نشانک

معرفی کتاب گمشده و پیدا شده در کافه بوک

کتاب گمشده و پیدا شده

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

کتاب گمشده و پیدا شده داستان زنی است که پولش را گم و خودش را پیدا کرده است.

وقتی جنین راس و شوهرش همه پس‌انداز زندگی‌شان را در کلاهبرداری مداف از دست دادند، آن‌ها هم به میلیون‌ها آمریکایی دیگری پیوستند که با به‌ هم‌ ریختگی اوضاع مالی، عدم اطمینان و تغییر همه امیدها و انتظاراتشان روبه‌رو شده بودند. شوک ناشی از این جریان جنین را بر آن داشت که به کندوکاو در این زمینه بپردازد که چطور رفتارها و عادت‌ هایمان در زمینه پول، همانند غذا، می‌تواند ما را دقیقا به همان موقعیتی بکشاند که از آن هراس داریم. راس انتخاب‌ های ناخود آگاهش را کشف می‌کند: خرید کردن ناگهانی بعد از مدت‌ها برنامه‌ ریزی مالی، استفاده از پول به عنوان جایگزینی برای عشق. منابع پنهان این عادت‌ ها را بررسی می‌کند. او با شوخ‌ طبعی و درایت، زنگ خطری بلندی را به صدا درمی‌ آورد تا به یادمان بیاورد که چطور می‌ توانیم احساسات و رفتارمان را در زمینه پول تغییر دهیم؛ چیزی که می‌ تواند نه مایه عذاب و هراس که مایه اطمینان و آرامش زندگی ما باشد.

کتاب گمشده و پیدا شده - معرفی کتاب گمشده و پیدا شده در کافه بوک

در مورد کتاب گمشده و پیدا شده

این کتاب در رابطه با تجربه واقعی خود خانم راس است و همین دلیل باعث جذب بیشتر مخاطب میشود. داستان راجع به خانمی است که تمام سرمایه زندگی اش را به دلایلی از دست میدهد!
اولین واکنش در چنین شرایطی عصبانیت و ناراحتی بی حد و مرز است اما جنین سعی داره از این موقعیت برای بهبود زندگی خود و رسیدن به معنی واقعی زندگی استفاده کند.

در این راستا تجربه های خود را پله پله با خواننده در میان میگذارد و با بیانی دوستانه سعی دارد به مخاطب کمک کند که به تصورات اشتباهی که از مسائل مالی در زندگی اش دارد پی ببرد و با مثال زدن افرادی که اینگونه بوده اند و الان به معنای واقعی زندگی پی برده اند و از لحظات خود لذت میبرند به مخاطب این امید را میدهد که شما نیز با تمرین میتوانید به حس لذت واقعی از زندگی برسید.

فصل بندی کتاب و عنوان های جالب هر بخش است که حس صمیمی بودن و دوستانه بودن بیشتر رو به مخاطب تزریق میکند، کتاب در دو بخش و یازده فصل نوشته شده و در هر فصل سعی دارد با نظم خاص خود خواننده را به فکر کردن وادار کند…

نکته جالب آنکه کتاب نویسنده تجربیات خود را به عنوان مدرس درس خودشناسی به ما ارائه میکند و در نهایت سرنخ هایی برای کند و کاو در خود به ما میدهد و این حس کنجکاوی باعث میشود خواننده سعی بیشتری در حل کردن مشکلات خود بکند. برعکس اکثر کتابهای با این مضمون که خواننده را با دستور عمل های پیچیده خسته و کلافه میکند، این کتاب سعی در بیدار کردن انگیزه خواننده دارد و تمرکز خود را بر این اساس قرار داده است.

سخن آخر اینکه به شخصه فکر میکنم خواندن این کتاب برای همه ما که امروزه درگیر مسائل مالی هستیم لازم است، مخصوصا که به علت مقایسه مسائل مالی با رژیم غذایی، درک موضوع رو برای مخاطب ملموس تر میکند، شاید در این زمانه که برای صحبت کردن از مسائل مالی مرز های سختگیرانه ای وجود دارد، این کتاب کمک کند که بی پرده راجع به اینگونه مسائل فکر و صحبت کنیم.

کتاب دیگر خانم راس به نام زن، غذا، خدا از پرفروشترین های نیویورک تایمز است.

قسمت هایی از کتاب

تنها حالتی که میتوانید عشق را حس کنید، همین جا و همین حالا است. تنها زمانی که میتوانید از انسانیت خودتان یا بخشندگی دیگران یا شجاعت یک دوست آگاه شوید، همین اکنون است. تنها زمانی که میتوانید طعم خوب یک سیب را حس کنید، حالا است… اکنون! وقتی که این خلسه را کنار میزنیم – یا چیزی مثل مرگ یا تصادف یا یک بحران مالی این کار را برایمان میکند، انگار که از رویایی بیرون آمده ایم و به طراوت بی نظیر زندگی پا گذاشته ایم… 

آیا درست است که اگر کتی خریدید باید کیف، کفش و بلوزی که به آنها بیاید را هم بخرید؟ آیا درست است که یک گام کوچک خارج از مسیری که تعریف کرده اید باعث میشود همه چیز را خراب کنید! آیا ۵ کیلو بیشتر از وزن طبیعی تان شما را به آدم بی ارزشی تبدیل میکند؟

هر هفته، روز شنبه، همان روزی که تصمیم می گیرم رژیم بگیرم، تصمیم میگیرم که ولخرجی هم نکنم. بعد چیزی میخرم که قرار نبود بخرم و غرق در نا امیدی میشوم چون باز هم از کارت اعتباری ام استفاده کرده ام، آنقدر ناراحت میشم که مجبور میشم برای بهتر شدن حالم چیز دیگه ای بخرم…

کتاب گمشده و پیدا شده - معرفی کتاب گمشده و پیدا شده در کافه بوک - خلاصه کتاب گمشده و پیدا شده

اطلاعات کتاب

  • کتاب گمشده و پیدا شده
  • نویسنده: جنین راس
  • مترجم: بیتا ابراهیمی
  • انتشارات: آموت
  • تعداد صفحات: ۲۳۲

 

این مطلب توسط وستا گرگیج نوشته شده است.