نشانک

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یک کتاب فوق العاده عالی و تاثیر گذار است که تاکنون نظیر آن نوشته نشده است. این کتاب حاصل سال ها تلاش ناپلئون هیل است. او طی ۲۰ سال با ۵۰۰ نفر از افراد ثروتمند و موفق دوران خود گفت و گو و مصاحبه انجام که حاصل آن کتاب بیندیشید و ثرتمند شوید است.

پیشنهاد نوشتن این کتاب از سوی اندرو کارنگی بود که یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ جهان است.

کتاب شامل پانزده فصل می‌باشد که به این شرح هستند:

  1. اندیشه ثروت است
  2. اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت‌ها
  3. ایمان
  4. تلقین به خود، راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار
  5. دانش تخصصی
  6. تخیل، کارگاه ذهن
  7. برنامه‌ریزی سازمان یافته
  8. تصمیم گیری، غلبه بر تردید و دودلی
  9. ابرام
  10. قدرت همکارای
  11.  کیمیاگری احساس جنسی
  12. ذهن نیمه هوشیار
  13. مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه
  14. حس ششم، قلعه درایت
  15. شش شبح ترس

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید - معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در کافه بوک

درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

به جرات میشه گفت از بین تمام کتاب های حوزه موفقیت و انگیزشی، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یک جایگاه ویژه و خاص دارد. این کتاب حاصل مصاحبه و گفت و گو با افراد موفق می باشد. افرادی که مسیر را طی کرده و به موفقیت رسیده اند. یعنی شما با یک کتاب روبه رو هستید که حقیقت ها را بیان کرده است و نه صرفا یک سری تئوری برای رسیدن به موفقیت و هدف.

این کتاب یک شاهکاره و هر بار که آن را می خوانید با موضوعات تازه روبه رو می شوید انگار که قبلا آن را نخوانده اید. در واقع با هر ذهنیتی که کتاب را بخوانید دقیقا همان نتیجه را که می خواهید به شما می دهد. اگر به دنبال کسب ثروت هستید و با این ذهنیت آن را بخوانید، راه های رسیدن به ثروت را به شما خواهد گفت. اگر به دنبال کسب روابط خوب هستید، همان را به شما می دهد. میشه گفت کتاب به ذهن شما پاسخ می دهد.

قسمت هایی از کتاب

هر کس که طالب پیروزی است باید کشتی‌ ها و پل‌ های پشت سرش را در آتش بسوزاند و راه‌ های عقب‌ نشینی را بر خود ببندد. این‌ گونه است که می‌ توان ذهن را در شرایط اشتیاق سوزان برای پیروزی قرار داد و این شرط لازم موفقیت است. خواستن تنها به ثروت نمی‌ انجامد، اما مشتاق ثروت بودن، با ذهنیتی وسواس گونه و آنگاه برنامه‌ ریزی دقیق و تدارک راه‌ های رسیدن به هدف و در کنار همه این‌ ها مداومت در پایداری در برابر شداید و مشکلات اسباب غنا می‌گردد.

در کار برنامه‌ ریزی برای ثروتمند شدن به کسی اجازه ندهید که رویای شما را از بین ببرد. اگر کاری که می‌ خواهید بکنید درست باشد و به آن باور داشته باشید درنگ نکنید، قدمی به‌ پیش بگذارید و رویای خود را جامعه عمل بپوشانید. هرگز به گفته‌ های این و آن توجه نکنید. توجه نکنید که ممکن است موقتا شکست بخورید زیرا شاید دیگران ندانند که هر شکست بذرهایی از موفقیت و پیروزی به همراه دارد.

اشتیاق سوزان برای بودن و انجام دادن نقطه شروعی است که باید صاحب رویا از آن شروع کند. رویا از بی‌ تفاوتی، تنبلی، یا نداشتن الهام و آرزو ناشی نمی‌شود. هر قدر در زندگی بخواهیم و توقع داشته باشیم همان اندازه به دست می‌ آوریم. توقع زیاد یا کم داشتن تفاوت فکری چندانی ایجاد نمی‌کند.

ایمان مهم‌ ترین عنصر ذهن است، وقتی با اندیشه در هم می‌ آمیزد ذهن نیمه هوشیار بی‌ درنگ ارتعاش آن را درک می‌ کند و آن را به فراست لایتناهی تبدیل می‌ نماید. ایمان حالتی از ذهن است که می‌ توان آن را به کمک تأیید یا آموزش‌ های تکراری برای ذهن نیمه هوشیار و به کمک اصل تلقین به خود ایجاد نمود.

حقیقت شناخته‌ شده‌ ای است که انسان هر چه را به خود تلقین کند، خواه مطلبی دروغین یا حقیقی باشد آن را باور می‌کند. برنامه یا هدف با تکرار اندیشه در ذهن کاشته می‌شود، جملاتی را درباره هدف اصلی خود بنویسید. هدف اصلی خود را مشخص سازید و آن را به حافظه بسپارید. جزییات آن را کلمه به کلمه و روز به‌ روز آن‌ قدر برای خود بگویید تا ارتعاش صدا به ذهن نیمه هوشیار شما برسد. مصمم شوید که عوامل ناخوشایند محیط و شرایط را از ذهن خود دور نگه‌ دارید، برای خود زندگی مورد علاقه‌ تان را سفارش دهید. شاید به این نتیجه برسید که بزرگ‌ ترین نقطه‌ ضعف شما کمی اعتماد به‌ نفس است. برای چیره شدن بر این کمبود از اصل تلقین باید استفاده کرد، کافیست اندیشه مثبت را روی برگه کاغذی بنویسید و آن را آن‌قدر به تکرار بخوانید تا بخشی از ذهنیت شما شود.

اطلاعات کتاب
  • کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
  • نویسنده: ناپلئون هیل
  • ترجمه: مهدی قراچه داغی
  • انتشارات: شباهنگ
  • تعداد صفحات: ۲۴۸
  • قیمت چاپ پانزدهم: ۱۲۵۰۰ تومان

نظر شما در مورد کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 153
دوست نداشتم: 72
میانگین امتیازات: 2.13

چاپ کتاب

8 دیدگاه در “کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

سلام خدمت دوستان عزیز، بخصوص دوستانی که حرف از شیادی ناپلئون هیل زدن، یادم میاد یه روز از یه استادی در خصوص استاد الهی قمشه ایی پرسیدم و گفتم این آدم حرفهاش درست هست یا نه؟ خودش چطور آدمی هست؟ آدم درستی هست یا نه؟ جواب داد، شما حرفها رو گوش کن و بعد اگر با منطق خودت جور در می اومد انجامش بده اگر نه به بقیه اش فکر نکن، از اون روز به بعد خیلی مطالب رو از کسانی یاد گرفتم که یا ازشون خوشم نمیومد یا آدم درستی نبودن ( به زعم من) اما مطالب خیلی خوبی ازشون یادگرفتم و تو زندگیم به کار بردم و تا امروز هم کسی از عملکرد من ضرری ندیده، بنابراین خواستم تجربه ام رو با شما در میون بگذارم، شاید کمکی باشه برای بقیه دوستان، اینکه چه کسی داره حرف میزنه به نظرم مهم نیست ، اینکه چی داره میگه مهمه ، پایدار باشید و سلامت

همش خرافات و مطالب غیر علمی و شیادانه

کتاب رو نخوندم اما ناپلئون هیل آدم عجیبی بود! بیشتر یه شیاد بود توو طول زندگیش!

کتاب بسیار تاثیرگذاری است !
سپاس از سایت خوب تان !

سلام. به نظر شما ترجمه قراچه داغی بهتر است یا مهین خالصی؟. ممنون میشم جوابمو بدید. موفق باشید

من ترجمه قراچه داغی رو مطالعه کردم و مشکلی نداشت – متن کتاب هم چیز زیاد سختی نیست که مترجم ها با مشکل روبه رو بشن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *