نشانک

بهترین کتاب های دنیا | اینفوگرافیک

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

ایده بوک

ما در کافه‌بوک کتاب های زیادی را معرفی کرده‌ایم اما هیچوقت لیستی از بهترین کتاب های دنیا را ارائه نکردیم. در این مطلب قصد داریم با ارائه‌ی یک اینفوگرافیک جذاب، که براساس اطلاعات به دست آمده تا سال ۲۰۱۳ طراحی شده است، بهترین کتاب های دنیا را به شما معرفی کنیم.


در ادامه بیشتر در مورد کتاب‌های این لیست صحبت خواهیم کرد.

اینفوگرافیک بهترین کتاب های دنیا

معرفی بهترین کتاب های دنیا

همان‌طور که اینفوگرافیک را مطالعه کردید، ادبیات انگلیس از نظر تعداد کتاب‌ها بیشترین سهم را در میان محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا دارد. بعد از آن ادبیات آمریکا خودنمایی می‌کند.

در ادامه معرفی کوتاهی از هر کتاب خواهیم داشت.

  • کتاب اُدیسه اثر هومر (یونان)

ادیسه یکی از دو کتاب کهن اشعار حماسی یونان اثر هومر و از جمله بهترین کتاب های دنیا است. ادیسه هومر در ادبیات یونان و اروپا چیزی شبیه شناهنامه‌ی فردوسی برای ایرانیان است. کتاب به صورت مجموعه‌ای از سرودها گردآوری است.

ادیسه سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا، ادیسیوس یا الیس فرمانروای ایساکا می‌باشد. در این سفر که بیش از بیست سال به درازا می‌انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش آمده. در نهایت ادیسیوس که همگان گمان مینمودند کشته شده، به وطن خود باز گشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزند خود کوتاه می‌کند.

جالب است بدانید کتاب ادیسه بیشتر از هر کتاب دیگری در دنیا به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

  • کتاب قرآن کریم

کتاب خداوند که معجزه پیامبر اسلام نیز می‌باشد، بیشتر از هر کتاب دیگری در دنیا وجود دارد. شمار این کتاب بیشتر از ۳ میلیارد جلد است و به ۵۰ زبان مختلف ترجمه شده است.

  • کتاب رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر (انگلیس)

رومئو و ژولیت تراژدی نوشته‌ شده توسط ویلیام شکسپیر در شمار بهترین کتاب های دنیا قرار دارد. این کتاب در مورد دو عاشق ناکام است که در نهایت مرگ پایان کارشان می‌شود. این نمایشنامه یکی از محبوب‌ترین نمایشنامه‌های شکسپیر در زمان حیاتش می‌باشد و در کنار هملت یکی از نمایشنامه‌هایی است که بر روی پرده رفته‌است. امروزه از شخصیت‌های اصلی داستان به‌عنوان عاشقان آرمانی یاد می‌شود.

  • انجیل شاه جیمز

بعد از قرآن، این کتاب بیشترین آمار چاپ را با دو و نیم میلیارد جلد در دست دارد. اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب را می‌توانید در ویکی پدیا بخوانید.

  • دن کیشوت اثر سروانتس (اسپانیا)

کتاب دن کیشوت با ترجمه درخشان محمد قاضی به راستی یکی از بهترین کتاب های دنیا است که هرکسی آن را بخواند از آن لذت می برد.

دن کیشوت داستان نجیب‌زاده‌ای میانسال است که شب و روز کتاب و داستان پهلوانی می‌خواند و در این زمینه حتی یک کتاب هم وجود ندارد که او نخوانده باشد. همه‌ی پهلوانان و شوالیه‌ها را می‌شناسد و ماجراهایی که بر سر آن‌ها آمده است، از بر دارد. حال در دورانی که دیگر پهلوانی رونق ندارد، دن کیشوت تحت تاثیر کتاب‌ها و تخیلات ذهنی خودش، تصمیم می‌گیرد زره بپوشد، کلاه‌خود بر سر بگذارد، شمشیر به دست بگیرد و سوار بر اسب ناتوان‌تر از خودش عدالت را در دنیا برقرار کند و از مظلومان در برابر حاکمان ظالم و ستمگر دفاع کند.

»لینک: معرفی کتاب دن کیشوت در کافه‌بوک

  • کتاب رابینسون کروزوئه اثر دانیل دفو (انگلیس)

رابینسون کِروزوئه یا رابینسون کروسو  مشهورترین رمان نویسنده انگلیسی دانیل دِفو است. این کتاب یک خود زندگینامه منحصر به‌ فرد روحانی و خیالی است که لقب «پدر رمان انگلیسی» را برای خالقش به ارمغان آورد.

قهرمان داستان زندگی مرفه خود در بریتانیا را برای مسافرت در دریاها رها می‌کند. پس از اینکه از یک کشتی شکستگی جان سالم به در می‌برد، ۲۸ سال را در یک جزیره و اغلب به تنهایی به گذران زندگی می‌پردازد تا آنکه زندگی یک بومی وحشی آن جزیره را نجات داده و نام «جمعه» بر وی می‌نهد. این دو مرد سرانجام آن جزیره را به مقصد بریتانیا ترک می‌کنند. دفو شاید بخشی از کتابش را بر اساس تجارب واقعی یک ملوان اسکاتلندی به نام الکساندر سِلکرک نگاشته باشد که به سال ۱۷۰۴ پس از ستیز با ناخدای کشتی، وی را به درخواست خودش در ساحل جزیره‌ای خالی از سکنه رها کردند.

  • رویای تالار سرخ اثر سائو شچین (چین)

این کتاب از شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین و از بهترین کتاب های دنیا بشمار می‌آید که در زمان دودمان چینگ نوشته شده‌است. رمان یک روایت عاشقانه است و ماجرای بائویو اشراف‌زاده و علاقه او به دو عموزاده‌اش و تردید او در انتخاب میان آن دو را روایت می‌کند.

این کتاب فقط به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

  • غرور و تعصب اثر جین آستین (انگلیس)

داستان کتاب غرور و تعصب از جایی آغاز می شود که مردی ثروتمند و خوش سیما به نام «بینگلی» در همسایگی خانواده‌ی «بنت» سکونت می‌کند. خانم بنت که شدیداً علاقمند است برای دخترانش همسری مناسب پیدا کند، درصدد است که توجه آقای بینگلی را جلب کند و…

  • داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز (انگلیس)

این رمان پرفروش‌ترین رمان تک جلدی جهان و از بهترین کتاب های دنیا است. داستان آن در مورد جوانی است که تحت تعالیم اشرافی‌گرائی‌های فرانسوی در سالهای منتهی به انقلاب قرار دارد و خشونتهای انقلابیون را نسبت به اشراف سابق، در سالهای اول انقلاب فرانسه به تصویر می‌کشد.

  • افسانه های اندرسون اثر هانس کریستیان آندرسن (دانمارک)

افسانه های اندرسون شامل مجموعه داستان هایی برای کودکان و نوجوانان است که از معروف‌ترین داستان‌های او می‌توان از پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراتور نام برد.

  • بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن (فرانسه)

مردم جهان متوجه موجود ناشناسی می‌شوند، که در اعماق آب‌ها زندگی می‌کند. عده‌ای گمان می‌کنند او یک کوسه بزرگ است، اما عدهٔ دیگری معتقدند که او نوعی هیولای دریایی ناشناخته‌است. اما کمتر کسی می‌تواند تصورش را بکند، که آن موجود، وسیله‌ایست ساخته دست بشر.

پروفسور «آروناکس» به همراه «ندلند» که صیاد نهنگ است، و یک دوست دیگر، با یک کشتی تحقیقاتی به جستجوی این هیولای زیر آب می‌روند. اما کشتی در اثر برخورد با آن موجود آسیب می‌بیند و پروفسور «آروناکس» و همراهانش، از یک زیردریایی سر درمی‌آورند. چیزی که تا کنون مانندش را ندیده و حتی تصورش را هم نکرده‌اند.

  • آلیس در سرزمین عجایب اثر لوئیس کارول (انگلیس)

آلیس در سرزمین عجایب که یکی از بهترین کتاب های دنیا است در ایران نیز بسیار معروف است. این رمان شامل خیالی سفر دختری به نام آلیس را تعریف می‌کند که به دنبال خرگوش سفیدی به سوراخی در زمین می‌رود و در آنجا با ماجراهای عجیبی روبه رو می‌شود. این کتاب که برای کودکان منتشر شده است از بهترین کتاب های دنیا در طول تاریخ به شمار می رود.

  • ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین (آمریکا)

ماجرای این کتاب درباره پسری به نام هاکلبری فین و برده ای فراری به نام جیم است که تلاش می کنند راهی برای رسیدن جیم به آزادی پیدا کنند. آنها درگیر ماجراهای زیادی می شوند و با افراد جالبی مواجه می شوند. تم اصلی این داستان کشمکش های وجدانی و اخلاقی هاکلبرفین با خودش است و این که چگونه این کشمکش ها در طول داستان هاک را تغییر می دهد.

  • او: تاریخ یک ماجراجویی اثر اچ. رایدر هگرد (انگلیس)

این رمان در سال ۱۸۸۷ به صورت سریالی در مجله گرافیک به چاپ رسید و به دلیل استقبال فوق العاده خوانندگان به صورت کتاب به چاپ رسید و تاکنون نیز در حال تجدید چاپ است. این اثر یکی از آثار کلاسیک ادبیات تخیلی و جز بهترین کتاب های دنیا است.

رمان شرح سفر شخصی به نام هوراس هولی و همراهش به یک سلسله پادشاهی گمشده در قاره آفریقا است. آنها با قبایل اولیه و ملکه ای رازآمیز برخورد می‌کنند و…

  • ماجرای شرلوک هلمز اثر آرتور کانن دویل (انگلیس)

شرلوک هولمز، از جمله بهترین کتاب های دنیا در ژانر پلیسی – معمایی است. هلمز کارآگاه داستانی است که شهرتی بیش از آفریننده‌ی خود دارد و تا کنون خوانندگان بسیاری را مجذوب ماجراهای پیچیده و پر هیجان خود کرده است. بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۳ سری کتاب‌های شرلوک هولمز و دکتر واتسن چاپ شدند.

  • دراکولا اثر برام استوکر (انگلیس)

دراکولا از بهترین کتاب های دنیا در ژانر ترسناک است که در سال ۱۸۹۷ نوشته شده است. شخصیت اصلی این رمان کنت دراکولای خون آشام است.

داستانی از تلاش دراکولا برای سفر از ترانسیلوانیا به انگلستان، برای پیدا کردن خون تازه و گسترش خون آشام ها و هم چنین شرح جنگ میان دراکولا و گروه کوچکی از زنان و مردان به رهبری پروفسور ون هلسینگ، می‌باشد.

  • گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتزجرالد (آمریکا)

نیک کراوی از اهالی غرب میانه آمریکاست و برای ادامه زندگی به ساحل شرقی آمریکا آمده است. نیک در همسایگی فردی به نام جی گتسبی زندگی جدید خود را در غرب آغاز می‌کند. گتسبی بسیار ثروتمند است و بخاطر مهمانی‌های باشکوهی که در خانه اربابی‌اش برگزار می‌کند شهره خاص و عام است. در مورد ثروت هنگفت او و اینکه این ثروت چگونه بدست آمده است شایعات زیادی بر سر زبان‌ها است. هیچ‌کس چیزی از گذشته وی نمی‌داند و…

»لینک: معرفی کتاب گتسبی بزرگ در کافه‌بوک

  • بربادرفته اثر مارگارت میچل (آمریکا)

داستان کتاب از این قرار است که اسکارلت بزرگ ترین دختر میچل صاحب مزرعه پنبه تارا تنها به یک چیز می‌اندیشد؛ ازدواج با اشلی ویلکز پسر مالک مزرعه مجاور. در یک مهمانی در خانه ویلکز اسکارلت به اشلی اظهار علاقه می کند ولی اشلی عنوان می کند که به ملانی دختر عمویش می خواهد ازدواج کند و…

  • هابیت اثر جی. آر. آر. تالکین (انگلیس)

در روستای شایر نجیب‌زاده روستایی جوانی به نام بیلبو بَگینز زندگی می کند که چندان بزرگتر از یک خرگوش بزرگ یا یک آدم کوچولو نیست، ‌با پاهای کاملاً بی‌صدا و بدنی پوشیده از موی بلند ابریشمین. او بورژوای ساده‌ای به شیوه انگلیسی است که در رفاه و آسودگی و کم‌میلی نسبت به تلاش و با عادت به تنبلی درون خانه‌ای زندگی می‌کند که نیاکانش به بهترین شکلی سامان داده‌اند.

همه چیز طبق روال عادی پیش میرود تا روزی که سیزده دورف به همراه گندالف، جادوگر بزرگ پا به روستای شایر می گذارند و…

اقتباس سینمایی از این کتاب نیز بسیار بسیار مشهور و دیدنی است.

  • سپس هیچ‌کدام باقی نماندند اثر آگاتا کریستی (انگلیس)

ده نفر. هفت مرد و سه زن، توسط افرادی به ظاهر مختلف دعوت می‌شوند که تعطیلات خود را در جزیره‌ای دورافتاده به نام «جزیرهٔ زنگی» بگذرانند. بعضی از آن‌ها قبلاً همدیگر را سر موضوعی می‌شناخته‌اند؛ ولی بیشترشان قبل از رفتن به جزیره هیچ‌گاه یکدیگر را ندیده بوده‌اند.

این ده نفر هر کدام به گونه‌ای در گذشتهٔ خود باعث قتل یک فرد شده‌اند. پس از گذشت مدتی در جزیره، آن‌ها متوجه می‌شوند که همه از سوی یک فرد به آن جا دعوت شده‌اند و…

  • شازده کوچولو اثر اگزوپری (فرانسه)

شازده کوچولو که از بهترین کتاب های دنیا است، «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است.

سال ۱۹۳۵، هواپیمای سنت اگزوپری، که برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون تلاش می‌کرد، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان‌جا فرودآمد. همین سانحه دستمایه الهام شازده کوچولو شد که در آن شخصیت قهرمان داستان، خلبانی بی‌نام، پس از فرود در کویر با پسر کوچکی آشنا می‌شود. پسرک به خلبان می‌گوید که از سیارکی دوردست می‌آید و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصمیم می‌گیرد برای اکتشاف سیاره های دیگر دیار خود را ترک کند و…

  • کتاب ۱۹۸۴ اثر جرج اورول (انگلیس)

کتاب ۱۹۸۴ یک رمان تخیلی محسوب می شود که در رد نظام‌های تمامیت‌خواه (توتالیتر) و کمونیسم نوشته شده است. ۱۹۸۴ در میان بهترین کتاب های دنیا قرار دارد.

شخصیت اصلی کتاب ۱۹۸۴ وینستن اسمیت است که در وزارت حقیقت کار می‌کند. وینستن تنها زندگی می‌کند و با اینکه کارمند حزب است از آن تنفر دارد و بنابر یک سری از حوادث و اتفاقات که در کتاب نقل شده است، می‌داند که حزب، حیقیقت و باورهای مردم را تحریف می‌کند و…

»لینک: معرفی کتاب ۱۹۸۴ + اینفوگرافیک در کافه‌بوک

  • شیر، کمد و جادوگر اثر سی. اس. لوئیس (انگلیس)

شیر، کمد و جادوگر عنوان اولین جلد از سری رمان های سرگذشت نارنیا نوشته سی. اس. لوئیس است که در تاریخ ۱۶ اکتبر ۱۹۵۰ برای اولین بار به چاپ رسید. این کتاب یکی از بهترین کتاب های دنیا است و شاهکاری در ادبیات فانتزی است.

اقتباس سینمایی از کتاب نیز بسیار مشهور است.

نارنیا نام دنیایی است که از سوی سی. اس. لوییس خلق شده و فرمانروای آن شیری به نام اصلان است. این دنیا، دنیایی موازی در کنار دنیای ما، اما با قوانین خاص خود است که موجوداتی جادویی و اساطیری مانند کوتوله‌ها، فان‌ها، غول‌ها، جادوگرها و… در آن زندگی می‌کنند. در این دنیا برخی از حیوانات توانایی صحبت کردن دارند، مانند خرس‌ها، موش‌ها، سنجاب‌ها و…، البته حیوانات عادی که قادر به صحبت نیستند نیز ساکن نارنیا هستند و…

  • ناتور دشت اثر سالینجر (سلینجر) (آمریکا)

هولدن کالفیلد نوجوانی هفده ساله‌ است که در لحظهٔ آغاز رمان، در یک مرکز درمانی بستری است و ظاهراً قصد دارد آن‌ چه که پیش از رسیدن به این‌ جا از سر گذرانده برای کسی تعریف کند و همین‌ کار را هم می‌کند و رمان نیز بر همین پایه شکل می‌گیرد.

»لینک: معرفی کتاب ناتور دشت در کافه‌بوک

  • ارباب حلقه‌ها اثر جی. آر. آر. تالکین (انگلیس)

عنوان این مجموعه به شخصیت منفی این داستان، سائرون اشاره دارد که قبلا حلقه‌ی یگانه را خلق کرده تا بر دیگر حلقه‌های قدرت تسلط داشته باشد و از ‌آن‌ها به عنوان سلاحی برای فتح و تسلط بر سرزمین میانه استفاده کند.

این داستان در سرزمینی خیالی به نام سرزمین میانی که در زبان الفی به نام آردا شناخته می‌شود در جریان است. از شخصیت‌های معروف داستان می‌توان بهآراگورن و سائورون اشاره کرد. آراگورن پسر آراتورن که از نژاد نومه نور است، وارث پادشاهی فراموش شده الندیل و ایزیلدور در سرزمین میانه است. آراگورن پس از نابود شدن سائرون به عنوان پادشاهاله سار تاج گذاری کرد و صلح را به ارمغان آورد و…

  • کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی (آمریکا)

رمان کشتن مرغ مینا از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می‌شود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام اتیکاس فینچ است که دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام تام رابینسون را که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچکی به نام مِیکوم، آلاباما محاکمه می‌شود، به عهده می‌گیرد.

مردم این شهر در رمان، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. اتیکاس فینچ، وکیلی انسان‌دوست، جسور و شجاع و پدری مهربان و دوست‌داشتنی است. او با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع می‌کند و…

  • کاترپیلار خیلی گرسنه اثر اریک کارول (آمریکا)

این داستان زیبا که از بهترین کتاب های دنیا است روایتگر کرم پروانه – کاترپیلار – گرسنه ای است که زندگی اش به عنوان موجودی کوچک و ناچیز در یکشبنه روزی از تخمی که روی برگی افتاده شروع می شود و تا هفته بعد که به یک پروانه زیبا تبدیل می شود،‌ در کالبد کرم ادامه می یابد و…

مخاطبان این رمان، کودکان و نوجوانان هستند.

  • تپه واترشیپ اثر ریچارد آدامز (انگلیس)

نام رمان نیز برگرفته از تپه‌ای است که در مجاورت محل زندگی ریچارد آدامز قرار داشته است. ماجرا درباره گروهی از خرگوش‌ها است که از زادگاه خود به ناچار فرار می‌کنند و در جستجوی منزل‌گاه جدید با خطرات زیادی روبرو می‌گردند و…

  • نقل قول هایی از مائو اثر مائو تسه تونگ (چین)

نقل‌قول‌هایی از مائو تسه‌تونگ کتابی از منتخب سخنان و نوشته‌های مائو تسه‌تونگ، رهبر اسبق حزب کمونیست چین است، که از ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۶ انتشار یافت، و به‌طور گسترده‌ای در طول انقلاب فرهنگی چین توزیع شد.

این کتاب نوشته خود مائو نیست. بلکه تمام آن گردآوری نقل‌قول‌هایی از او در جاهای مختلف و به مناسبت‌های گوناگون است.

  • رمز داوینچی اثر دن براون (آمریکا)

ماجرای داستان حول یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت می‌گردد که پیش از این کتاب نیز در موردش صحبت شده است و تاریخ‌دانانی با آن موافقند. کتاب «خون مقدس، جام مقدس» منبع اصلی براون برای این تئوری‌ها بوده است. طبق این تئوری عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده است و صاحب فرزند شده است و کلیسای کاتولیک و واتیکان با اطلاع از این قضایا قصد در پنهان کردن آن‌ها داشته‌اند. در ضمن «جام مقدس» نه یک شیئی بلکه خود مریم مجدلیه است.

داستان کتاب در کشورهای فرانسه و بریتانیا و در بعضی اماکن مشهور این دو کشور اتفاق می‌افتد و…

  • هری پاتر اثر جی. کی. رولینگ (انگلیس)

هَری پاتِر نام مجموعه‌ای از رمان ‌های سبک خیال‌پردازی است که توسط نویسندهٔ انگلیسی، جی.کی. رولینگ نوشته شده‌ است. این کتاب‌ها به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش، رون ویزلی و هرمیون گرنجر، در مدرسهٔ علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازند.

  • سه گانه میلنیوم اثر استیگ لارسن (سوئد)

سه‌گانه میلنیوم نام یک مجموعه رمان جنایی پرفروش که توسط نویسنده سوئدی استیگ لارسن خلق و نوشته شده است. شخصیت‌های اصلی در این سری لیسبت سالاندر دختری بیست تا سی ساله با حافظه‌ای قوی و روابط اجتماعی ضعیف و میکائیل بلومکویست یک محقق روزنامه‌نگار و ویراستار مجله‌ای به نام میلنیوم هستند.

هنگامی که استیگ لارسن شروع به نوشتن این سری کرد، قصد نوشتن ده کتاب را داشت اما بدلیل مرگ ناگهانی و زودهنگام، او فقط توانست سه نسخه اول و نیمی از قسمت چهارم را تمام کند.

نظر شما در مورد لیست بهترین کتاب های دنیا چیست؟ کدام یک از این کتاب ها را خوانده‌اید؟ لطفا نظرات خود را ما به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1178
دوست نداشتم: 737
میانگین امتیازات: 1.6

چاپ کتاب

106 دیدگاه در “بهترین کتاب های دنیا | اینفوگرافیک

باتشکر بابت مطالب مفیدی که درمورد کتاب ها تهیه کرده اید
جای کتاب های جان شیفته وژان کریستف آثار جاودان رومن رولان بسیار خالی است.

به جز کشتن مرغ مینا، دن کیشوت و ۱۹۸۴ که در این فهرست بود ده کتاب دیگه هم به نظرم شایسته حضور در بهترین ها هستن
۱- کتاب دزد (مارکوس زوساک)
۲- در جستجوی زمان از دست رفته (مارسل پروست)
۳- کنت مونت کریستو (الکساندر دوما)
۴- همه چیز فرو می پاشد (چینوا اچه بی)
۵- کوری (ژوزه ساراماگو)
۶- تمام نورهایی که نمیبینیم (آنتونی دوئر)
۷- یک هزار خورشیدرو (خالد حسینی)
۸- بادبادک باز (خالد حسینی)
۹-آنا کارنینا (لئو تولستوی)
۱۰- کیمیاگر (پائولو کوئیلو)

لیست خوبیه
ولی دوتا از بهترین کتاب هایی که خوندم
اول سینوهه دوم زوربای یونانی
کتاب زیاد خوندم از صادق هدایت و خالد حسینی و البر کامو و…
البته که کتاب سلیقه ای هست
تا الان ۱۰۰ تا کتاب خوندم که که شاید ۲۰ ۳۰ تاش از این بوده ولی در هر صورت به قول دوستم کتابی که ارزش دوبار خوندن و نداشته باشه یبار خوندنشم اشتباهه 😐
که تا الان ۲ ۳ تا از کتابامو دیگه دلم نمیخواد بخونمشون😂

سلاااااااااااااام
میگم ای اهالی کتاب خوان ایا گروهی کانالی جایی دارید که با هم تبادل نظر کنید ؟
من اولین بارو به طور تصادفی وارد این سایت شدم و همه کامنتارو خوندم و بلافاصله همگی کتاب هارا سرچ کرده و موضوعاتشان را دراورده و در لیست خواندن خود قرار داده :)))))))))
خب یه محیط بهتر با فضای کاربری راحتتر اگر امکانش باشه بزنید
لیست پیشنهادی خودم که تو کامنتا اثری از اینا ندیدم: وقتی نیچه گریه کرد :)))خخخ کتابای ارودین د یالوم همگی .
کتابای فالاچی خوبن همه شون تقریبا
خانواده تیبو
تنهایی پرهیایو
مسعله اسپینوزا
سرزمین جاوید در مورد کوروش و هخامنش هست
نیمه تاریک وجود
فرانکناشتاین البته سلیقه ی همه نیست
ووووووووووووو خیلیای دیگ
خلاصه که اون گروهو بزنین دیگ

کتاب شاید عروس دریایی و همینطور مغازه ی خودکشی قشنگ ترین کتابهایی بودن که من خوندم توصیه میکنم بخونیدشون

جای بینوایان بین کتابها واقعا خالی بود

سلام سپاسگزارم بابت معرفی کتاب های خوب 🌹

سلام،کتاب کیمیاگر فوق العادست حتما بخونید.
اگه تونستید کتاب اثر مرکب هم بخونید.

برترین کتاب ها:
۱۹۸۴
قلعه حیوانات
بینوایان
ملت عشق
کوری
طاعون و
بیشعوری
بهتر از اینا واقعا نیست

کتاب چهل قانون عشق ( ملت عشق ) اثر الف شافاک عالیه😌

کتاب های ۱۹۸۴،قلعه حیوانات و شازده کوچولو بسیار جذاب هستند.
کتاب صد سال تنهایی هم میتواند برای بعضی جذاب و بعضی هم کاملا برعکس باشد.
کتاب های هری پاتر،بینوایان و دن کیشوت هم زیبا هست.

بی سلیقه گی که بینوایان این شاهکاری که هر انسانی باید یکبار بخونه رو داخل لیست نداشتین

سلام. عزیزان چرا اشتباه مترجم محترم کتاب “رابینسون کروزو” را که عنوان آن را “رابینسون کروزوئه” نوشت تکرار می کنید ؟! ( همین اشتباه در مورد کتاب کلبه عمو تام که اشتباها عمو “توم” عنوان شده وجود داره. ).

سلام من چند بار تو گوگل بهترین ترجمه برباد رفته را زدم اما دقیق معلوم نیست کدوم از بقیه بهتره خواستم از شما بپرسم بهترینش یا باحالترینش کدومه

سلام – ما هنوز این کتاب و ترجمه های مختلفش رو بررسی نکردیم اما اگر این کار رو انجام بدیم در درجه اول روی ترجمه حسن شهباز کار می کنیم.

سلام کتاب های جورج اروول رو پیشنهاد می کنم مثل قلعه ی حیوانات و ۱۹۸۴

قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ جرج ارول بیظیرن..
اجازه میخوام یه فیلم هم حتما ببینید که بسیار تاثیر برانگیزه.‌‌
فیلم ۱۲ مرد عصبانی ( در مورد بررسی قاتل بودن یا نبودن یک پسر که متهم است پدرش رو کشته)

سلام کتاب بینظیر شیطان و دوشیزه پریم حتما مطالعه کنید من شیفته این کتاب شدم دختر کشیش و کیمیاگر کتاب های پائلو کوئلیو فوق العادست و کافکا

سلام الهی تاقیامت زنده باشید درسال ۹۷به عنوان مروج برترکتاب خوانی کشورمعرفی شدم سئوالی که دارم :اجازه دارم معرفی کتاب های شمارادرقالب کتابی مثلا باعنوان ۵۰کتاب دریک کتاب چاپ کنم؟البته محض ریاجهت اطلاع عرض کنم دوکتاب بانام های بجنوردگذرگاه شمالی خراسان و دانشوران بجنوردرابه چاپ رسانده ام ودرحدود۱۰۰۰مقاله ، یادداشت ، گزارش و… نیزازمن درروزنامه های مختلف چاپ شده است ؟

سلام – با ذکر منبع و درج آدرس سایت ایرادی نداره دوست گرامی

سلام
من اخیرا یه کتاب خوندم به نام «دریافت الهام» اثر دکتر هنری رید
واقعا محشره
دیدم اصلا به زندگی عوض شده و خیلی خیلی حالم خوب شده.
کتاب بی‌نظری یه
تو این کتاب به ندای درون اشاره میکنه و می‌گه چجوری میشه تو وقت تصمیم گیری از قلبمون بخایم به ما بگه کدوم انتخاب به نفع ماست.
این کار رو میگه تو شش قدم چجوری باید انجام بدیم.
اصلا میگه چجوری از قلبمون بپرسیم که در وقت ناراحتی چجوری خودمون رو آروم کنیم. بفهمیم واسه چی دنیا اومدیم و چرا زندگی بهمون نیاز داشته.
بینظیره بی نظیر
فکر کنم کتابفروشی جیحون توی انقلاب داشته باشتش

سلام. ممنون از زحمتی که کشیدید. چه اینفوگرافیک خوبی!
کاش فایلش رو برای دانلود در صفحه قرار می دادید که بتونیم اونو با کیفیت بالا پرینت بگیریم. من مسئول یکی از کتابخانه های عمومی هستم و این اینفوگرافیک برای چاپ و نصب در کتابخونه عالیه.

سلام – در اینجا فایل اصلی آپلود شده و کیفیت این اینفوگرافیک بهتر از این نمیشه.

خب دوستی گفته بودند جای کتابهای جوجو مویز خالیه… بنظرم من پیش از تو پس ارتو باز هم من اینها به درد متولدین دهه ۸۰ بیشتر نمیخوره ….
از مارگارت اتوود کتاب بذر جادو رو توصیه میکنم که بسیار هم عالی ترجمه شده خانم نیلوفر خوش زبان.

جز از کل
بادبادک باز
عذاب وجدان از آلبا دسس پدس
اینها واقعا بینظیر هستند.
کتابهایی مثل ملت عشق ، پله پله تا ملاقات خدا ، عارف جان سوخته که درباره شمس و مولانا هست هم قطعا ارزش خوندن دارند.

قطعا جای خالی سلوچ جاش خالیه تو این لیست.
همچنین کوری و بینایی.
برای دوست داران رمانهای عشقی کتاب وقتی عاشق شدیم از دنیس لیهان و پیشنهاد میدم خیلی زیبا و قشنگ و گمراه کننده و کلا عالی هست.و اصلا قابل قیاس با اون داستانهای عشقی مویز نیست. احساسی که به خواننده دست میده اینه که دائم دچار تلاطم میشی و اصلا یکنواخت نیست…..

سلام و خسته نباشد
دربین کتابها و نویسنده های معرفی شده واقعا جای کتاب های آقای مصطفی مستور خالی هست من بیشتر این کتاب ها رو خوندم و آثار خیلی خوبی هم هستند

پیشنهاد میکنم کتاب room و کوری رو حتما بخونید ک واقعا فوق‌العاده هستن

یقینا کتاب های نام برده شده شماری از بهترین کتاب های دنیا هستن اما باید بگویم این مطالب ناکامل بوده کتاب های بزرگ،شاهکار،معروف و بهتری نیز وجود دارد همانند آرزو های بزرگ،کیمیاگر،قلعه حیوانات،جاناتان مرغ دریایی،شاهزاده و گدا،سرود کریسمس و …
اما باید بگویم در این بین آثار چارلز دیکنر بی نقص ترین و بهترین آثاز تاریخ بشریت می توانند مورد خطاب قرار گیرند
متشکرم

سلام کتاب صادق هدایت سگ ولگرد هم عالیه

کتاب های قله حیوانات و آرزوهای بزرگ هم واقعا شاهکار هستند مخصوصا قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول رو نگفتید این کتاب واقعا محشره حتما پیشنهاد میکنم بخونیدش البته نسخه اصلش رو

باهات کاملا موافقم البته الان نمیشه نسخه اصلی یا همون بدون سانسورشو راحت پیدا کرد

کتاب حسنى و مرغ فلفلى بهترین کتابه

هری پاتر عالی و پر از زیبایی است.
به نظرم کتاب های من پیش از تو، پس از تو، باز هم من هم لیاقت این لیست را دارند.

کتاب هری پاتر واقعن شاهکاره،ولی یه شاهکار تخیلی ک صرفا ب درد نوجوونا میخوره و حرفی برا گفتن نداره
من پیش از تو و اینا رو هم ک صرفن ب درد دخترای نوجوون میخوره، و فقط وقتتو میگیره و اخرش ک تموم شد میگی خوب ک چی
نظره نویسنده بسیار عالی بوده
خوشحالم که همچین کتابایی مثه کتابای جوجو مویز رو توشون ندیدم

باعرض سلام و ادب و تشکر از سایت خوبتون.من میخوام واسه روز معلم به یکی از استادان دانشگاهم که خانمی حدودا سی ساله هستند یک کتاب هدیه بدم ولی متاسفانه نمیدونم چه کتابی باشه که متناسب با جایگاه ایشون باشه.لطفا اگر ممکنه من رو در این مورد راهنمایی بفرمایید

سلام – رمان‌هایی که در این مطلب مشاهده کردید از جمله بهترین کتاب‌های دنیا و برای هدیه دادن هم مناسب هستند. همچنین می‌توانید از دیگر مطالب سایت استفاده کنید و یک هدیه مناسب انتخاب کنید.

سلام اتحادیه ابلهان بخوانید خیلی عالیه جزء از کل هم محشره

کتاب بادبادک باز بااین که تواین لیست نبود اما واقعا محشره!!
پیشنهاد میکنم بخونیدش و ازدستش ندید

میتونم بگم کتاب ۱۹۸۴ یه شاهکاره…
از دستش ندید..

کتاب غرور تعصب با کتابای ولیام شکسپیر خیلی خوبه کتابای هری پاترم عالین بر بلندی های بادگیر اثر املی برونته خیلی دوس داشتم

دکتر ژیواگو بهترین کتابیه که تا حالا خودم شاهکار بوریس پاسترناک.حتما بخونید.ارابه خدایان هم عالیه

حماسه گرگ و میش یکی از بهترین کتاب های جهان است که شما اینجا اسمش رو نزدین

بنظرم کتایی مثل کیمیاگیر و جاناتان مرغ دریایی و قلعه حیوانات فوق العاده ن

بنظرم نمیشه همیشه گفت فروش بالا دلیلی بر خوب بودن کتابه.گاهی اوقات عوامل محیطی خیلی تاثیر گذارن مثل تاریخ نوشتن کتاب و جغرافیای نویسنده.
کتابای ایرانی رو هم بزارید کتاب فوق العاده ای مثل کلیدر

یکی از بهترین کتابها قلعه حیوانات است!
اثر جورج اورول.
#همه آدمها باهم برابرند،اما برهی برابرترند!!!

کتابهای خوبی را معرفی کردید جز آنکه مربوط به مائو بود همه را خوانده ام ولی قطعاً آنها بهترین کتابهای دنیا نیستند بهترین کتابهای دنیا هنوز نوشته نشده اند!

به نظرم کتاب کالوس کاستاندا هم خیلی عالیه .

کیمیاگر یه شاهکاااره که متاسفانه اینجا نیس..

اثری از دن آرام شاهکار شولوخف در این لیست نیست و یقینا ناقصه

برای علاقه مندان به مطالعه کتاب نقش بزن خط مرگ را در دو جلد بی شک شما را با چالشی رویه رو خواهد کرد که تاکنون تجربه نکرداید..

فروش زیاد یک کالا هیچوقت به معنای خوب بودن اون کالا نیست.قطعا کتاب های بسیار بهتری ار کتاب های بالا وجود دارن که در لیست بالا نیستن مثل دیوید کاپرفیلد و جنایت و مکافات و…پس این تاپیک اشکال داره و باید مینوشتین پر فروشترین کتاب های تاریخ یا یه چیزی مثل این.

سلام سپاس از این لیست
خیلی مفید بود
ممنون از زحماتتون

بینوایان رو چرا نگفتین؟؟

سه شنبه ها با موری فوق العااااااااادستتتتتتتتتتتتتت

سه شنبه ها با موری عاااااالیه اصلا قابل توصیف نیست

چهار اثر فلورانس هم خیلی عالیه

به نظرم کتاب ملت عشق هم باید جزو این کتابها باشه 🙂

چرا هیچ کی راجع به کیمیاگر حرفی نمیزنه؟

واقعا

کتاب سقوط که نوشته خودمه بهترینه چرا که این اثر در حال بالغ شدن در ذهن منه این کتاب به زودی نوشته میشه اما شاید هرگز چاپ نشه چرا که داستان ……

لطفا در مورد آثار استاد بزرگ محمود دولت آبادى هم اطلاع رسانى کنید، کلیدر ، جاى خالى سلوچ و روزگار سپرى شده مردم سالخورده این کتابها بى نظیرن

کلیدر فقط داشته مینوشته تا تموم بشه پر ازرسوتی های ابتدایی هست .
جای خالی سلوچ شاید بهترین رمان ایرانی باشه

من خودم کتاب نسبت به همسنو سألام زیاد میخونم ملت عشق یکی از اونهاست همه سبکی میخونم شماها هم بخونید آرامش می ههه از همه مهم تر اطلاعا ت عمومیت میره بالا

کتاب خاطرات دختری از ایران -از ستاره فرمانفرمایان از نواده های قاجار بسیار منصفانه و بی غرض نوشته شده و بسیار جالب است –

کتاب قلعه حیوانات از جورج اورل

کتاب زندگی با عشق زیباست نویسنده آنرا متاسفانه فراموش کرده ام.
کتاب بینوایان و…..

سلامممنون از سایتتون
آیا کتاب مشهوری از این نویسندگان داریم که ترجمه نشده باشه؟

بله
اولیس اثر جیمز جویس
به نام گل سرخ اثر اومبرتو اکو

سلام ، امکان تهیه انلاین وجود داره ؟ اولیس به تازگی توسط مریم پدرام نیا ترجمه شده اما هنوز در دست رس نیست

ما که لذت بردیم دم شما گرم

سلام
نسخه الکترونیک اولیس تا آخر سال ۲۰۱۹ از طرف ناشر به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت
(همین ترجمه‌ی خانم پدرام‌نیا)

بجز کتاب قرآن به جای بعضی از کتاب ها می توانسید,کتاب امام غزالی یا کتاب مثنوی و معنوی و یا شاهنامه فردوسی می گذاشتید

نوشته محبوب ترین کتابهای تاریخ تاریخ بشریت .. سلیقه ایی که نیست. طبق آمار و ارقام بدست اومده

سلام .کتابھایی کہ معرفی کردین واقعا کتابھای فوق العادھ ای ھستن ولی کتابھای خیلی خوب دیگھ ای ھم بودن کھ میتونستن باشن توی این لیست

پس صد سال تنهایی چی؟

اکثرا چرتن
حالا میدونم سبکش متفاوته ولی یکم مسخرس ۱۹۸۴ جرج اورول رو بزار کنار هری پاتر

درکی از کتاب خوب نداری
هر کس یه سبکی رو دوست داره
یکی جذب داستان میشه
یکی جذب درون مایه و مفهوم

جای کتاب هایی مثل کوری اثر ساراماگو،سقوط اثر کامو،صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز و….توی این لیست خالیه

سلام توقع داشتم رمان خوشه های خشک اثر جان استاین بک رو هم توی این اینفوگرافیک قرار داده باشید…

سلام – ما فقط این اینفوگرافیک رو از منابع خارجی ترجمه کردیم.

دوست عزیز خوشه های خشم نه خوشه های خشک

نظرتون راجب پرونده ى بالتیمور و دکستر چیه؟

خواندن تنها برای لذت بردن نیست. کتابخوان باید به مسوولیت اجتماعی خود در قبال اوج گرفتن دانسته هایش متعهد باشد. یکی از این مسوولیت ها مسوولیت درست نویسی و پاسداری از زبانی است که با آن، از خواندن کتاب ها لذت می برد. ننویسیم “راجب”، بنویسیم “راجع به”

سلام پرااز کتابهای ایرانی نام نمیبرید مثلا چشمهایش بزرگ علوی که به نظرم بهترین عاشقانه سیساسی هست یا اثار هدایت جلال…نویسنده خوب کم نداریم

سلام – کتاب هایی که به آن ها اشاره کردید و همچنین دیگر کتاب های خوب ایرانی در قسمت رمان ایرانی معرفی شده اند.

شازده کوچولو هابیت هری پاتر ایلیاد ادیسه قران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *