انتشارات متخصصان

کتاب افسون انرژی

هزار و یک کتاب قبل از مرگ

برای معرفی کتاب افسون انرژی کافی است قبل از همه به نام آن توجه شود. انرژی به عنوان یک واحد فیزیکی با واژه‏‌ی افسون پیونده خورده که راه به جهانی رازآلود می‌‏برد. جذابیت رازآمیز عنوان افسون انرژی، خبر از دیگرگونه بودن مفهوم انرژی در این کتاب می‏‌دهد.

این کتاب را که باز می‏‌کنید از همان شروع مولف با ترسیم یک موقعیت ساده و روزمره، مفهوم انرژی را به چالش کشیده است: او می‌‏خواهد ما به این نکته فکر کنیم که بارها و بارها در موقعیت‌‏های مختلف زندگی روزمره از انرژی حرف زده‏‌ایم بی ‏آن که منظورمان تعریف علمی آن بوده باشد پس، منظور از انرژی در حرف‏‌های روزمره‌‏ی ما چیست؟ افسون انرژی دقیقاً به همین سوال می‏‌پردازد و نیروی اصیل درونی ما را بازتعریف می‏‌کند بیر‏آن که وارد مقولات ماوراءطبیعی ـ انتزاعی بشود.

در قسمتی از متن کتاب افسون انرژی می‌خوانیم:

اصلی ترین داشته شما چیست؟ اگر روزی به شما بگویند برای سفر به سیارهای دیگر انتخاب شده‌اید، ولی فقط می‌توانید یکی از اصلی‌ترین داشته‌هایتان را همراه خود ببرید، چه چیزی را با خودتان خواهید برد؟ شاید ناچار باشید از خیلی چیزها دل بکنید تا بتوانید اصلی‌ترین داشته‌تان را انتخاب کنید، اما واقعاً نیاز نیست چیزی همراه خودتان ببرید. اصلی‌ترین داشته شما انرژی درونیتان است. وقتی پرانرژی باشید می‌توانید هرچه می‌خواهید به دست بیاورید.

کتاب افسون انرژی

تمام فصل‏های کتاب متکی به تجربیات زیستی پدید آورنده برای تعریف این انرژی شخصی است. فقط یک بار به فهرست و عنواین‏‌ بخش‏‌های کتاب نگاه کنید تا جلوه‏ی جادویی آن را ببینید و سپس وقتی کتاب را می‏‌خوانیم با شخصیت‏‌های پنهان درون‏مان آشنا می‏‌شویم که انرژی ما را در اختیار دارند یا آن را از بین می‌‏برند.

چه دنیای شگفت‌‏انگیزی که از جادوگر و مدیر انرژی، انرژی‏‌خوارها و سیاهچاله‌‏های انرژی ساخته شده است! در همین جهان است که وقتی‌ جادوگر انرژی‌، از اصل‌ بقای‌ انرژی‌ می‌گوید به‌ چیزی‌ فراتر از قواعد علمی نظر دارد و یک معادله‌‏ی درونی شضخصی را می‏‌سازد. سفر به جهان رازآلود افسون انرژی، گامی برای نگاه به درون و تحوّل فردی است.

مشخصات کتاب

  • نام کتاب: افسون انرژی
  • پدیدآورنده: محمدمهدی دوستی
  • ناشر: نسل نواندیش
  • تعداد صفحات:۱۶۸