نشانک

کتاب آوای فاخته – رمانی جنایی از جی کی رولینگ

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب آوای فاخته اثر نویسنده نامدار انگلیسی جی. کی. رولینگ است.

قطعا تا به حال نام جی کی رولینگ را بالای جلد کتابی خوانده اید، یا شاید از کسی شنیده باشید.

نویسنده ای بریتانیایی که با مجموعه هری پاتر به شهرت جهانی رسید.

آوای فاخته اولین جلد از مجموعه جدید جی. کی. رولینگ است که یک مجموعه جنایی و هیجان انگیز است.

بنظر میرسد که جی کی رولینگ مقداری تغییر رویه داده و بر خلاف سری داستان های هری پاتر که در دنیای فانتزی رخ میداد به یک دنیای کاملا واقعی روی آورده است.

به طوری که در طول این رمان حجیم بارها و بار نام خیابان ها کوچه ها و مکان های اینگلیسی را خواهید خواند.

معرفی کتاب آوای فاخته

داستان کتاب

کتاب آوای فاخته در یک شب سرد برفی و در خیابانی به نام میفر آغاز میشود که درهای مشکی و براق ساختمان هایش را ایوان هایی با ستون های سنگی سفید در بر گرفته است.

شاید با خود آرزو میکردید که ای کاش یک یا دو ساعت زودتر در این خیابان حاظر می شدید تا شاید بتوانید جان انسانی را نجات دهید، اما دیگر دیر شده اینک جسد بی جان و سرد لولا لندری، یک مدل سیاهپوست بسیار معروف کف زمین با پارچه ای سفید رنگ که روی تمام بدنش کشیده شده به چشم میخورد.

این بخش کوچک تنها خلاصه بسیار اندک از قسمت آغازین این رمان فوق العاده است.

در دومین بخش این رمان فوق العاده خانم رولینگ شما را با شخصیتی بسیار مهم، دوست داشتنی و البته مهربان و جدی در کار به نام رابین آلاکوت آشنا میکند، خود من به شخصه تا زمانی که کل رمان رو به پایان نرسوندم، نگران این بودم که مبادا این شخصیت دوست داشتنی به گونه ای از داستان خارج بشه. زن جوانی که اداره کار موقت او را به عنوان منشی به دفتر کار آقای کورمون استرایت میفرستد،کاراگاهی که در دفترش زندگی سختی را میگذراند و وضع مالی بسیار بدی دارد. و آشنایی رابین وکاراگاه استرایک تازه شروع ماجرا های جالب و هیجان انگیز این رمان است.

کتاب آوای فاخته - رمان آوای فاخته

درباره کتاب آوای فاخته

با وجود حجیم بودم، ممکنه بعضی جاها از خوندنش خسته بشین، ولی هر بار که اطلاعات تازه ای دریافت میکنید، شور و شوق عجیبی شما رو به خوندن باقی صفحات وادار میکنه.

نکته ای که باید بگم اینه که منتظر باشید که توی هر قسمت از رمان غافلگیر بشید.

اگر از طرفداران داستان های جنایی و کاراگاهی هستید یا میخواهید برای اولین بار چنین سبکی را امتحان کنید، پیشنهاد من کتاب آوای فاخته از جی کی رولینگ است.

شاید پس از خواندن این رمان کمی ناراحت شوید که دیگر خبری از ماجرا های کاراگاه استرایک و رابین نخواهد بود، اما اصلا نگران نباشید، خانم جی کی رولینگ تا کنون دو جلد دیگر از این مجموعه را منتشر کرده و اعلام نموده که چهارمین جلد از این کتاب هم عرضه خواهد شد.

نام دومین جلد از این کتاب که مقداری حجیم تر از جلد اول است کرم ابریشم نام دارد. سومین جلد این مجموعه نیز رد پای شیطان نام دارد.

کتاب آوای فاخته - معرفی کتاب آوای فاخته

قسمت هایی از کتاب

– آمبولانس اومد.
واردل این را گفت و با وجود آگاهی از مخالفت شدید کارور دوباره از چادر بیرون رفت که در دیدرس کامل لنز دوربین ها منتظر آمبولانس بماند.

خبر این حادثه، اخبار سیاسی، و جنگ و سوانح طبیعی را کنار زد و روایت های گوناگونش با عکس هایی از چهره بینقص و اندام ترکه ای و چالاک این زن مرده به درخشش در آمد.

گرچه رابین آلاکوت در طول عمر ۲۵ ساله اش لحظات پر تب و تاب و پر فراز و فرود بسیاری دیده بود، هرگز سابقه نداشت روزی با این اطمینان از خواب بیدار شود، که آن روز را تا اخر عمر به یاد خواهد داشت. متیو دوست قدیمی اش اندکی پس از نیمه شب وسط میدان پیکادلی، پای تندیس اروس از او خواستگاری کرده بود.

استرایک همین قدر فهمید که برخوردی پیش آمد، صدای جیغ زنانه بنفشی گوش رسید و او به طور غریزی واکنش نشان داد: دست درازش را جلو برد و چنگی زد و مشتی پارچه گوشت به چنگش آمد.

– بلایی سر کسی نیومده که؟
استرایک در دفترش را محکم پشت سرش بست.
رابین که هنوز کمی به سمت جلو خم شده، دستش روی قفسه سینه اش و پشتش به استرایک بود به دروغ گفت:
– چیزی نیست، خوبم.

استرایک پرسید:
– حالا دقیقا میخوای من چه کاری برات انجام بدم؟
بریستو با دست لرزانش فنجان را روی میز گذاشت، سپس دست هایش را محکم در هم قلاب کرد و گفت:
– میگن خواهرم خودشو کشته، ولی من اینو قبول ندارم.

چند دقیقه ای بود که گفت و گوی دو مرد، روشن و رسا، از تیغه نازک بین دفتر و سالن منتقل میشد، اکنون با سکوت حاصل از توقف ناگهانی صدای مته در خیابان، حرف های بریستو به وضوح قابل شنیدن بود.

اطلاعات کتاب

  • کتاب آوای فاخته
  • نوینسده: جی کی رولینگ
  • ترجمه: ویدا اسلامیه
  • انتشارات: کتاب سرای تندیس
  • تعداد صفحات: ۶۵۶
  • قیمت چاپ پنجم: ۳۹۰۰۰ تومان

این مطلب توسط افشین افشار نوشته شده است.

کانال تلگرام کافه بوک

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 159
دوست نداشتم: 89
میانگین امتیازات: 1.79

چاپ کتاب

7 دیدگاه در “کتاب آوای فاخته – رمانی جنایی از جی کی رولینگ

قطعا کانن دویل و آگاتا کریستی نویسندگان بهتری در ژانر جنایی هستند اما چیزی که این کتابو خاص میکرد این بود که کل کتاب صرف بر یک معما و حل اون نبود،کتاب سه خط داستانی داشت،زندگی استرایک،زندگی رابین و معما که این سه باهم گره خورذه بودند،اگه بخوام ساده بگم کارهای آگاتا کریستی معما های بهتری دارند اما رمان هایش پرونده یا معماییست که در قالب رمان آمده است اما این مجموعه رمانیست که معمایی نیز در آن وجود دارد.

این کتاب واقعن عالیه.
من عاشق رمان های جنایی هستم و این کتاب تونست یه رمان جنایی خوب رو ارائه بده.
همچنین که ترجمه خانم اسلامیه هم بسیار روان و خوبه.

من هنوز این کتاب رولینگ را نخوانده ام. اما با شناختی که از رولینگ دارم باید ارزش چشیدن رو داشته باشه.

با اینکه تابحال کتاب های جنایی کاراگاهی و کلا در این سبک نخوندم بعد از خوندن نظرات مطمئن شدم ک از تهیه این کتاب ناراحت نخواهم شد ممنون از نظرات دوستان و شما ک این کتاب رو بخوبی معرفی کردید💖💖

به نظر من کلا اگه بخوایم جی کی رولینگ رو با هزار نفر دیگه مقایسه کرد اونا ازش بهتر باشن و سطح جنایی داستانشون بالا تره ول ی من جی کی رولینگ رو از کناب های هری پاترش دوست دارم و گفتم احتمالا داستان های قشنگ دیگه ای هم داشته باشه و یه چیز دیگه کسی که تونست با نوشتن دوازده کتاب ملیاردر بشه و کتاب هاش شناخته بشه حتما به زودی پیشرفت های بیشتری میکنه همونطور که در این کتاب از کتاب هری پاتر پیشرفت بیشتری داشته

من خیلی این کتابا دوست داشتم…البته که من از رمانهای جنایی خوشم میاد ولی این کتاب دید متفاوتی از زندگی بازیگرا یا مدل های لباس بهم داد..

عاشقان کتاب های جنایی و کارآگاهی بعد از خوندن اولین کتاب رولینگ در این حوزه سراغ بعدی ها هم خواهند رفت!
اگر بشه آگاتا کریستی رو اعجوبه ی این نوع نثر دونست رولینگ قطعا در زمینه ی ساختار جنایی و حتی نکات تیره ی داستان و کشف اون ها حرفی برای گفتن نداره ولی قطعا شخصیت کارآگاه کتاب نه در سطح پوآرو بلکه به عنوان یک شخصیت مستقل آدم رو جذب میکنه (دوستان میدونن که دلیل شهرت آگاتا کریستی خلق دو شخصیت خانم مارپل و پوآرو است، اما اونایی که همه ی کتاب های آگاتا رو خونده باشن میدونن، که تعدادی شخصیت دیگه هم در سایر کتاب های آگاتا هستن که بعد از مدتی به علت ضعفشون و جذب نشدن مخاطب از دایره ی رمان های آگاتا حذف شدند)
که عنصر مهمی در جذب مخاطب های کتاب های جنایی است.
کتاب با وجود حجیم بودن، سریع پیش میره و دلیلش نثر رولینگ در ایجاد لحظات کوچیکه و همین طور ترجمه ی خوب کتاب.
از بین سری جدید کتاب های رولینگ من این کتاب که اولین محسوب میشه رو بیشتر ترجیح میدم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *