نشانک

معرفی کتاب های تونی رابینز - پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی

پول – ۷ قدم تا رسیدن به آزادی مالی

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ایده بوک

پول – ۷ قدم تا رسیدن به آزادی مالی عنوان جدیدترین کتاب مربی موفقیت آنتونی رابینز  است که به تازگی منتشر شده است. تونی رابینز برای چندین سال نوشتن کتاب را متوقف کرده بود تا اینکه این کتاب را به همگان تقدیم نمود.

در کتاب پول – ۷ قدم تا رسیدن به آزادی مالی نویسنده تماما به این مبحث می پرداز که چگونه می توان به آزادی مالی رسید. او در این کتاب از احساسات آدم ها در مورد پول گرفته تا انگیزه ها و اهداف برای رسیدن به آزادی مالی را شرح می دهد. و همون طور که می گوید: در این کتاب به شما نشان می دهم چگونه جریان درآمدی تضمینی و مادام العمر به وجود آورید.

دیگر آثار  تونی رابینز عبارتند از:

  1. کتاب موفقیت نامحدود در ۲۰ روز
  2. کتاب اهرم های خوشبختی

پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی - معرفی کتاب پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی

درباره کتاب پول – ۷ قدم تا رسیدن به آزادی مالی

وقتی کتاب را می خوانید در ابتدا از تشریح مسائل پیرامون پول توسط تونی شگفت زده می شوید و متوجه می شوید که نویسنده تمام انرژی و تمرکز خود را روی این کتاب گذاشته است. اما کم کم که جلو می روید مطالب جذابیت خود را از دست می دهند و ممکن است دیگر متوجه نشوید که نویسنده قصد دارد چه چیزی به شما بگوید.

میشه این کتاب رو به کتاب رابرکت کیوساکی یعنی پدر پولدار پدر بی پول تشبیه کرد. در کتاب رابرت کیوساکی، نویسنده ذهنیت های خوبی به خواننده می دهد اما راهکارهایی که پدر پولدار به او می دهد ممکن است برای ما که در ایران زندگی می کنیم چندان جذاب و یا کارآمد نباشند. این کتاب یعنی کتاب پول – ۷ قدم تا رسیدن به آزادی مالی دقیقا چیزی شبیه به همین مورد است. آنتونی رابینز در این کتاب مدام در مورد بازار سرمایه، سبد خرید، بیمه بازنشستگی، خرید و فروش سهام و… صحبت می کند و مصاحبه های زیادی با سرمایه گذاران و صاحبان صندوق های پول انجام داده است. توصیه های موجود در کتاب به نظر خیلی کاربردی می آید اما برای کسی که در ایران زندگی می کند ماجرای سرمایه گذاری و یا بازار بورس ممکن است یک چیز کاملا متفاوت باشد.

به نظر من این کتاب فقط برای کشور آمریکا و دیگر کشور های توسعه یافته نوشته شده است و چندان کاربردی برای ما ندارد. اگرچه شما اگر در بازار بورس فعالیت می کنید و یا حتی در بورس بین المللی هستید ممکن است از این کتاب استفاده های خوبی ببرید. اما اگر به دید روانشناسی و چیزی که پیش تر در کتاب های تونی دیده ایم به این کتاب نگاه کنید، باید بگم که انتظارات شما برآورده نخواهد شد.

قسمت های خوبی هم در کتاب پیدا می شود که برای علاقه مندان به کتاب های این نویسنده می تونه خوشحال کننده باشد اما از این کتاب ۶۶۷ صفحه ای شاید چیزی در حدود ۱۰۰ صفحه باشد.

در ادامه قسمت های خواندنی کتاب که مطالب عمومی دارند را می توانید بخوانید.

پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی - خلاصه کتاب پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی در کافه بوک

قسمت هایی از کتاب

پول در معنای اصلی اش یعنی قدرت. همه ما دیده ایم که پول چه جوری می تواند چیزی را ایجاد یا نابود کند. قدرت ش را دارد که رویایی را برآورده سازد یا جنگی را شروع کند. می تواند به عنوان هدیه استفاده اش کنید و یا به شکل اسلحه به کار ببرید.

چیزی که ما در واقع می خواهیم احساسات و عواطف و چیزهایی ست که فکر می کنیم پول می تواند برای مان به وجود آورد. احساس قدرت، آزادی، امنیت و کمک به کسانی ست که دوست شان داریم و کسانی که نیازمند هستند. داشتن حق انتخاب و احساس زنده بودن است.

چیزی که از همان اول می دانستم این بود که موفقیت سرنخ هایی به جا میگذارد. کسانی که در بالاترین سطوح به موفقیت رسیده اند، خوش شانس نبوده اند بلکه کار متفاوتی نسبت به اکثریت مردم کرده اند. به این آدم ها علاقه دارم. همان کسانی که عطش پایان ناپذیری دارند با یادگیری و رشد و به دست آوردن.

مهربانی در گفتار، اعتماد به نفس ایجاد می کند. مهربانی در افکار، بصیرت ایجاد می کند. مهربانی در بخشش، عشق می آفریند.

اگر از محدودیت هایتان باخبر باشید می توانید خودتان را ارتقا دهید و موفق شوید ولی اگر آن ها را نشناسید می خورندتان!!

مردم می گویند آن چه ما دنبال اش هستیم پیدا کردن معنایی برای زندگی ست. بعید می دانم این همان چیزی باشد که واقعا دنبال اش هستیم. به نظرم ما دنبال تجربه ای از زنده بودن می گردیم.

تا وقتی مهم ترین تصمیم زندگی تان را نگرفته اید، روشن نمی شوید. چه تصمیمی؟ چه نسبتی از حقوق تان را قبل از آنکه  یک قران برای هزینه های روزمره زندگی خرج کنید، می خواهید پس انداز کنید و به خودتان اختصاص دهید؟

 

اطلاعات کتاب

  • کتاب پول – ۷ قدم تا رسیدن به آزادی مالی
  • نویسنده: آنتونی رابینز
  • مترجمان: درسا عظیمی، شادی حسن پور، سمانه کاوندی، پرستو خوشفکر
  • انتشارات: آسیم
  • تعداد صفحات: ۶۶۷

کتاب پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی - جدیدترین کتاب تونی رابینز پول - 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی