نشانک

کتاب تصرف عدوانی

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ایده بوک

کتاب تصرف عدوانی – داستانی درباره ی عشق – نوشته لنا آندرشون است که نشر مرکز آن را به چاپ رسانده است.

پشت جلد کتاب تصرف عدوانی قسمتی از متن کتاب آمده است:

وقتی آدم عاشق است و عشقش پذیرفته شده، تنش احساس راحتی می کند. برعکس، وقتی عشق بی پاسخ می ماند، تن احساس می کند وزنش سه برابر شده است. عشق نوپا روی لبه باریکی می رقصد. ممکن است آدم دوباره وزن واقعیش را احساس نکند، که این خود می تواند در آدم‌های مضطرب، با تجربه و آینده‌نگر، یا در آن‌ هایی که مثل استر این‌قدر امیدوار و خوش‌باور نیستند، میزانی از تردید پدید آورد.

معرفی کتاب تصرف عدوانی

داستان کتاب تصرف عدوانی

داستانی راجع به عشق و زوایای پنهان و مخرب آن!

داستان کتاب تصرف عدوانی راجع به یک زن موفق و با جایگاه اجتماعی خوب و رابطه معقول و منطقی به نام استر نیلسون است که در طی انجام یک پروژه تحقیقاتی، با هنرمندی معروف به نام هوگو راسک آشنا میشود و شیفته شخصیت و نگاه او به زندگی‌ می شود.


بعد از مدتی استر متوجه می شود که این احساس دو طرفه است و با تمام وجود درگیر رابطه شده و کم کم خود را فراموش میکند.


رابطه ای که استر را از فضای امنی که برای خود ساخته خارج میکند و او را به عشقی مبتلا میکند که تا به امروز تجربه نکرده است و…

[ کتاب های دیگر با موضوع عشق:

  1. کتاب سیر عشق
  2. کتاب هنر عشق ورزیدن
  3. کتاب جستارهایی در باب عشق ]

خلاصه کتاب تصرف عدوانی

درباره کتاب تصرف عدوانی

نوشتن از بعضی از کتابها برای من خیلی سخته، چون میترسم که نتونم اونجوری که در شان کتابه، خوب ازش بنویسم.

کتاب تصرف عدوانی صرفا یه داستان عاشقانه کلیشه ای نیست. شاید متفاوت ترین کتابی که می خوانید هم نباشه، اما قطعا یکی از قوی ترین و قابل تامل ترین هاست.


در طول خوندن کتاب، گاهی اوقات عصبی و کلافه میشدم و گاهی اوقات قلبم به درد میومد. اما با همه اینها احساس میکنم این کتاب از آن دسته است که همه باید بخوانند.

این کتاب نشون میده که ما بعضی اوقات متوجه تغییر برخورد و رفتار خودمون در ارتباط با آدمهایی که دوستشون داریم نمیشیم و اونقدر از خودمون فاصله میگیریم که دیگه نه اون طرف ما رو میشناسه و نه خودمون خودمونو! گاهی اوقات ناخودآگاه ازش یه بت میسازیم و بعد از یه مدت این رابطه تبدیل میشه به یه رابطه یک نفره و یک نفر رو قربانی میکنه…


کتاب تصرف عدوانی یک تم روانشناسی خیلی قوی داره و هر جمله اش مثل تلنگر و زنگ هشداره. توصیه میکنم اگر به مسائل روانشناسی و مشاوره علاقه دارید و یا توی رابطتون به مشکل برخوردید حتما این کتاب رو بخونین!

[ لینک: معرفی کتاب تاریخ عشق ]

قسمت هایی از متن کتاب تصرف عدوانی

قسمت هایی از متن کتاب تصرف عدوانی

استر گفت: «فکر می کنم مشکلِ اساسی این است که ما کُنش های دیگران را رفتارباورانه تفسیر می کنیم، از بیرون و عینی. اما کنش های خودمان را پدیدارشناسانه، از درونِ آگاهیمان می فهمیم. این معضل بشر است.

وقتی انتظارات کاهش می یابد، کوچک ترین نشانی از امید موجب شادی می شود.

این که آدم در مورد همه چیز صادقانه و شفاف حرف بزند هم خودش فقط نوعی قرارداد است. قراردادی تمامیت خواهانه، مسئولیتی خفه کننده و قید و بندی ست که به هم تحمیل می کنیم. این خواست که آدم به محض تماس با دیگری، باید همه چیز را رها کند هم نوعی استبداد است. این خواست که آدم بعد از تماس، هرگز نباید چیزی را برای خودش نگه دارد، نه تنها خواستی خُرده بورژوایی ست، بلکه نقض احترام به آزادی های فردی هم هست.

آدمیزاد با پاسخِ قطعی آسان تر از پاسخ مبهم کنار می آید. این قضیه به امید و ماهیت آن مربوط می شود. امید انگلی است در بدن انسان که در همزیستی کامل با قلب او زنده است.

امید را باید با گرسنگی کشت تا حیوان میزبانش را گمراه و گیج نکند. امید را فقط به کمک بی رحمی روشن می توان کشت. امید ستمگر است، چون دست و پا را می بندد و زنجیر می کند.

شکنندگی‌ِ انسان است که عشق را پدید می آورد. امّا شکنندگی کافی نیست. اتکا به خود و با فاصله به خود نگریستن باید آن را تکمیل کند. شکستگی‌ها موجب نرمی و ملایمت می‌شوند، اما دیر یا زود، آن‌ چه نرمی را بر‌می‌ انگیزد، باعثِ پرخاشگری نیز می‌ شود. ضعف مطلق به‌ سبب ناتوانی خود، به‌اندازه‌ی نیرویِ فولادین، عشق را غیرممکن می‌ سازد.

کتاب تصرف عدوانی

مشخصات کتاب

  • کتاب تصرف عدوانی
  • نویسنده: لنا آندرشون
  • ترجمه: سعید مقدم
  • انتشارات: مرکز
  • تعداد صفحات: ۱۷۲
  • قیمت: ۱۴۵۰۰ تومان

این مطلب با همکاری وستا گرگیج نوشته شده است.

نظر شما در مورد کتاب تصرف عدوانی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را برای ما بنویسید.


معرفی چند رمان دیگر:

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 253
دوست نداشتم: 133
میانگین امتیازات: 1.9

چاپ کتاب

20 دیدگاه در “کتاب تصرف عدوانی

کتاب عالی ، اما ترجمه روان نبود و غلط زیاد داشت
بعضی جملات باید چند بار میخوندی تا متوجه بشی
حیف از این کتاب با این ترجمه بد

از اون آدمای پرادعای پوچ به نظرم رسید هوگو… استر میکوشید به شیوه عدوانی تصرفش کند و در این مسیر چقدر خودش آسیب دید

چقد خوندنش سنگین بود!درطول کتاب انگار من خودمو تو استر میدیدم دونه به دونه ی جمله هاش خوندن داشت و قشنگ نشون میده که چطور عشق میتونه ادم رو کور و کر کنه!

کتاب به ریزرفتارهای ناخوداگاه خوبی اشاره میکنه ، و بطن یکسری مسائل رو به خوبی بیان میکنه اما متاسفانه ترجمه روان و خوبی نداره به نظر من ، گاهی نا بجا از کلمات استفاده میکنه یا مفهوم رو به سختی بیان میکنه !

برای من
کتاب بسیار جالب و بسیار سنگین بود!
بسیاری نکاتی که توش اشاره میکنه واقعیت داره

هشدار اسپویل و لو رفتن داستان:
به نظرم بیشتر سعی بر این داشت که نباید همه چیز رو یکطرفه قضاوت کرد
و اینکه گاهی باید واقعبینانه و صریح با مسایل روبرو شد
شاید اگر استر اجازه نمیداد هوگو با کلمات بازی کنه اینطور وقتش هدر نمیرفت
چه بسا یک فرصت و زندگی خیلی خوب رو که قبل از هوگو داشت از دست داد
همانطور نویسنده و دوستان استر به دفعات اشاره میکنند هوگو کاملا در لحظه زندگی میکرد
چه بسا خودش هم چند میگه که غرق شدن در احساسات اشتباهه.
اما در فصل هفتم کتاب این موضوع بیان شد که استر بدلیل رنجشی که از ملال و بیحوصلگی داشت یجورایی به هوگو پناه برد

پایان اسپویل:
در واقع این به نظرم مشکل اصلی روابط هست نه فقط ایران بلکه اکثر جوامع امروزی بشری
اینکه بدلیل تشوش های فکری ای که از دورن ناشی هست سعی داریم درمانش رو در شخص دیگری جست و جو کنیم
چه بسا که همین باعث کور شدنمون میشه!

جستار های در باب عشق که اصلا راجع به عشق نیست …
چون تو اسمش عشق داره شده کتاب با موضوع عشق ؟!
دقیقا بیان هر آنچیزیست که عشق نیست !

جستار هایی در باب عشق رو خوندین؟ عشق رو از دیدگاه های مختلف بررسی کرده، از دیدگاه هایی که معمولا بهشون توجهی نمیشه، رمانتیسم رو کنار گذاشته و سعی کرده واقع گرایانه نگاه کنه… الن دوباتن نویسنده ی تواناییه، بیان نکردن عشق رمانتیک و ارمانی به معنای بیان نکردن عشق نیست.
و در ضمن مثل تصرف عدوانی هم قلب ادمو به درد نمیاره! داستان روونه، اذیت کننده نیست، نویسنده اجازه داده با جریان داستان پیش بریم بدون اینکه بخوایم این جریان سریع تر یا اهسته تر باشه

اصلن دوسش نداشتم
به قول دکتر شریعتی عشق آرام آرام می میرد پس چرا فردی با اینهمه موقعیت اجتماعی باید خودش رو سرگرم عشق یکطرفه بکنه😢

این کتاب جز کتابایی بود که خیلی تحت تاثیرم قرارم داد
با خوندن این کتاب پی بردم چقدر نسبت به خودم و اطرافم با دید بسته نگاه می کنم وخیلی وقتا رفتارای دیگران وبرای ساختن امید به منظور میگیرم واینکه حقیقت اثری است خفیف از چیزی دیگر…..  

من اهل کتابای عاشقانه نیستم ولی این رو دوست داشتم، به نوعی حس و حال استر رو کاملا درک میکردم شاید چون واقعا تجربش کرده بودم. همینطور جملاتی که توی بحث ها و از تو ذهن استر میگذشت جملات قابل تاملی بود. کتابی نبود که راحت خونده شه و تموم شه. علی رغم حجم کمش خوندش زمان بر بود چون اکثر جملاتش نیاز به تفکر داشت.

سلام
سینای عزیز، از آنجا که من عضو شورای کتاب کودک هستم، به خودم اجازه میدم نظرم رو به شما بگم
پرسیده ای “مناسب سن من” و به همین دلیل می گویم شاید بعضی از این کتابها مناسب سن نوجوانان نباشند و بجای آن کتابهای بهتری برای سن شما هست. مثلا مجموعه موفق “پارسیان و من” نوشته آرمان آرین.
و اگر دوست داشته باشی، شما رو ارجاع میدم به سایت بسیار خوب “کتابک” که مثل همین سایت “کافه بوک” بسیار مفید و دوست داشتنیه اما برای کودکان و نوجوانان و البته بزرگترهای اونها. مطالب خواندنی داره شامل معرفی کتاب به تفکیک گروه سنی و مقالات مفیدی هم داره.
خیلی عالیه که دغدغه کتاب داری. سلامت و شاد و پیروز و سربلند باشی.

عشقی شکل می گیرد مثل اغلب عشق ها … پایان می یابد مثل اغلب عشق ها … ولی نحوه نگارش نویسنده که طرز فکر و زاویه دید او را می نمایاند در خور تامل است . سیر این عشق و اوج و فرود آن را می توان کاملا حس کرد … و دو صفحه آخر درباره امید … آنچه انگیزه زندگی ماست … عالی بود . شاید باید این مسیر را رفته باشی تا معنای انگل را بفهمی …

کتاب تصرف عدوانی قطعا شاهکاره..جملاتش،جملات عمیق و تاثیرگذاریه….هرجمله اش ،حرف های زیادی رو باخودش به همراه داره.ترجمه کتاب بسیار روان و زیباست

کتاب فوق العاده ایی بود ; جز کتابهاییه که قطعن می خوام برای بار دوم بخونمش

تا حالا از خوندن کتابی تا این حد کلافه و عصبی نشده بودم،فقط می خواستم تموم شه هم رابطه استر اگه بشه اسمشو رابطه گذاشت و هم کتاب. جستارهایی در باب عشق رو شروع کردم که تمی مشابه داره ولی این کجا و آن کجا، به نظرم اگه دنبال کتابی مفهومی تر،عمیق تر،کاربردی تر و ملموستر هستین جستارهایی در باب عشق انتخاب مناسبتریه، با احترام به دوستداران این کتاب😊

سلام،

من ۱۵ سالمه به نظر شما رمانهایی مثل°مردی به نام اوه° °ناتور دشت° °پرونده هری کبر° °ملت عشق°
وقتی °خاطرات دروغ° میگویند
به درد سنم میخوره؟
حالا بازم هست دیگ بعضیاشو گفتم
ممنون

سلام.
شاید بعضی از این کتاب‌ها برای شما جذابیت نداشته باشند اما خواندن کتاب همیشه مفید هستش. اگر الان این کتاب ها رو درک نکنید، می تونید بعدها دوباره بخونید و بهتر درک کنید.

نویسنده چقد ریزه‌کاریهایی که تو این کتاب ازش حرف زده. از همان ابتدا مشخصه پایان داستان چیه ولی مهم حرفاییه که استر با خودش می‌زنه. شاهکاره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *