خوبی خدا: جمعی از نویسندگان
گلهای معرفت: امانوئل اشمیت
مردی به نام اووه: فردریک بکمن
دختری با هفت اسم فرار از کره شمالی
وقتی نیچه گریست

ببخشید میشه لطفا منو راهنمایی کنین که برای خوندن کارهای داستایفسکی از کدوم کارشروع کنم؟؟

به زودی درمورد این موضوع مطلبی منتشر خواهیم کرد – لطفا صبور باشید.

به نظر من از بیچارگان شروع کنید که نثر زیبا و تاثیرگذاری داره در کنار اون میتونید شب های روشن و آزردکان رو هم امتحان کنید

سلام.ازمطالب خوب وراهنماییهای شما سپاسگزارم. من رمانها وکتابهایی درموردتاریخ ایران مطالعه کرده ام .اکنون مشغول مطالعه کتاب((دوقرن سکوت))نوشته عبدالحسین زرین کوب هستم.که کتابی بسیارعالی درباره تاریخ غم انگیز دوران بعداز حمله اعراب به ایران هست.توصیه میکنم این کتاب رو بخونید.

سلام به همه
منم با نظر همه موافقم واقعا باید کتاب خیلی ادبیات روان و قابل درکی داشته باشه که بتونید درکش کنید و خسته نشید از خوندنش و این باعث میشه که رمان های مختلفی رو امتحان کنید تا با سلیقتون آشنا بشید من اول با کتاب بار هستی شروع کردم که واقعا سخت بود درکش اصلا خوب نبود ولی ناامید نشدم و ادامه دادم قلعه حیوانات ، ملت عشق ،دختر خوب ، براستی دوستت دارم ، زمانی که یک اثر هنری بودم ، دختری از بروکلین ، و ….. الان دیگه میدونم چی رو دوست دارم .

چندین سال بعد زرین کوب از نوشتن این کتاب اظهار پشیمانی کرد و اعتراف کرد که در مواردی دچار اشتباه شده است.

یه موضوع مهم (البته از نظر من!) اینه که در ابتدا آدم بتونه تم مورد علاقه اش رو پیدا کنه ، بعد از اون هم نویسنده و یا مترجم.
ولی برای شروع باید بهترین داستان ها رو در هر زمینه ای انتخاب کرد تا بشه بر اساس اون راجع به موارد بالا تصمیم گرفت؛ حالا بهترین داستان که میگم از نظر من یعنی کتابی که علاوه بر تم های مشخص تاریخی، سیاسی ، عاشقانه ، فلسفی ، علمی و یا … داستان خیلی قوی و جذابی داشته باشن که به راحتی از طریق این سایت و یا پرس و جو از افراد کتاب خوون قابل تشخیص هستن من به شخصه راه خودم رو پیشنهاد میکنم:
تاریخی : سینوهه
فلسفی : دنیای سوفی
تاریخی-عاشقانه : دزیره
عاشقانه : غرور و تعصب
علمی تخیلی (sci-fi) : گلهایی به یاد آلجرنون
زندگینامه : شما که غریبه نیستید ( اینو ۱۲ سالگی خوندم) ، شازده حمام
کمدی : آبلوموف
سفرنامه : سفرنامه های آقای منصور ضابطیان
شعر نو : اگر تا هفت بشماری از خانم نیلوفر لاری پور و یا عاشقانه های جلیل صفر بیگی
ترسناک : رمان های آگاتا کریستی واقعا جذابن

من دوران دانشگاه خیلی کتاب میخوندم اما آس و پاس های لندن رو خیلی دوست داشتم و کلا جورج ارول بینظره

سلام
بنظرم برای شروع کتاب خوانی باید بهترین کتاب ها را تهیه کرد نه اینکه بدون هیچگونه فیلتری کتاب های مختلف تهیه کرد و خوند چون در آخر یکمی ذهن آدم بهم میریزه.
باید طبق سلیقه شخصی یه نوع از کتاب های مناسب را تهیه کرد و خوند مثلا کتاب های رمان یا کتاب های روانشناسی و خودپروری که مورد علاقه من هست البته هرکس سلیقه خاص خودش را داره .

بنظر من رمانهای تاریخی برای شروع عالی هستن، مثل دزیره که واقعا عالیه.
در مورد ملت عشق خیلیها رو دیدم که ادامه ندادن کتابو. چون جذبشون نکرده.

من اولش با ملت عشق شروع کردم بعد از اون رمان دختری که رهایش کردی جوجومویز رو نصفه گذاشتم و رفتم سراغ سینوهه دو جلدی! و کاملا جذبم کرد بعدش جزء از کل(که وسطاش خانواده دین دگ داشتن میرفتن رو مخم و فقط میخوندم که تموم شه) بعد دنیای سوفی رو شروع کردم و تااازه دسگیرم شد ک به چه نوع کتابی علاقه دارم و با همین ذهنیت وقتی نیچه گریست رو خوندم و نهایت لذت رو بردم=)) ناگفته نماند من تموم پیشنهادای کتابتون رو زیر و رو کردم، مرسی ازتون

سلام به همه دوستان کتاب خوان.
من چند روز پیش کتاب ” مردی به نام اوه” رو شروع کردم و الان در حال اتمامش هستم. نظرم اینه که وقتی این کتاب رو شروع میکنی به خوندن دلت میخواد بدونی آخرش چی می شه.. راستش تنها جذابیتی که این کتاب برای من داشت قصد خودکشی اوه بودش.
متاسفانه من دختر تنبلی هستم و خیلی حال و حوصله ی کتاب خوندن رو ندارم و لذا از این طریق میخوام از شما یه راهنمایی بگیرم؛
خواهش می کنم کتابهایی رو به من معرفی کنین که داستانش پر از حاشیه نباشه. من دلم میخواد کتابی که میخونم توی هر فصلش پر از آگاهی باشه برام، مثلا از اینکه چند صفحه درباره ی یه مطلب پیش پا افتاده نوشته می شه اصلا برام خوشایند نیست.
اگر براتون امکان داره و متوجه منظور من شدین، لطفا راهنماییم کنین..ممنونم از شما

سلام …
خب از اونجایی که سلیقه افراد فرق می کنه معرفی کتاب سخت میشه…
ولی خب اینا تعدادی از رمانایی هست که من از خوندنشون لذت وافر بردم….
گتسبی بزرگ.
مرشد و مارگاریتا.
کوری.
صد سال تنهایی.
پا برهنه ها.
قمار باز.
دختر کشیش.
۱۹۸۴٫
عشق سالهای وبا.
جز از کل.
سالار مگس ها.
و….
من رمان خوندن رو بصورت جدی فک کنم با سرخ و سیاه استاندال یا فارست گامپ شروع کردم حقیقتش دقیق یادم نیست…
خلاصه رمانای خوب زیادن ولی رمان خونای خب کم….
ممنون از سایت عالی تون…
روزگارتون خوش و خرم…

من با کتاب صد سال تنهایی شروع کردم… و بدترین اشتباهم بود… تو ۱۰۰صفحه اول رهاش کردم و رفتم سراغ سمفونی مردگان که اونم تو ۲۰ صفحه اول ناتموم موند… دیگه داشتم پشیمون میشدم که ملت عشق رو شروع کردم…جوری با عشق و علاقه خوندم که یه هفته ای تموم شد. بعد مزرعه حیوانات و صدسال و سمفونی رو تموم کردم. به نظر من باید در ابتدا رفت سراغ کتاب هایی که ادبیات ساده تر و متنی دلپذیر دارن مثل ملت عشق و مردی به نام اوه تا حداقل به کتاب خوندن عادت کنیم و دلزده نشیم… بعد بریم سراغ کتاب هایی با ادبیاتی پیچیده تر مثل سمفونی مردگان و دنیای سوفی و صد البته بدونیم از کتاب چه میخوایم و علاقمند به چه سبک و ژانری هستیم

جالبه اتفاقا من با صد سال تنهایی بصورت جدی کتابخونی رو جزبرنامم گذاشتم خیلی لذت بردم ازش.خیلی بهم حال داد بطوریکه هنوزم کتاب اول مورد علاقمه

خارج از اینکه هر کس چه سبک کتابی رو دوست داره ولی براساس تجربه خودم شروع کتابخوانی با کتاب قلعه حیوانات و یا ۱۹۸۴ جرج اورول شما را وارد دنیایی میکنه که حتی میتونید از این به بعد چه سبک کتابی رو بخونید.
حتی بنظر من قلعه حیوانات باید جزو کتب درسی مدارس باشه.

بهتون قهوه سرد اقای نویسنده نوشته روزبه معین پیشنهاد میکنم

قهوه سرد آقای نویسنده یک کتاب بی سر و ته هست و به نظر من وقت گذاشتن رو همچین کتاب هایی فقط تلف کردنه . تا وقتی کتاب های بهتری داریم بهتره سراغ کتاب های بی سر و ته نریم

من از دبیرستان کتاب خوندن رو با کتاب های تاریخی شروع کردم .اولین کتابی که خوندم تیمور لنگ بود .عاشق کتاب خوندن هستم
الان هم کتاب دزیره رو دارم میخونم

فوق العادس این کتاب👌🏻حسابی لذت ببرین ازش✌🏻

کتاب اثرمرکب روی من خیلی تاثیر مثبت گذاشته و ممکنه زندگی یه آدم رو کلا تغییر بده به نظر من اثرمرکب برای شروع اعتیاد به کتابخونی ، کتاب مناسبیه😉

من کتاب های عقاید یک دلقک، سال بلوا، بادبادک باز، بیگانه، و زندگی پیش رو رو پیشنهاد میکنم..کتاب هایی روان با حجم متوسط و کم و سبک نوشتاری جذاب

عقاید یک دلقک؟ بیگانه؟ سال بلوا ؟!
برای شروع ؟!!!!

برای شروع اگر خود فرد بخواد انتخاب کنه، اول باید فقط بره هی کتابفروشی و روی ژانرهای مختلف کتاب برداره، بخونه تا بفهمه واقعا چی دوست داره و بعد تازه وارد مرحله انتخاب بشه…
اگر از کسی میخواد مشورت بگیره هم باید اول سعی کنه فرد بهش در مورد ژانرهای مختلف مشورت بده تا این فرد بتونه علاقشو بفهمه.

برای شروع هم کلا کتاب نخره، بهتره، قرض بگیره که اگر خوشش نیومد، سرخورده نشه …
من با این روش تا الان ۹ نفرو کتابخون کردم جوری که برای تموم شدن و شروع کتاب جدید طرف لحظه شماری می کنه.

انتخاب کتاب باید کاملا منطبق بر سلیقه فرد باشه در شروع کتابخونی. بعدش که کتابخون شد، خودش ریسک میکنه و میره ژانرهای دیگه رو شروع میکنه خوندن و …

بعد یه چیزی، این بخش به این باحالی رو چرا اینقدر باید بگردیم تا پیدا کنیم؟ یه جایی بذارید که توو چشم باشه من از اینستا دیدم، اومدم با گشتن از منوی آخر پیداش کردم. چیزای باحالو بذارید دم دست باشه 😉
شایدم من چشمم ضعیفه البته 😀

سلام دوستان من کتاب های دنیای صوفی، کشتن مرغ مقلد (مینا)، هنر رزم و اسلحه، میکروب، فولاد رو برای شروع انتخاب کردم به نظرتون مناسبه؟

من از وقتی سواد داشتم شروع کردم. با کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. اوقات فراغتمو می رفتم کانون و بین کتابا قدم میزدم و محو می شدم تو تنوع رنگ و حرف و بوی کتابها.
رمان هایی مثل “چمدان”،”هستی”، “لالایی برای دختر مرده” . کتابهای ترسناک مثل “کتاب گورستان”و “دیدار با جن ها” کتابهای فانتزی مثل “زرد مشکی”. طنز مثل “هندوانه به شرط چاقو”. (اینایی که مثال زدم احتمالا نام آشنا نیستن و ایرانی هم هستن بیشترشون. ولی قشنگ بودن)
از سالهای دبستان هم عادت داشتم مجله های “سروش” ، “رشد”و “همشهری” کودکان رو بخونم.
همیشه یه پام تو کتابخونه مدرسه بود.
بعد تو نوجوونی وارد کتابای موفقیت (که بطالت بود خوندنشون، حداقل از نظر خودم) شدم و زود هم خارج شدم :))
و حس خوب خوندن کتابهای شعر. دیوان شعرای بزرگ و یا معاصر مثل فاضل نظری ، سیمین بهبهانی ، نجمه زارع.
بعد که وارد دبیرستان شدم کم کم علایقم رو فهمیدم و شروع کردم به مطالعه ی جدی. که لازم نیست اسم ببرم.
یه سری کتاب بزرگونه هم خوندم وقتی کوچیک بودم. مثل بوف کور هدایت! خیلی ترسیدم اون موقع :)) ۱۳ سالم بود.
یا “بحرطویل ابولقاسم حالت” رو خوندم.

بنظرم کتابی ک آدم با خوندش یه هیبت از مونولوگ های خودش رو دوباره ، تو دنیای خارج از تفکر خودش‌ ، ببینه و یه جرقه بزنه تو ذهنش که “پس یکی دیگه هم مثل من فکر میکرد” برای حرکت به سمت کتابخوانی خوبه.
شاید این حس هم فکری هست که ما رو یه طرف کتاب ها میکشونه.
وقتی که احساس میکنی بقیه نمیفهمن فکرت رو‌ ، تو میشینی پای کتاب و دردودل میکنی باهاش.
کتاب مثل یه دوسته که بیشتر از تو میدونه ولی تو از حرفاش خسته نمیشی و جرعه جرعه شو نثار روحت میکنی.کتاب معلم نیست، تبیهی نداره و ازت امتحانی نمیگیره. کتاب خشونت به خرج نمیده. اجباری نداره. کتاب قانون و قاعده نداره. و تبعیض نذاشته بین خواننده هاش. کتاب فقط یه دوسته.

خیلی حرف زدم.

پ.ن: کافه بوک عزیز علت اینکه اسم کتاب های کودکان و نوجوان رو بردم این بود که اگه دوست داشته باشی یه قسمت هم به این دسته اختصاص بدی.

بنظر من حالا ک وقت خودمون رو میزاریم رو مطالعه ترجیح من این هست ک ی چیزی ب دانش خودم اضافه کنم و از دورن خودمو قوی کنم وگرنه واسه سرگرمی راههای بهتری هست پس کتابای روان شناسی و تحول فردی بهترین اناخاب هست واسه قوی شدن و رو به موفقیت رفتن .واسه شروع کتاب بینظیر برتری خفیف اثر جف اولسون واسه حال بهتر بخونید

کتاب خوندن مثل مسواک زدن!!!حتما با خودتون میگید این چه مثالی ولی واقعا همینطور چیزی شبیه عادت یه عادت خیلی دلچسب. اوایل مسواک زدن دایِم تنبلی میکنی ! با خودت میگی کی حوصله داره ! اونم چه موقع قبل خواب اوه اوه واسه آدم تنبل خوبه ! اما وقتی شروع میکینی و ادامه میدی . و به یک عادت تبدیل میشه و توی این موقع اگه مسواک نزنی احساس ناخوشایندی داری همش فکر میکنی دهانت پر از آشغاله.
کتاب خوندن هم همینطوره اولش تنبلی میاد سراغت با خودت میگی کی حوصله داره!! کی حال داره اما وقتی ادامه میدی و ادامه میدی و تبدیل به یک عادت باحال میشه !!! احساس میکنی مغزت همیشه خالیه و تو دایِم باید پرُش کنی !!!!! به نظرم خودت انتخاب میکنی هر چی دوست داری اما یک عادت دلچسب از دستش ندیم.

کتاب “شهر خرس” فردریک بکمن منو به کتاب خوندن علاقه مند کرد
واقعا کتاب فوق العاده ایه و بکمن خیلی خوب هم حسی خاصی بین خواننده با شخصیت ها ایجاد میکنه
به عنوان اولین کتاب گزینه خوبی میتونه باشه

تجربه ای که من‌در کتاب خوندن به دست آوردم و الان عاشق کتابم یا شاید بگم معتاد کتاب اینه که من اول از کتاب های انگیزشی شروع کردم که کمک کردن پر انرژی باشم و امید به زندگی و چند برابر کردن . من چندین نفر از اطرافیانم رو با همین کتاب های انگیزشی
مثل کتاب های جول اوستین به کتاب خوندن دعوت کردم و واقعا نتیجه گرفتم و کتاب خون شدن .‌ممنون از سوال جالبتون .‌

۱_قلعه حیوانات (رمان)
۲_اثر مرکب (موفقیت)
۳_ جدول گردش مالی(هوش مالی)

من با کلیدر شروع کردم و برای همین خوندن هر کتاب دیگه ای برام ساده شد چون صبر و حوصله را طی خوندنش یاد گرفتم اما به طور کل به نظرم کتابخوانی به خصوص در ابتدا بحث سلیقس که زده نشه بعد که عادت بشه هر کتاب خوبی برای آدم قابل خوندن هست بنابراین هر شخص ابتدا باید زمینه ای که براش جذاب هست و پیدا‌کنه‌و بعد شروع کنه به انتخاب کتاب های روان در اون زمینه بعد از‌اون صد در صد کتاب های دیگرم خواهد خوند و لذت خواهد برد:))

من از بچگی کتاب خوندنو دوست داشتم و یادمه از وقتی کلاس چهارم رو تموم کردم تابستونا دائم تو مسیر کتابخونه بودم و رمان های ژول ورن و چارلز دیکنز اولین کتابای دوره نوجوانیم بود و بعدش کتاب های چند جلدی مثل قصه های جزیره و هری پاتر و… این کتابا رو به نوجوانا پیشنهاد میکنم البته برای رده های سنی بالاتر من دو تا از کتابایی که واقعا از خوندنشون لذت بردم کوری و بینایی هستن که نویسنده ی هر دوتاشون ژوزه ساراماگو هستش فقط هر کی خواست بخونه اول کوری رو بخونه بعد بینایی چون یه جورایی بینایی ادامه ی کوری هستش🙂

از بچگی علاقه زیادی به کتاب داشتم اما به ندرت کتاب میخوندم،، اخیرا به طور جدی و با علاقه بییشتر کتاب خوندن رو دنبال میکنم طوری که شدیدا وابستش شدم،، اما در مورد اینکه برای شروع چه کتابی خوبه ب نظرم این به عقیده و طرز فکرو روحیات خواننده در هر دوره از زندگیش بستگی داره برای مثال یک شخص در یک دوره از زندگیش ب مسائل سیاسی توجه زیادی داره و ب اونها فکر میکنه وب نظرم قطعا کتابی با این موضوغ میتونه گزینه خوبی براش باشه

برای شروع , قلعه حیوانات , کیمیاگر و کتاب های مارک تواین عالی هستند روان وساده.
توی کتابهای نویسندگان ایرانی یکی بود یکی نبود یا دارالمجانین از جمالزاده گزینه های مناسبی هستند

۱۲ یا ۱۳ سالم بود که کتاب خوندن رو با کتاب هایی مثل بی خانمان و جزیره اسرارآمیز شروع کردم که خب به اقتضای سنم بود و سبک ماجراجویانه ای که داشت منو جذب کرد بعد اون کتاب خوانی رو با خوندن شازده کوچولو و بلندی های بادگیر و…ادامه دادم.به نظرم ترجمه ی خوب و روان خیلی میتونه تاثیرگذار باشه و تاثیر فاکتور سن هم غیرقابل انکاره

من کتاب خوندنو در ۱۳ سالگی با ۱۲ جلد دارن شان . سرزمین اشباح . شروع کردم و به نظرم بهترین راه برای شروع کتابخوانی کتاب دنباله دار است و بسیاری افراد میشناسم که با مجموعه ی . هری پاتر . ( هر چند خودم هری پاتر و هیچ وقت نخوندم ) شروع به خوندن کردن
خلاصه که کتاب های دارن شان مسیر رو به من نشون دادم و بعد از اون به کتابای معمایی به شدت علاقه مند شدم
الان با ۱۶ سال سن در حال مطالعه ی کتابهای مختلف و دوست دارم همه نوع کتاب بخونم که بیشتر با علایقم اشنا بشم

من که خودم از بچگی کتاب خیلی کتاب میخوندم برای همین کتاب خاصی برای شروع کردن کتابخونی نداشتم اما میتونم به بقیه ناتور دشت رو به عنوان اولین رمانشون پیشنهاد بدم.

من کتابخوانی رو به شکل جدی با کتاب صد سال تنهایی شروع کردم که واقعا گزینه مناسبی برای شروع کتابخوانی نبود. تحت تاثیر اسم کتاب و همچنین معروف بودن کتاب قرار گرفتم و فکر می‌کردم هرکسی که این کتاب رو بخونه به درجه خاصی از معرفت میرسه. و خب یکی از دوستانم این کتاب رو به من قرض داد و من برای احترام به دوستم هم که شده باید کتاب رو میخوندم.
بعد از کلی دردسر و سختی کشیدن کتاب رو تموم کردم و متوجه شدم که این کتاب واقعا یک کتاب سخت است.
در ادامه کتاب‌های سبک تری برای مطالعه انتخاب کردم و مثلا کتاب کیمیاگر رو خوندم که به نظرم گزینه خیلی مناسب تری بود.
به اعتقاد من برای شروع کتابخوانی باید سراغ کتاب‌هایی رفت که دوست داریم خودمون جای شخصیت اصلی کتاب باشیم. کتاب‌هایی خود ما رو وارد سفرهای هیجان انگیزی بکنه. کتاب هایی که ما رو بهتر به خودمون معرفی کنن و به خودشناسی منجر بشه. حالا این کتاب میتونه رمان باشه یا کتاب روانشناسی.
من برای شروع کتاب های مدرن و در ادامه کتاب های سبک کلاسیک رو پیشنهاد می‌کنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *