نشانک

معرفی کتاب دونالد ترامپ

چگونه در زندگی برنده شوید

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

چگونه در زندگی برنده شوید آموزش های غیر رسمی دونالد ترامپ برای موفقیت در زندگی و کسب و کار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا، یک کارآفرین و میلیاردر است که در کار املاک و ساختمان سازی فعالیت داشت. و اکنون در کتاب خود یعنی چگونه در زندگی برنده شوید به صورت کاملا صریح از تجربه خودش صحبت می کند. تجربه هایی که گاه می تواند غیرعادی باشند. اما به اعتقاد او برای رسیدن به موفقیت باید از آن ها استفاده کنید. به همین خاطر عنوان فرعی کتاب آموزش های غیر رسمی برای موفقیت در زندگی و کسب و کار می باشد.

در این کتاب دونالد ترامپ در مورد اصول و قواعد موفقیت خودش صحبت می کند و کارهایی را که انجام داده است تا به جایگاه فعلی اش برسد را بازگو می کند. متن کتاب بسیار دقیق و به دور از هر گونه گزافه گویی است.

بسیاری از کارشناسان چگونه در زندگی برنده شوید را بهترین کتاب نویسنده می دانند.

رابرت کیوساکی در پیش گفتار کتاب در مورد او می گوید:

در حین کار، او را در حال فکر کردن دیده ام. افکارش را در قالب کلمات شنیده ام و بعد، دیده ام که کلماتش به حقیقت می پیوندند. در اکثر مواقع، افکار، کلمات و کارهای او یکی هستند. شاید این دلیل رک بودن اوست. او رک است چون افکار، کلمات و کارهایش یکپارچه، متجانس و هم سو هستند.

در این کتاب دونالد ترامپ در مورد اصول و قواعد موفقیت خود صحبت می کند.

چگونه در زندگی برنده شوید از دونالد ترامپ - خلاصه کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

درباره کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

این کتاب ممکن است با عقل جور در نیاید!! چون تماما شامل تجربه های شخصی ترامپ از دنیای کسب و کار زندگی خودش است. بعضی از نوشته های او در این کتاب می تواند برای شما بسیار مفید باشد و بعضی دیگر ممکن است حسابی تعجب شما را در پی داشته باشد.

چگونه در زندگی برنده شوید واقعا در مورد همین موضوع است و از شما می خواهد فکر کنید. شما را به چالش دعوت می کند تا هرکاری که لازم است انجام دهید تا در زندگی به موفقیت برسید. این کتاب شما را به سخت کوشی دعوت می کند، به تفکر و یادگیری دعوت می کند و از شما می خواهد که زندگی بهتری بسازید.

این کتاب شما را به سخت کوشی دعوت می کند.

↓ عکس های ابتدای کتاب از برج های ترامپ در سراسر دنیا

برج های ترامپ در کتاب چگونه در زندگی برنده شوید

چگونه در زندگی برنده شوید - برج های دونالد ترامپ

قسمت هایی از کتاب

در دوران دانشجویی، پدرم هر هفته برایم نقل قول های الهام بخش می فرستاد. بیشترشان درباره رهبری و قهرمان شدن در زندگی بودند. از آن ها چیزهای زیادی یاد گرفتم و هنوز هم لابه لای حرف هایم گریزی می زنم به آن ها.

خود بهترتان در واقع نقطه مقابل آن چیزی است که همیشه با آن راحت هستید. یکی از علائم حیات، رشد است و برای زنده بودن باید نشانه های رشد را داشته باشید.

در حین نوشتن این متن به خودم یادآوری می کنم که اگر شما دارید این کتاب را می خوانید، به احتمال زیاد آدمی هستید که قصد دارید هوش بالای تان و انگیزه های تان را به جهان ثابت کنید. از شما می خواهم که از خودتان این سوال را بپرسید: دنبال چه هستید؟ انگیزه شما دقیقا چیست؟ هدف از ساختن پل چه فایده ای دارد وقتی که مطمئن نیستید می خواهید به آن طرف رودخانه برسید. ساختن هر پلی هدف خاصی دارد و هدف های شما هم باید همان قدر خاص باشند.

اغلب مردم فکر می کنند که من ذاتاً تاجرم. شاید حرف شان هم تا حدودی درست باشد ولی موفقیت یک مهارت اکستابی است که با انضباط و تمرکز به دست می آید.

پشت سرتان چه چیزهایی باقی گذاشته اید؟ یعنی تجربیات و تحصیلات شما تا این مرحله از زندگی تان چه چیزهایی هستند؟ چه چیزی جلوی روی شماست؟ یعنی اهداف، برنامه ها و آرزوهای شما چیست؟ چه چیزی درون شماست؟ یعنی آیا می توانید موفق شوید؟ آیا همه استعدادهایتان را شناخته اید؟ آیا می دانید که در آینده چه چیزی انتظارتان را می کشد؟ آیا می دانید که چگونه رویاهایتان تبدیل می شوند به واقعیت؟ بیایید قبول کنیم که زندگی پر است از معما و رمز و راز. این در مورد زندگی شما هم مصداق دارد و خب موضوع کم اهمیتی هم نیست. پس خودتان را برای چیزی به این مهمی، ارزان نفروشید. امروز، فقط شروع کار است.

جای این که حرف های تازه استخدام شده ها را گوش کنید که بگویند در کار چقدر عالی و حرفه ای هستند، بهتر است در عمل کار آن ها را ارزیابی کنیم.

هر چقدر خوبید، باز هم بهتر شوید.

باید مواظب باشید که من را زیر سوال نبرید. چون اگر از نظر حرفه ای و شخصی، من را زیر سوال ببرید، آن وقت من هم مشت های گره کرده ای برایتان آماده کرده ام. دوست ندارم خشن باشم ولی بعضی وقت ها باید برای دفاع آماده بود.

اطلاعات کتاب

  • چگونه در زندگی برنده شوید
  • نویسنده: دونالد ترامپ
  • ترجمه: احمد افخمی – محمد حسین اسماعیل زاده
  • انتشارات: فرهنگ صبا
  • تعداد صفحات: ۱۹۰
  • قیمت چاپ اول: ۱۲۰۰۰ تومان

نظر شما در مورد این کتاب چیست؟

برای عضویت در کانال تلگرام کافه بوک اینجا را کلیک کنید.