نشانک

کتاب دستور زبان چینی

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب دستور زبان چینی

کشور چین با یک میلیارد و چهارصد و پانزده میلیون نفر پرجمعیت‌ترین کشور جهان است و یک پنجم مردم کرۀ زمین چینی صحبت می‌کنند. زبان چینی نه تنها در چین، بلکه در مالزی، تایوان، سنگاپور و بسیاری از مکان‌های دیگر صحبت می‌شود. در سال‌های اخیر اقتصاد چین به سرعت رشد کرده است و اکنون کشور چین بازیگر مهمی در صحنه اقتصاد جهان است. در حقیقت چین بعد از ایالات متحده، دومین قدرت اقتصادی جهان است.

امروزه به دلیل افزایش حضور زبان چینی در جهان تجارت، در سرتاسر جهان زبانی مهم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر کسی بخواهد موقعیت‌های بیشتری را در جهان تجارت به دست آورد باید زبان چینی را به عنوان زبان دوم بیاموزد.

برخی از مردم فکر می‌کنند که دستور زبان فقط برای معلم‌ها مهم است و در زندگی روزانه اهمیتی ندارد؛ این تفکر قطعاً نادرست است. دستور زبان صرف‌نظر از کشور یا زبان، اساس ارتباطات است. و هر شخصی نیازمند دانستن دستور زبان برای بیان صحیح عقاید و ایده‌های خود است.

به منظور فراهم نمودن منبعی جامع برای دستور زبان چینی به زبان فارسی برای زبان‌آموزان زبان چینی و به دلیل عدم وجود منبعی به زبان فارسی در این زمینه مجموعه پیش روی به شما عزیزان ارایه می‌گردد.

کتاب دستور زبان چینی در ۶۰ فصل به ارایه دستور زبان چینی می‌پردازد و در تدوین آن از کتاب Modern Mandarin Chinese Grammar نوشتۀ Claudia Ross و Jing-heng Sheng Ma به‌عنوان منبع اصلی استفاده شده است و ترتیب فصل‌ها در این دو کتاب دقیقاً مثل هم است و از کتاب‌های A Practical Chinese Grammar for Foreigners با شماره ISBN 9787561921630 و Chinese Grammar نوشته Claudia Ross به عنوان منابع تکمیل‌کننده استفاده شده است.

برای تهیه کتاب دستور زبان چینی اثر طاهره حاجبی می‌توانید با شماره ۰۹۱۳۷۱۴۸۴۱۷ (حاجبی) تماس بگیرید.

کتاب بیداری اژدهای خفتۀ چین توسط شی جین‌پینگ

کتاب دستور زبان چینی

جمهوری خلق چین معروف به چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست. چین با ۶/۹ میلیون کیلومترمربع سومین کشور وسیع دنیا، از هنگام اصلاحات اقتصادی در چین برای پی‌ریزی یک اقتصاد مدرن، یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را تجربه کرده است.

برای اینکه هر کشوری به موقعیت بهتری در جهان دست یابد، در وهله اول باید شناخت دقیق و کاملی از امکانات، توانایی‌ها و فرصت‌های موجود خود داشته باشد. چینِ نوین سال‌هاست که روی این شناخت متمرکزشده و پیشبرد اصلاحات، تداوم و تکمیل سیاست درهای باز، حفظ ثبات و آرامش سیاسی و اجتماعی همراه با توسعه و یکپارچگی ملی وظیفه همگانی محسوب می‌شود. هر دولتی موظف است که قوانین و مقررات ضروری برای ایجاد تسهیلات بیشتر در این مسیر را سرلوحه کار خود قرار دهد تا اقتصاد ملی آنان با اقتصاد جهانی تعامل سازنده داشته باشد.

آقای شی جین‌پینگ سیاستمدار و اصلاح‌طلب چینی و عالی‌ترین مقام جمهوری خلق چین است که پست‌های دبیرکل حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین را بر عهده دارد. ایشان با سیاست‌های خود در دوره زمامداری‌اش در چین، سرمایه‌گذاری در این کشور را در سال ۲۰۱۵ به رشدی در حدود ۵۵۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۹۸۰ رسانده است.

این کتاب نگاه منحصربه‌فردی به درون جامعه کمونیستی چین و چشم‌انداز آن برای آینده ارایه می‌کند. کتاب ۷۹ سخنرانی، گفتگو، مصاحبه و دستورالعمل را در ۱۸ فصل ارایه می‌کند.

کتاب حاضر با مفاهیم و اصول زمامداری درون رهبری حزب کمونیست چین، مسیر توسعه آینده چین، و خط مشی‌های داخلی و خارجی و هم‌چنین واکنش چین به امور بین‌المللی مرتبط است. خواندن این کتاب به افراد علاقه‌مند به نگرش چین و به‌ویژه رئیس‌جمهور آن به جهان و به سیاستمداران، تحلیل‌گران و برنامه‌ریزان کشور توصیه می‌شود.

این کتاب به زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ژاپنی، پرتغال، روسی، اسپانیایی، ایتالیایی و .. ترجمه شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، و هیئت همراه، با اشاره به سابقۀ کهنِ ارتباطات تجاری و فرهنگی دو ملت ایران و چین، تأکید کردند: «دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل‌اطمینان همچون چین بوده و هستند و بر همین اساس، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است.» و موفقیت در روابط استراتژیک کشورها منوط به شناخت کشورها از یکدیگر است و این کتاب می‌تواند به شناخت بهتر چین کمک نماید.

برای تهیه کتاب می‌توانید با شماره ۰۹۱۳۷۱۴۸۴۱۷ (حاجبی) تماس بگیرید.

جملاتی از کتاب بیداری اژدهای خفتۀ چین توسط شی جین‌پینگ

کرم‌ها فقط می‌توانند در یک چیز پوسیده رشد کنند.
وقتی‌که سرنوشت چین در دستان مردم است، چین مانند خورشیدِ طلوع‌کننده از شرق، هر گوشه از سرزمین را با شعله تابان روشن خواهد کرد.
این مردم هستند که می‌دانند یک حکم خوب است یا نیست.
چیزی وجود ندارد که از طریق کار سخت حاصل نشود.
سیمرغ به نرمی اوج می‌گیرد نه‌فقط به خاطر سبک بودن یکی از پرهایش؛ اسب توسن سریع می‌دود نه‌فقط به خاطر قدرت یکی از پاهایش.
چیزهای خلق‌شده در مقایسه با چیزهایی که باید خلق شوند ناچیز هستند.
اگر یک سال کامیابی می‌خواهید، دانه بکارید؛ اگر ده سال کامیابی می‌خواهید، درخت بکارید؛ اگر صدسال کامیابی می‌خواهید، مردم را پرورش دهید.

کتاب دستور زبان چینی